استفاده از روش فورپولینگ در تثبیت زمین و پایداری سینه کارو تحکیم تونل در پروژه قطعه ۴ الف راه آهن قزوین – رشت – انزلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 استفاده از روش فورپولینگ در تثبیت زمین و پایداری سینه کارو تحکیم تونل در پروژه قطعه ۴ الف راه آهن قزوین – رشت – انزلی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد استفاده از روش فورپولینگ در تثبیت زمین و پایداری سینه کارو تحکیم تونل در پروژه قطعه ۴ الف راه آهن قزوین – رشت – انزلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی استفاده از روش فورپولینگ در تثبیت زمین و پایداری سینه کارو تحکیم تونل در پروژه قطعه ۴ الف راه آهن قزوین – رشت – انزلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن استفاده از روش فورپولینگ در تثبیت زمین و پایداری سینه کارو تحکیم تونل در پروژه قطعه ۴ الف راه آهن قزوین – رشت – انزلی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

یکی از مشکلات در زمان حفاری تونل شماره ۳ قطعه ۴ الف ناپایداری سنگهای پیرامون تونل که باعث ریزش متعدد در سینه کار در حوالی کیلومتر ۷۰۰+ ۱۱۰ شده بود. ادامه عملیات حفاری تونل در کیلومتر ۷۱۱+۱۱۰ متوقف گردید و به منظور داشتن پیش بینی از شرایط ژیو تکنیکی مصالح جبهه کار تونل دو جلقه گمانه اکتشافی در سینه کار تونل به صورت افقی تا عمق حدودی ۶۰- ۷۰ متری حفاری شد. که ۲۰ متر از تونل مصالح ریزشی با خرد شدگی بالا و ۵۰ متر بعدی تونل در مصالح با کیفیت مناسب می باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه در کیلومتر ۶۳۰+۱۱۰ یک حلقه گمانه عمودی حفاری شده بود نتایج حاصل از لوگ گمانه نشان داده است که مصالح پیرامون تونل از عمق ۳۰ متر از سطح زمین در حوالی تاج تونل از سنگهای دگرگونی شیستی بسیار ضعیف به سنگهای شیستی هوازده با مقاومت متوسط تغییر پیدا کرده است. لذا پیش بینی شد که از کیلومتر ۶۹۰+ ۱۱۰ تا دهانه ۶۳۰+ ۱۱۰ و حوالی کیلومتر ۶۰۰+۱۱۰ وضعیت سنگهای پیرامونی تونل از نظر پایداری مناسب باشد ولی از کیلومتر ۶۰۰+۱۱۰ تا دهانه ورودی تونل در کیلومتر ۴۳۵+۱۱۰ مصالح تونل عمدتا رس به همراه ماسه و قلوه سنگ به رنگ قهوه ای باشد. لذا با توجه به ناپایداری مصالح و روباره کم حدود ۲۰ تا ۲۵ متر و سطح آب زیرزمینی بالا نیاز به عملیات پیش تحکیم سینه کار و تاج تونل قبل از پیشروی می باشد. یکی از روشهای مرسوم فور پولینگ یا همان حایل گذاری چتری است. که در این تونل مورد استفاده قرار گرفت. که هدف از آن پایداری سینه کار و کاهش نشست و جلوگیری از گسیختگی و لغزش زمین است. که ۵۰ درصد نشست تا تا سطح زمین را کاهش داده است. همچنین لوله های فولادی و تزریق دوغاب با افزایش چسبندگی در توده خاک موجب کاهش انسداد افقی و قایم تونل و باعث افزایش مدول الاستیک شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.