مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر :

مقاله نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در فیزیولوژی و فارماکولوژی از صفحه ۶۶ تا ۷۶ منتشر شده است.
نام: نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک ناحیه CA1 هیپوکامپ بر اختلال حافظه القا شده با اسکوپولامین در موش صحرایی نر
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اسکوپولامین
مقاله گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک
مقاله هیپوکامپ پشتی
مقاله حافظه اجتنابی مهاری
مقاله یادگیری وابسته به وضعیت

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: شباهت های زیادی بین نقص حافظه ایجاد شده در بیماران مبتلا به آلزایمر و حیوانات تیمار شده با اسکوپولامین وجود دارد. مطالعه حاضر به منظور بررسی نقش گیرنده های آلفا ـ آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی در یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با اسکوپولامین در موشهای بزرگ آزمایشگاهی نر انجام گرفته است.
روش ها: کانول گذاری به صورت دو طرفه در ناحیه هیپوکامپ پشتی رت های نر صورت گرفت. موش ها در دستگاه یادگیری اجتنابی مدل step-through آموزش دیدند و تست حافظه ۲۴ ساعت بعد از آموزش به صورت اندازه گیری زمان تاخیر ورود به خانه سیاه (محل تحریک) انجام شد.
یافته ها: تزریق پس از آموزش اسکوپولامین (۰۵, ۲ mg/rat)، به هیپوکامپ پشتی به صورت وابسته به دوز زمان تاخیر ورود به خانه سیاه را کاهش داد. فراموشی ایجادشده توسط تزریق پس از آموزش اسکوپولامین (۲mg/rat) با تزریق قبل از تست اسکوپولامین (۰۵, ۲ mg/rat) اصلاح شد. تزریق قبل از تست فنیل افرین (۰۲۵, ۰۵ mg/rat) نتوانست جلوی تخریب حافظه ایجاد شده توسط تزریق پس از آموزش اسکوپولامینmg/rat) را بگیرد. تزریق کلونیدین (۰۵, mg/rat) در روز آزمون توانست حافظه تخریب شده با اسکوپولامین (۲mg/rat) روز آموزش را اصلاح نماید. تزریق فنیل افرین (۰۲۵, ۰۵ mg/rat) یا کلونیدین (۰۲۵, ۰۵ mg/rat)، همراه با مقادیر غیر موثر اسکوپولامین (۰۲۵ mg/rat) در روز آزمون توانست حافظه تخریب شده با اسکوپولامین (۲ mg/rat) روز آموزش را اصلاح نماید. تزریق درون مغزی پرازوسین (۱, ۲ mg/rat) یا یوهیمبین (۱, ۲ mg/rat)، ۱) به هیپوکامپ در روز آزمون قبل از مقدار موثر اسکوپولامین mg/rat)، جلوی بهبود حافظه توسط اسکوپولامین روز آزمون را گرفت.
نتیجه گیری: احتمالا گیرنده های آلفا – ۱و ۲ – آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی در یادگیری وابسته به وضعیت القا شده توسط اسکوپولامین دخیل می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.