بررسی اندیشه های وارتان آوانسیان در طراحی تزیینات نرده های تراس مسکونی در دوره اول پهلوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اندیشه های وارتان آوانسیان در طراحی تزیینات نرده های تراس مسکونی در دوره اول پهلوی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اندیشه های وارتان آوانسیان در طراحی تزیینات نرده های تراس مسکونی در دوره اول پهلوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اندیشه های وارتان آوانسیان در طراحی تزیینات نرده های تراس مسکونی در دوره اول پهلوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اندیشه های وارتان آوانسیان در طراحی تزیینات نرده های تراس مسکونی در دوره اول پهلوی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

وارتان آوانسیان (۱۳۶۱-۱۲۷۴) معمار ایرانی ارمنی تبار بود. در تبریز، در خانواده ای پر جمعیت، متولد شد، تحصیلات ابتدایی وارتان در دبستان ھایکازیان تاماریان و دوران متوسطه در دبیرستان مرکزی تماکان تبریز در ۱۲۹۲ ش به پایان رساند، سپس به تھران مھاجرت کرد و در این شھر به تدریس در مدارس ارمنیان پرداخت و سال ۱۲۹۷ شمسی برای ادامه تحصیلات خود به پاریس رفت. به دلیل علاقه بسیارش به نقاشی به تحصیل در این رشته در مدرسه ھنرھای زیبای بوزار پرداخت. اما پس از مدت کوتاھی به توصیه اطرافیان به رشته معماری روی آورد و در ۱۹۱۹ میلادی در مدرسه اختصاصی معماری پاریس ثبت نام کرد. وی پس از چھار سال، در ۱۹۲۳ م، از این مدرسه فارغ التحصیل شد و بلافاصله تحصیلات خود را در رشته شھرسازی ھمان مدرسه ادامه داد. در ھمین دوره از تحصیل، به ھمراه گروھی از ھمکارانش به کار عملیات ترمیم خرابی ھای پس از جنگ جھانی اول در اطرف پاریس گمارده شد و مدتی زیردست معماری چیره دست به نام ھانری سواژ تجربیاتی گران بھا کسب کرد و سپس با افتتاح دفتر شخصی خود کار را ادامه داد. او از مدافعان سرسخت معماری مدرندر ایران به شمار می آمد. وارتان نخستین مدرنیست معماری ایران بود که نھضت باستان گرایی دوره پھلوی را مورد حمله قرار داد. او طی دو دھه ۲۰ و ۳۰ از پیشروترین معماران مدرن و نیز از پرکارترین آرشیتکت ھای ایران به محسوب می شد و شیوه کارھایش به سبک وارتان معروف شد. سبک ھوانسیان سبک آرت نوو ، معماری مدرن بود. ساختمان ھای ھوانسیان از معماری مدرن و دیدگاه ھای باھاوس و آثار آدلف لوس و لوکوربوزیه متاثر بود. او مخالف التقاط گرایی و تقلید از شکل ھای معماری سنتی ایرانی بود. با این وجود توجه زیادی به رسوم اجتماعی داشت. میراث سبک ھوانسیان را می توان در عدم استفاده از تقارن، رعایت اصول عقلانی و عملی، خالص گرایی فرم ھا، پنجره ھای افقی به سبک لوکوربوزیه، ایجاد خم در نبش ساختمان ھای دو نبش، روکارسازی ھای سیمانی با رنگ ھای مختلف، پلکان ھای معلق، لبه ھای سیمانی بالای پنجره ھا، دور ساده سقف یا به اصطلاح چفته وارطان یافت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.