اثربخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از آزمون برج لندن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از آزمون برج لندن دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از آزمون برج لندن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از آزمون برج لندن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از آزمون برج لندن :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی- فراشناختی بر حل مساله دانش آموزان با استفاده از ازمون برج لندن بود. روش پژوهش حاضر ازنوع نیمه ازمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر ششم ابتدایی ناحیه ۱ ارومیه تشکیل می دادندکه شامل ۲۸۶۵ نفربود. از بین آنها تعداد ۶۰ نفر به صورت نمونه گیریخوشه ای به۲ گروه ۳۰ نفری کنترل وازمایش گمارده شد. ابزار سنجش مورد استفاده شامل آزمون برج لندن بود. گروه آزمایش در ۱۰ جلسه تحت آموزشراهبردهای شناختی- فراشناختی قرار گرفته و به گروه کنترل هیچ نوع آموزشی داده نشد. نتایج تحلیل کوواریانس تفاوت میانگین گروه ازمایش با گروه کنترل در خصوص حل مساله با مقدار ۷/۳۳ = F وضریب ۱ تا ۰/۱۱۴ در سطح آلفای ۰/۰۰۹ معنی دار است و میانگین گروه آزمایش بهصورت معنی داری بیشتر از گروه کنترل است. این یافته نشان می دهد که بین گروه آزمایش با گروه کنترل در در خصوص حل مساله تفاوتمعنی داری وجود دارد و میانگین گروه آزمایش به صورت معنی داری بیشتر از گروه کنترل است. بر اساس یافته های این پژوهش می تواننتیجه گرفت ارایه مداخله مبنی بر آموزش راهبردهای شناختی- فراشناختی بر توانایی حل مساله دانش آموزان موثر بوده است، لذا براساس نتایج این پژوهش، استفاده از آموزش شناختی و فراشناختی به منظور افزایش توانایی حل مساله دانش آموزان توصیه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.