تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

این پژوهش با عنوان تبیین رابطه مکانیزم های یادگیری سازمانی بار رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای معلمان در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ اجراء شده است. جامعه آماری پژوهش متشکل از کلیه معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهرستان اردبیل (ناحیه ۱ و ۲) می باشد، با استفاده از فرمول کوکران نمونه آماری به روش تصادفی ساده ۲۵۰ معلم انتخاب؛ که به روش تصادفی ساده مورد آزمون قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از سه نوع پرسشنامه استاندارد مکانیسم های یادگیری سازمانی آرمسترانگ و فولی(۲۰۰۳)، رفتار اشتراک دانش مجید (۲۰۱۲) و پرسشنامه قابلیت رشد حرفه ای آکفیلت وکوت (۲۰۰۵) که پایایی آنها به ترتیب ۷۹/۰، ۸۶/۰ و ۷۱/۰ می باشد استفاده شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از روش های آماری T تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد وضعیت مکانیزم های یادگیری سازمانی، رفتار اشتراک دانش و قابلیت رشد حرفه ای در مدارس دوره اول متوسطه شهرستان اردبیل با میانگین متوسط به بالا است. همبستگی حاصل از فرضیه های تحقیق نیز نشان داد بین ابعاد مکانیزم های یادگیری سازمانی با رفتار اشتراک دانش رابطه مثبت و معناداری وجود داشته، همچنین بین ابعاد مکانیزم های یادگیری سازمانی بجزء بعد به کارگیری یادگیری در محیط کار با قابلیت رشد حرفه ای معلمان رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد. و نتایج حاصله از تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که از میان ابعاد مکانیزم های یادگیری سازمانی، به ترتیب تعیین نیازهای رشد و یادگیری و تامین آن پیش بینی کننده مناسبی برای رفتار اشتراک دانش و تعیین نیازهای رشد و یادگیری، محیط یادگیری و تامین نیازهای رشد و یادگیری به ترتیب بیشترین تاثیر را بر قابلیت رشد حرفه ای معلمان داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.