تاثیرتدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی برمهارت های حل مسیله سازنده وناکارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیرتدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی برمهارت های حل مسیله سازنده وناکارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیرتدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی برمهارت های حل مسیله سازنده وناکارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیرتدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی برمهارت های حل مسیله سازنده وناکارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیرتدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی برمهارت های حل مسیله سازنده وناکارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

هدف این تحقیق بررسی تاثیر تدریس بر اساس رویکرد بدیعه پردازی بر مهارتهای حل مسیله سازنده و نا کارآمد دانش آموزان دختر پایه پنجم در درس علوم اجتماعی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر میزان کنترل محقق بر متغیرهای تحقیق، غیر آزمایشی و از نوع شبه تجربی است . جامعه آماری عبارت از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی دختر شهرستان سردشت به تعداد ۶۲۴ نفر است. روش تحقیق، روش شبه آزمایشی و روش نمونه گیری، تصادفی خوشهای بود . حجم نمونه با توجه به روش پژوهش شامل دوکلاس در گروه های آزمایش و کنترل و تعداد هرکلاس ۲۵ نفر میباشد. گردآوری داده ها به وسیله پرسش نامه فرم کوتاه پرسشنامه تجدیدنظر شده حل مسیله اجتماعی بوده است. پایایی آزمون برای این پرسشنامه بین ۰/۶۸ تا ۰/۹۱ گزارش شده است، روایی سازه این پرسشنامه نیز با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و همبستگی با دیگر مقیاس های حلمسیله و سازه های روانشناختی همپوش، تایید شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی(میانگین، انحراف معیار) و در بخش استنباطی از تحلیل کوواریانس یک راهه استفاده گردید. نتایج به دست آمده نشان میدهد از بین ۵ مولفهی حل مسیله اجتماعی، تفاوت میانگین دو گروه آزمایش و گواه در مقیاس های جهتگیری مثبت به مسیله و سبک حل مسیله منطقی به عنوان خرده مقیاس حل مسله سازنده، دیگر مقیاس ها که شامل سبک تکانشی/ بی احتیاط، سبک اجتنابی و جهت گیری منفی به مسیله هستند، خرده مقیاسهای حل مسیله ناکارآمد را تشکیل می دهند معنادار است و درهمه مولفه ها دانش آموزان گروه آزمایش پیشرفت بهتری داشتند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.