شبیه سازی فرایندخنک کاری استک پیل سوختی پلیمری PEM خنک شونده با آب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شبیه سازی فرایندخنک کاری استک پیل سوختی پلیمری PEM خنک شونده با آب دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شبیه سازی فرایندخنک کاری استک پیل سوختی پلیمری PEM خنک شونده با آب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شبیه سازی فرایندخنک کاری استک پیل سوختی پلیمری PEM خنک شونده با آب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شبیه سازی فرایندخنک کاری استک پیل سوختی پلیمری PEM خنک شونده با آب :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

پیل سوختی به عنوان یک مبدل جدید انرژی یکی از مهم ترین دستاوردهای سالهای اخیر است که هر روزجایگاهی برجسته تر و اهمیتی ویژه را به خود اختصاص می دهد. از میان انواع پیل سوختی، پیل سوختی پلیمری PEMFCبه دلیل داشتن دمای عملکرد پایین و زمان راه اندازی کوتاه مورد توجه سازندگان خودرو و وسایل الکتریکی قابل حمل قرار گرفته است. در پیل سوختی پلیمری حرارت به صورت پیوسته تولید می شود که مقدار حرارت تولید شده تقریبا برابر با توان الکتریکی در ولتاژ نامی هر پیل که حدودا۰/۶ ولت است،می باشد.جهت عملکرد بهینه استک پیل سوختی و همچنین توزیع یکنواخت دما در طول استک نیاز است که حرارت تولیدی توسط یک سیستم خنک کاری از پیل خارج شود. محدودهی دمای عملکردی پیل سوختی پلیمری در حدود ۶۰ تا ۸۰ درجه سلسیوس میباشد و با در نظر گرفتن اختلاف دمایکم بین استک و دمای محیط، مدیریت حرارتی و عملکرد بهینه سیستم خنک کاری پیل سوختی پلیمری نقش کلیدی در عملکرد بهینه و دوام طول عمر توده پیل سوختی دارد. در مطالعه حاضر با ارایه مدلی تحلیلی به شبیه سازی فرآیند خنککاری و مدیریت حرارت توده پیل سوختی پلیمری خنک شونده با آب پرداخته شده است تا به کمک آن نحوه توزیع دما و جریان سیال خنک کننده در استک و پیل سوختی پلیمری پیش بینی گردد.مدل حاضر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: ۱) مدل سیالاتی، که به کمک آن به بررسی توزیع جریان سیال خنک کننده در استک و در بین تک پیل های مختلف پرداخته می شود. ۲) مدل انتقال حرارتی، که به کمک آن و با استفاده ازخروجیهای مدل سیالاتی، به بررسی توزیع دمای استک و همچنین توزیع دمای سیال خنک کننده در درون هر سل پرداختهمی شود.معادلات سیالات و انتقال حرارت توسعه یافته در نرم افزار متلب پیاده سازی و حل شده است همچنین یک آنالیز پارامتری روی پارامترهای موثر بر یکنواختی توزیع دما و جریان سیال خنک کننده انجام گرفته است سطح مقطع منیفلد(ثابت یا متغیر)، ابعاد کانال های میدان جریان و دبی سیال خنک کننده ورودی به استک در دو نوع U,Z شکل به عنوان پارامترهای موثر انتخاب شده و مقدار بهینه آنها بین توزیع یکنواخت دما و حداقل افت ف شار بدست آمده است.در پایان بررسی تاثیر دو پارامترکلیدی یعنی مساحت مقطع منیفلدها وابعاد کانال های میدان جریان خنک کاری روی سیستم خنک کاری استک پیل سوختی پلیمری نشان داد که با افزایش مساحت منیفلدها وکاهش ابعاد کانال های میدان جریان به میزان کافی توزیع دبی یکنواخت تری حاصل می کند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.