جایگاه دانش روانشناسی محیطی در فضاهای آموزشی کودکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه دانش روانشناسی محیطی در فضاهای آموزشی کودکان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه دانش روانشناسی محیطی در فضاهای آموزشی کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه دانش روانشناسی محیطی در فضاهای آموزشی کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه دانش روانشناسی محیطی در فضاهای آموزشی کودکان :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

هدف از نوشتار حاضر سازگار نمودن بستر یادگیری با در نظر گرفتن تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده با تکیه بر نظریه های روانشناسان محیط و کودک می باشد. از این رو، این تحقیق، به دنبال پاسخگویی به این سوال اساسی است که آیا معماران قادر هستند فضاهایی را طراحی کنند که کالبد آن به ارتقاء خلاقیت و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و درونی کودکان کمک می کند و همه ی ابعاد نیازی آنها را پاسخگو باشد . پاسخ به این سوال نیازمند درک صحیح از عوامل تاثیرگذار بر موضوع، نظیر شناخت کاربرانف ابعاد وجودی، نیازهای وی، شناخت محیط و … است تا ضمن سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوطه بتوان با شناخت ویژگی کاربران و محیط، فکری نو و راه حل مناسبی را عرضه نمود. پژوهش حاضر با تکیه بر ویژگی های منحصر به فرد کودکان ضرورت بهره گیری از عامل روانشناسی محیط در محیط های یادگیری را مورد تایید قرار داده و در این رابطه برخی راهکارهای ارتقا کیفیت در محیط های یادگیری با در نظر گرفتن ویژگی ها و نیازهای کودکان ارایه می گردد. در این راستا برای تبیین دقیق این ایده، برخی مطالعات در زمینه ی محیط و مفهوم آن در مطالعات روانشناسی محیطی و کاربرد روانشناسی محیط در طراحی محیط های کودکان و نیز تعامل کودک و محیط صورت گرفته، در ادامه به شناخت نیازها و ویژگی های کودکان، همچنین چگونگی معماری برای کودکان از دیدگاه پروفسور کرونر پرداخته شده. در این پژوهش از روش توصیفی – تحلیلی استفاده شده است. از مطالعات انجام شده چنین استنتاج می شود که خلق یک محیط یادگیری بر اساس دانش روانشناسی محیطی، به نوعی سازگاری با جهان کودک را سبب می گردد. در پایان نوشتار پاسخ معماری به نیازها و ویژگی های کودکان در قالب جدول ارایه گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.