طراحی سیستم تهویه تونل زیرزمینی خط آهن تهران تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی سیستم تهویه تونل زیرزمینی خط آهن تهران تبریز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی سیستم تهویه تونل زیرزمینی خط آهن تهران تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی سیستم تهویه تونل زیرزمینی خط آهن تهران تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی سیستم تهویه تونل زیرزمینی خط آهن تهران تبریز :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

تهویه حین بهرهبرداری در تونلهای طویل راهآهن به دلیل نوع ترافیک عبوری، نوع تجهیزات نصب شده، تعداد زیاد مسافران قطار و حجم هوای مورد نیاز برای کارکرد لکوموتیو از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این پژوهش، طراحی سسیستم تهویه تونل طویل راهآهن تهران تبریز انجامشده است. با توجه به شرایط بهرهبرداری و نوع ناوگان عبوری، حجم هوای مورد نیاز برای شرایط بهرهبرداری عادی، ترافیکی و اضطراری محاسبهو با توجه به آن سیستم تهویه انتخاب شده است. در انتها شرایط عملکردی سیستم تهویه در شرایط مختلف ارایه شده است. حجم هوای مورد نیازبر اساس رقیقسازی آلایندهها و حفظ دمای محیط در شرایط عادی و ترافیکی به ترتیب برابر m³/s 1018 و m³/s 239 محاسبه شده است. در شرایط اضطراری بروز حریق به منظور جلوگیری از برگشت دود، با توجه به قدرت حریق و محاسبات انجام شده سرعت بحرانی برابر با ۲/۵۲متربرثانیه و حجم هوای مورد نیاز با توجه به سطح مقطع تونل برابر m³/s 324 است. با توجه به بررسیهای انجام شده و قرارگیری تونل در محدودهشهری و الزامات خاص آن، مناسبترین سیستم تهویه استفاده از دو فن محوری با ظرفیت سیستم تهویه در شرایط اضطراری که برابر ۱۶۲ متر برثانیه در فاصله هر ۱۰۵۰ متر در طول تونل و نصب جت فنها در دوسر تونل است. این سیستم تهویه جوابگوی سیستم تهویه در شرایط مختلف است.زمینه و هدف: بررسی و ضرورت نیاز سیستم تهویه در حین بهرهبرداری تونل طویل راهآهن زیرزمینی خط آهن تهران تبریز است. – روش بررسی: در این پژوهش براساس روش مختلف و سناریو بهرهبرداری از تونل با عنایت به ضرورت تهویه حین بهرهبرداری تونل بویژه با توجهکارکرد لکوموتیو دیزل در تونل بر اساس رقیقسازی آلایندهها و حفظ دمای محیط با روشهای تهویه صورت گرفته است. یافتهها: حجم هوای مورد نیاز بر اساس رقیقسازی آلایندهها و حفظ دمای محیط در شرایط عادی و ترافیکی به ترتیب برابر m³/s 108 و m³/s239 محاسبه شده است. در شرایط اضطراری بروز حریق به منظور جلوگیری از برگشت دود، با توجه به قدرت حریق و محاسبات انجام شده سرعت بحرانی برابر با ۲/۵۲متربرثانیه و حجم هوای مورد نیاز باتوجه به سطح تونل برابر ۳۲۴m3/sاست نتیجهگیری کلی: با توجه به بررسیهای انجام شده و قرارگیری تونل در محدوده شهری و الزامات خاص آن، مناسبترین سیستم تهویه استفاده ازدو فن محوری با ظرفیت سیستم تهویه در شرایط اضطراری که برابر ۱۶۲ متر بر ثانیه در فاصله هر ۱۰۵۰ متر در طول تونل و نصب جت فنها در دوسر تونل است. این سیستم تهویه جوابگوی سیستم تهویه در شرایط مختلف بهرهبرداری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.