رضایت مراجعین از عملکرد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رضایت مراجعین از عملکرد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رضایت مراجعین از عملکرد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رضایت مراجعین از عملکرد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رضایت مراجعین از عملکرد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

سلامت و امنیت جز حقوق اولیه هر یک از افراد جامعه است. خدمات بهداشتی در یک جامعه با سلامت و پیشرفت آن جامعه ارتباط مستقیم دارد. افراد جامعه در سنین مختلف احتیاجات بهداشتی متفاوتی دارند و تامین این نیازها در چارچوب خدمات مراکز بهداشتی- درمانی امکانپذیر است. نظام مراقبت سلامت در کشورهای مختلف با تاثیرپذیری از شرایطسیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهت ارایه خدمات سلامت مانند: پیشگیری، درمان و بازتوانی به آحاد مردم به شکل های متفاوت سازماندهی می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی رضایتمندی افراد مراجعه کننده به خانه های بهداشتی درمانی روستایی شهرستان لنگرود در استان گیلان است. این پژوهش، توصیفی – تحلیلی و داده های آن از نوع مقطعی است که در سال ۱۳۹۵ به صورت میدانی در ۴۵ خانه بهداشت روستایی شهرستان لنگرود جمع آوری شد. در این مطالعه ۳۷۵ خانوارتحت پوشش خانه های بهداشت با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان و روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامه است که در دو بخش اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش های مربوط به رضایت مراجعین ازخدمات بهداشت خانواده، خدمات مربوط به مراقبت اطفال، خدمات مربوط به باروری سالم، رضایت از بهداشت مدارس،رضایت از بهداشت محیط و … تنظیم شد. توصیف و تحلیل داده ها با بهرهگیری از روش های آماری و به کمک نرم افزارSPSS صورت گرفت. میانگین سن افرادنمونه ۳۸/۷۸ سال است، که ۸۶درصد آنها متاهل بودند. رضایت مراجعین در هر مورد با استفاده از طیف لیکرت شامل حداقل ۱(بسیار ناراضی) و حداکثر ۵(بسیار راضی)ارزیابی شد. بیشترین نمره رضایت کسب شده مربوط به خدمات واکسیناسیون و بیشترین میزان نارضایتی مربوط به بهداشت محیط (بازدید منازل وتشخیص مشکلات بهداشت محیط) است. رضایت مراجعین از پوشش خدمات مراکز درمانی روستایی در صورت مراجعه ۸۳ درصد اظهار شد. مراجعین نسبت به بعضی از خدمات ارایه شده توسط خانه های بهداشت روستایی رضایت نداشتند. از این رو، پیشنهاد می شود مسیولین نسبت به تدوین و کنترل برنامه های منظم و بازدید تیم های سیار پزشکی اقدام کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.