مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات درارتقای مهارتهای حرفهای معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات درارتقای مهارتهای حرفهای معلمان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات درارتقای مهارتهای حرفهای معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات درارتقای مهارتهای حرفهای معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات درارتقای مهارتهای حرفهای معلمان :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر، مطالعه نقش کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان دورهی اول متوسطه شهرستان ارومیه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است. روش انجام پژوهش توصیفی – همبستگی بوده و جامعهی آماری پژوهش ۱۳۱۸ نفر از معلمان شاغل در دورهی اول متوسطه شهرستان ارومیه میباشد که بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه ۲۹۷ نفر بر آورد گردید. شیوهی نمونهگیری طبقاتی، با رعایت سهم هر طبقه میباشد. در این پژوهش از پرسشنامههای محقق ساخته کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان براساس مقیاس لیکرت ۵ گزینهای استفاده شده است. روایی محتوایی این ابزار به تایید چند نفر متخصص مدیریت آموزشی رسید و برای پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شده است، نتایج آلفای کرونباخ برای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات(۹۵۳/۰ (و برای ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان(۹۶۲/۰ (میباشد. دادههای گردآوری شده به کمک روشهای آمار توصیفی، و استنباطی همچون تحلیلگر رگرسیون خطی ساده و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان دادند، با توجه به سطح معنیداری در آزمون (۰۵/۰<0=sig (نتیجه گرفته میشود که کاربست فناوری اطلاعاتو ارتباطات در ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان نقش دارد. این نتیجه دربارهی ۴ مولفه مهارتهای حرفهای نیز به دست آمده است که نتایج جدول آزمون رگرسیون خطی نشان میدهد که این نقش درمولفه طراحی آموزشی (۵۱۱/۰ (بیشترین میزان، سپس روش تدریس(۴۸۵/۰ (و انگیزهآفرینی (۳۹۲/۰ ،(و در آخر ارزشیابی معلم (۲۱/۰ (کمترین میزان را دارا بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.