مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن :

مقاله بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۸ در مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز) از صفحه ۱۹ تا ۵۷ منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن
این مقاله دارای ۳۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله درک مطلب
مقاله راهبردهای نوین شناختی
مقاله مشکلات خواندن
مقاله روش سنتی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف پژوهش حاضر، بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش روش سنتی و راهبردهای نوین شناختی درک مطلب بر میزان درک مطلب دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن می باشد. مطالعه، در چارچوب یک طرح عاملی آزمایشی با پیش آزمون – پس آزمون (۲´۲´۲)، ۱۶۰ نفر از دانش آموزان پایه چهارم و پنجم (دانش آموزان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن) را در هشت گروه مورد بررسی قرار داد. تمامی دانش آموزان قبل از انجام طرح آزمایش به وسیله تست هوشی وکسلر آزمون و از طریق گماردن تصادفی در کلاس های چهارم و پنجم در کلاس های روش تدریس سنتی و روش نوین شناختی قرار گرفتند. برای اندازه گیری درک مطلب از پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب، از آزمون محقق ساخته که پایایی و روایی آن محاسبه شده است، استفاده شد. کلاس های چهارم و پنجم با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن (۴ کلاس به مدت ۲ ماه طی ۲۴ جلسه راهبردهای نوین شناختی آموزش داده شد و همزمان در چهار کلاس دیگر روش سنتی آموزش درک مطلب (سوال و جواب) اجرا شد. برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل واریانس سه طرفه، تحلیل کوواریانس و تحلیل واریانس دوطرفه استفاده شده است. یافته ها نشان داد که اثر اصلی کلاس، معنادار نمی باشد، اما روش نوین شناختی دارای اثر اصلی معنا دار است (P<0.0001) و تعامل کلاس و نوع (دانش آموزان با مشکل خواندن) نیز معنادار نمی باشد. یافته ها هم چنین نشان داد که راهبردهای نوین شناختی موجب بهبود میزان درک مطلب در دانش آموزان عادی کلاس چهارم و پنجم و دانش آموزان با مشکل خواندن می شود (P<0.000) روش نوین شناختی برای کلاس پنجم دانش آموزان عادی بدون مشکل خواندن، موثرتر از کلاس پنجم با مشکل خواندن می باشد. تاثیر تعاملی کلاس و روش برای دانش آموزان با مشکل خواندن معنادار نیست. اما، تاثیر تعاملی نوع و روش معنادار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.