تحلیل پرسش های کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ براساس حیطه شناختی بلوم و همکاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل پرسش های کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ براساس حیطه شناختی بلوم و همکاران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل پرسش های کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ براساس حیطه شناختی بلوم و همکاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل پرسش های کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ براساس حیطه شناختی بلوم و همکاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل پرسش های کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ براساس حیطه شناختی بلوم و همکاران :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی سوالات کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۴ بر اساس حیطه شناختی بلوم صورت گرفته است. تحلیل محتوا برای آگاهی معلمان در مورد تصمیم گیری در زمینه تدریس مناسب و اطلاع مولفان برای تدوین کتب سودمند ضروری می باشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کل سوالات کتاب علوم پنجم ابتدایی چاپ اول ۱۳۹۵ بوده که به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته است. سوال های تحقیق عبارتند از : ۱- درصد هر یک از سطوح ششگانه حیطه شناختی چه میزان است ۲- سوال های تحقیق کتاب علوم تجربی پایه پنجم به چه سطح از سطوح ششگانه بیشتر توجه داشته است ۳- آیا تمام سطوح حیطه شناختی بلوم را مورد توجه قرار داده است ۴- آیا به همه سطوح در حد مطلوب و متوازن توجه داشته است یافته های تحقیق نشان می دهد، در کتاب علوم تجربی پایه پنجم به سطوح پایین حیطه شناختی بیشتر توجه شده است. سطوح دانش ۳۲/۹۴ درصد و درک و فهم ۲۸/۱۳ درصد از پرسش ها را به خود اختصاص داده اند. کاربستن که یکی از اهداف عمده آموزش علوم می باشد، مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته و تنها ۴/۸ درصد از سوالات را به خود اختصاص داده است. سطح ترکیب حیطه شناختی بلوم تنها ۶/۵۸ درصد از سوالات را به خود اختصاص داده است. لذا این امر قوه خلاقیت و آفریدن دانش آموز تحت تاثیر قرار می دهد. در زمینه ارزشیابی تنها ۴ سوال ارایه شده است، پرورش قضاوت صحیح و منطقی در گروه آشنایی دانش آموز با ارزشیابی و ملاک های آن می باشد. این امر نیز که از سطوح بالای حیطه شناختی بلوم است باید مورد تجدید نظر و اصلاح قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.