مدلسازی و شبیه سازی کنترل سرعت موتور القایی با مدولاسیون برداری فضایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدلسازی و شبیه سازی کنترل سرعت موتور القایی با مدولاسیون برداری فضایی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدلسازی و شبیه سازی کنترل سرعت موتور القایی با مدولاسیون برداری فضایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدلسازی و شبیه سازی کنترل سرعت موتور القایی با مدولاسیون برداری فضایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدلسازی و شبیه سازی کنترل سرعت موتور القایی با مدولاسیون برداری فضایی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

با توجه به کاربرد فراوان و ساختار ساده موتورهای القایی، کنترل سرعت این موتورها از اهمیت ویژه ایبرخوردار می باشد. به منظور کنترل دور موتورهای القایی سه فاز، تاکنون روش های مختلفی پیشنهاد شده است کهاز نظر هزینه، پیچیدگی ساختار و دقت عملکرد متفاوت می باشند.مبدل منبع ولتاژ (VSI) عموما برای تغذیه یک موتور القایی سه فاز با فرکانس و ولتاژ متغیر برای کاربردهای سرعت متغیر استفاده می شود و یک تکنیک مدولاسیون پهنای پالس مناسب برای به دست آوردن ولتاژ مورد نیاز در خروجی اینورتر بکار گرفته می شود. روشهای مختلفی برای تولید شکل موج ولتاژ خروجی مبنی بر PWM وجود دارد که پرکاربردترین آنها PWM مبتنی بر بردار فضایی (SVPWM) می باشد. در مقایسه با تکنیک SPWM، تکنیک مدولاسیون بردار فضایی از ولتاژ باس DC بطور موثرتری استفاده می کند و اعوجاج هارمونیکی کمتری ایجاد کرده و ولتاژ خروجی بیشتری تولید می کند. در این مقاله یک روش برداری کنترل موتور القایی بهکمک یک روش جدید مدولاسیون بردار فضایی برای تغذیه مبدل منبع ولتاژ سه سطحی به همراه کنترلرانتگرالی-تناسبی ارایه شده است، سپس روش ارایه شده با روش جدید دیگر ارایه شده در همین مقاله به منظورکنترل موتور القایی با استفاده از روش شار ثابت به کمک مدولاسیون برداری فضایی برای مبدل منبع ولتاژ دوسطحی مورد مقایسه قرار گرفته است. هر دو ساختار ارایه شده با استفاده از نرم افزار MATLAB/SIMULINشبیه سازی شده و سپس با یکدیگر مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهد که هر دو روش ارایه شده برای کنترلسرعت کارایی خوبی برخوردارند، روش برداری ارایه شده، کنترل سرعت موتور را در شرایط مختلف گشتاور بار وهمچنین در رنج وسیع تری از سرعت مرجع امکان پذیر میسازد، اما دارای پاسخ کندتری می باشد و دیرتر بهسرعت مورد نظر می رسد. اما در مقابل روش شار ثابت دارای پاسخ سریعتری بوده و زودتر به سرعت مرجع خواهدرسید اما دارای نوسان بیشتری است و همچنین دارای محدودیت در گشتاور بار و رنج کنترل سرعت می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.