تحلیلی بر بررسی اختلال یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیلی بر بررسی اختلال یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیلی بر بررسی اختلال یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیلی بر بررسی اختلال یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیلی بر بررسی اختلال یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی در درس ریاضی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

اختلالات یادگیری در دانش آموزان یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل آنها می شود. یکی از انواع اختلالات یادگیری، اختلالات یادگیری در درس ریاضی است. مهمترین ویژگی کودکانی که این نوع اختلال را دارند، اشکال در فراگیری و یادآوری مفاهیم ریاضی وویژگی دوم آنها دشواری در انجام محاسبات، راهبردهای نارسا در حل مسیله، زمان طولانی در کشف راه حل و میزان بالای خطا در انجام محاسبات ریاضی است. معمولا این افراد دارای مشکلاتی در حافظه شنیداری و دیداری، حفظ توجه، بازداری تکانه ها، هماهنگیحرکتی، ادراک و تمییز شنیداری و دیداری، ضعف انگیزش، ضعف در تعمیم و سازماندهی، ضعف در حافظه فعال، حواس پرتی، ضعف در ادراک نقش از زمینه، پردازش اطلاعات، هماهنگی دیداری – حرکتی، سبک یادگیری و بی قراری و بیش فعالی نیز می باشند. در بین تمام مشکلاتی که در مورد این کودکان ذکر شد، یکی از مسایل و مشکلاتی که این کودکان دارای اختلال ریاضی با آن مواجههستند، اختلال در کارکردهای حافظه است. . با توجه به اهمیت و ضرورت این مسیله محققان به بررسی انواع اختلالات یادگیری در درس ریاضی، راهکارهایی برای حل این مساله توسط معلمان، ضعف های موجود در درس ریاضی ارایه نموده اند. برای این منظور محققان از روش کتابخانهای و مروری بر تحقیقات قبلی ومصاحبه با متخصصان تعلیم وتربیت استفاده نموده است.نتایج پژوهش نشان داد که اختلالات یادگیری همان مشکلات پنهان یادگیری می باشد. زیرا این مشکلات به دلیل ناآگاهی مربیان و اولیاء به صورت پنهان باقی مانده و حتی توسط دانش آموز نیز شناخته نمی شود و در طول زندگی گریبانگیر افراد مبتلا خواهد بود. در پایان راهکارهایی برای بهبود یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی برای معلمان، والدین و… ارایه شده است. که ریشه اصلی این اختلال را می توان در روش تدریس و نحوه برخورد معلمان با دانش آموزان و محتوای کتب درسی مشاهده نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.