تاثیر تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر تکنولوژی آموزشی بر یادگیری دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

آموزش وپرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی، خودتحت تاثیرتغییر و تحولات تکنولوژیکی واجتماعی بوده است.باوجودانواع مسایل ومشکلات جدیددرزندگی روزمره انسان ها،بارسنگین نظام های آموزشی سنگین ترشده است.بحران های جهانی ازقبیل انفجارجمعیت،انفجاردانش وآلودگی محیط زیست،مشکلات جدیدی است که برمشکلات گذشته،افزوده شده و پیشرفت های انسان درعلوم انسانی مانند روانشناسی تعلیم وتربیت و…نقاط ضعف وکمبودهای آموزشی را بیشتر آشکارکرده و راه را برای ایجادتغیرات سودمندجدید بازکرده اند.یکی ازعواملی که برای مقابله بامشکلات آموزشی درکشورها موردتوجه قرارگرفته است،تکنولوژی آموزشی است. تکنولوژی آموزشی ابزارو روش هایی دراختیارصاحب نظران ودست اندرکاران تربیتی قرار می دهد که آن ها رابرای غلبه برمسایل ومشکلاتی که ذکرشد تجهیزمی کند. آموزش ها هنگامی به عمل تبدیل میشوند و ازحیطه شناختی )مرحله دانش( خارج شده وبه مراحل بالاتر وارد می شودکه یادگیرنده دررسیدن به آنها نقش داشته باشندوبه قول خود دانش آموزسازنده آن مهارت باشد. درغیر این صورت،به خاطرسپردن طوطی وارچنداصل وقاعده عملی،به عمل فرد برمبنای آنهاکمک نمی کند . ارزش هایی که خود فرد به آن ها رسیده باشد درونی میشود وقابلیت به عمل درآمدن نیز پیدا میکند . به هرحال،این آموخته هادرطول زندگی موجب تغییردررفتار و بینش یادگیرندگان میشوند. همانطورکه ذکرشد،انسانها برای دستیابی به نیازهای مختلف به کسب اطلاعات ودانش می پردازند ومی آموزند. بنابراین دریادگیری باید این اختلاف درنیازها وسلایق وتفاوتهای یادگیری رادرنظرگرفت. نباید انتظارداشت که افراد به طور یکسان،مطلبی رایاد بگیرند. باید به انگیزه های یادگیرنده نسبت به مواد آموختنی توجه کرد. بدون شک،حالت ایده آل یادگیری،یادگیری مطلوب است. برای اجرای یادگیری مطلوب هم ابزارها ومنابع متنوعی وجود دارندکه باپیشرفت فناوری برتعداد آنها افزوده میشود. باید درنظرداشت که میزان موفقیت هرجامعه،وابسته به توان یادگیرندگانی داردکه درگیر فرایند یادگیری همیشگی هستند. هدف از پژوهش حاضر بررسی جایگاه و نقش تکنولوژی آموزشی درتسهیل فرآیند های یاددهی- یادگیری دانش آموزان است. درمقاله حاضر با توجه به ماهیت موضوع آن از روش کتابخانه ای استفاده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.