مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی :

مقاله بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در رهبری و مدیریت آموزشی از صفحه ۵۱ تا ۶۷ منتشر شده است.
نام: بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی
این مقاله دارای ۱۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارتباطات اثربخش
مقاله معلمان ریاضی
مقاله دانش آموزان
مقاله یادگیری ریاضی
مقاله متوسطه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف کلی از این پژوهش بررسی ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی معلمان ریاضی و دانش آموزان و رابطه آن با یادگیری ریاضی می باشد. نمونه آماری این پژوهش، ۷۹ نفر از دانش آموزان سال اول مقطع متوسطه مدارس شهر تهران و ۶۷ نفر از معلمان ریاضی آن ها در سال تحصیلی ۱۳۸۷ – ۸۸ می باشد که به روش خوشه ای از بین دبیرستان های مناطق ۳، ۶، ۱۰، ۱۶ و ۱۷ انتخاب شده اند. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی (همبستگی) استفاده شده است. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته ای است که بر اساس ویژگیهای اثربخشی ارتباطات میان فردی (گشودگی، همدلی، حمایتگری، مثبت گرایی و تساوی) تنظیم شده است. اعتبار پرسشنامه بر پایه آلفای کرونباخ برابر ۰۹۵۹ به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از جدول فراوانی، آزمون تفاوت برای دو گروه مستقل (T-Test) و آزمون همبستگی (r پیرسون) تحت نرم افزار SPSS استفاده گردیده است. یافته های پژوهش نشان داد که بین ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی معلمان ریاضی و دانش آموزان تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین معلمان ریاضی زن نسبت به معلمان ریاضی مرد در استفاده از ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی به نحو بهتری عمل می کنند و دخترها نسبت به پسرها در یادگیری ریاضی موفقترند. همچنین بین ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی و یادگیری ریاضی همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.