واکاوی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
واکاوی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهر تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد واکاوی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی واکاوی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن واکاوی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهر تهران :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
این تحقیق، با هدف بررسی رابطه خوش بینی تحصیلی با ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری معلمان اجرا شده است . روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را کلیه معلمان سطح شهر تهران به تعداد ۱۸۱۱۷ نفر تشکیل داده اند . نمونه آماری پژوهش ۳۴۸ نفر تعیین شده میباشد . برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خوشبینی تحصیلی معلمان بیرد و همکاران (۲۰۱۰)، پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا (۱۹۸۵) و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (۱۹۷۳) استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بررسی و مورد تایید متخصصان حوزه مربوطه قرار گرفت و جهت تحلیل داده ها از آزمون t مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری استفاده گردید. نتایج حاصل از یافته ها حاکی است که بین نمرات خوشبینی تحصیلی، ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری در بین زنان و مردان معلم شهر تهران تفاوت معناداری وجود دارد و با توجه به میانگین های به دست آمده میتوان گفت که زنان نسبت به مردان نمرات بالاتری به دست آوردهاند. همچنین نتایج پژوهش نشان میدهد بین خوشبینی تحصیلی ، ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری معلمان رابطه به صورت مستقیم (مثبت) و در حد قوی می باشد. و ویژگی های روان رنجوری و برون گرایی به ترتیب بیشترین تاثیر را در پیش بینی خوش بینی تحصیلی معلمان دارند. همچنین سه بعد کیفیت زندگی(محیط کار ایمن و بهداشتی، تامین فرصت رشد و امنیت مداوم، قانونگرایی در سازمان) به ترتیب بیشترین تاثیر را در پیش بینی خوش بینی تحصیلی در بین معلمان دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.