تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی: ویلیام رومی و بلوم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی: ویلیام رومی و بلوم دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی: ویلیام رومی و بلوم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی: ویلیام رومی و بلوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی: ویلیام رومی و بلوم :
تعداد صفحات :۲۷
چکیده مقاله:
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی به عنوان روشی کمی و روش طبقه بندی حیطه های یادگیری بلوم به عنوان روشی کیفی بود. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش، کتاب فارسی پایه ی سوم ابتدایی بود. بخشی از کتاب به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات، سیاهه تحلیل مبتنی بر روش ویلیام رومی و حیطه های بلوم است. واحد مطالعه درسهای مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل، متن، پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیرفعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آنها و همچنین بررسی محتوا از نظر حیطه های بلوم مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان میدهد که متن کتاب فارسی خوانداری سوم ابتدایی با ضریب درگیری ۰/۱ متنی غیرفعال می باشد و زمینه را برای یادگیری فعال فراهم نمی کند. در این کتاب با توجه به روش ویلیام رومی تعداد پرسش ها ۳۳ بوده و در نتیجه فعال و پویا تحلیل شدند. اما تصاویر کتاب با ضریب درگیری ۰/۷ نشان دهندهی فعال و پویا بودن تصاویر است. بنابراین، تصاویر و پرسش های کتاب فارسی پایه ی سوم ابتدایی به روش فعال و متن کتاب به روش غیرفعال تدوین شدهاست و تعداد ۳۰۵ جمله از ۳۴۰ جمله غیر فعال که بخش زیادی از آنها مربوط به سطوح پایین یادگیری است و همچنین با توجه به نتایج جدول حیطه های بلوم از تعداد ۳۵۷ جمله، ۲۷۹ جمله مربوط به حیطه شناختی و ۴۲ جمله مربوط به حیطه عاطفی و ۳۶ جمله مربوط به حیطه روانی-حرکتی می باشد که نشان دهنده این است که محتوای این کتاب بیشتر به حیطه شناختی توجه کرده است و باید به حیطه های عاطفی و روانی–حرکتی هم توجه بیشتری داشته باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.