زنان و فضاهای عمومی خصوصی سازی شده در شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 زنان و فضاهای عمومی خصوصی سازی شده در شهر دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد زنان و فضاهای عمومی خصوصی سازی شده در شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی زنان و فضاهای عمومی خصوصی سازی شده در شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن زنان و فضاهای عمومی خصوصی سازی شده در شهر :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

با شکل گیری فرایند جهانی شدن و ارتباطات جهانی، شاهد تغییر چهره شهرها و ایجاد منظری متفاوت از پیش هستیم. تحت تاثیر این جریان به واسطه جدال میان شهرها، بر سر جذب سرمایه، صنایع، گردشگران، متخصصان و نیروهای خلاق، تصویر شهر از اهمیت زیادی برخوردار می گردد. یکی از موضوعات در این میان، تبدیل شدن فضای عمومی به عنوان کالایی برای فروش است. در این راستا، جنبش جهانی که به دنبال لیبرالیسم بازار و کمرنگ کردن نقش دولت هاست، روند خصوصی سازی بسیاری از امکانات و تسهیلات شهری، از جمله فضاهای عمومی را در بسیاری از شهرهای پیرامون جهان تسریع بخشیده است. یکی از این فضاهای عمومی خصوصی سازی شده، مراکز خرید چند منظوره یا شاپینگ مال هاست. مطالعات مختلف نشان داده که این مراکز، جزیی اساسی از چشم انداز تجاری اکثر کشورهای دنیا بوده و نقش مهمی در صنعت خردهفروشی و توریسم پیدا نموده است. در این میان، عده ای دیدگاهی انتقادی در رابطه با شکل گیری شاپینگ مال ها ارایه می کنند و بسیاری به جذابیت این گونه فضاها برای زنان اشاره می کند. این پژوهش به دنبال این است که نخست، دیدگاه ها در رابطه با خصوصی سازی فضاهای عمومی در شهرها و پیامدهای آن؛ دوم، پاسخگویی یا عدم پاسخگویی شاپینگ مال ها در رفع نیاز زنان به فضای عمومی در شهر؛ و سوم، مسایل و مشکلات مال ها در دنیا و به طور ویژه در شهر تهران با تاکید بر نیازهای زنان را تبیین نماید.در این نوشتار با استفاده از مطالعات کتابخانه ای انبوه آثار در باب خصوصی سازی فضاهای عمومی به طور عام و شاپینگ مال ها به طور خاص، در ابتدا به بررسی و نقد این مراکز در دنیا و سپس ایران با روش توصیفی پرداخته می شود و در پایان، نتیجه گیری از موارد فوق ارایه می گردد. یافته های تحقیق نشان می دهند مال های شهر تهران از نقاط ضعف متعددی از جمله عدم مکانیابی و طراحی مناسب و نیز کمبود امکانات و جاذبه ها برای گروه های مختلف، به ویژه زنان برخوردارند. در پایان پیشنهاداتی به منظور رفع مشکلات ارایه می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.