بررسی ابعاد اجتماعی –فرهنگی در طراحی یک مجتمع تجاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ابعاد اجتماعی –فرهنگی در طراحی یک مجتمع تجاری دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ابعاد اجتماعی –فرهنگی در طراحی یک مجتمع تجاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ابعاد اجتماعی –فرهنگی در طراحی یک مجتمع تجاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ابعاد اجتماعی –فرهنگی در طراحی یک مجتمع تجاری :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

خرید فعالیتی است که نمودهایی از شرایط و ساختار اقتصادی، اجتماعی و به ویژه فرهنگی یک محیط را آشکار می سازد، هر چند که در ابتدا فضاهای خرید، تنها به منظور پاسخ گویی به نیازهای اقتصادی راقبان به صورت پلانهای خطی و قرارگیری اجزای فرد یعنی مغازه ها در اطراف مسیرهای خطی یا منحنی مراجعان طراحی می شد، اما کم کم ای نایده که مراکز خرید باید دربرگیرنده کاربری هایی باشند تا برای دیگر نیازهای مراجعین نیز پاسخی مناسب یابد، به عنوان اندیشه غالب در معماری مراکز تجاری تبدیل گردید. تغییر ماهیت تجاری فضاهای مراکز خرید و پاساژها از کارکرد صرف تجاری به مراکز تجاری – تفریحی و ایجاد فضاهایی برای اوقات فراغت و تفریح در این گونه مراکز از سالهای گذشته در کشورهای توسعه یافته رواج یافته، در چند سال اخیر نیز در کشور ما رایج شده است. مساله اصلی تحقیق بررسی تعاملات افراد جامعه در محیط تجاری و بسط آن به محیط شهری و تاثیر حاصله بر فرهنگ جامعه و دست یابی به سازماندهی فضاهای شهری مطلوبی خواهد بود که نیاز به روابط اجتماعی فرهنگی مردم در محدوده خاص شهری را پاسخ گفته و عملکرد مناسبی را دارا باشد. این پژوهش ابتدا با روش اسنادی و مطالعاتی سعی بر تبیین مفاهیم پیش روی تحقیق نموده در مرحله بعد با روش توصیفی – تحلیلی به تشریح و تفهیم دلایل چگونه بودن و چرایی وضعیت مساله می پردازد سپس بر پایه روش تحقیق ارزشیابی برای ارزش گذاری درباره فواید اجتماعی، مطلوب بودن یا موثر بودن یک فرایند یا برنامه و ذکر توصه هایی در راستای برقراری تعاملات اجتماعی در فضای تجاری می پردازد. نتایج نشان میدهد که فضای شهری و روابط اجتماعی – فرهنگی جاری در آن با هم رابطه متقابل دارند و از هم تاثیر می پذیرند انسانها به فضا شکل، عملکرد و اهمیت اجتماعی می بخشند و سازماندهی فضا به نوبه خود این روابط را مشروط میکند بنابرین ساخت و طراحی فضاهای شهری بر روابط اجتماعی و در نهایت بر فرهنگ حاکم جامعه تاثیر مستقیم میگذارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.