مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین :
مقاله اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در آذر ۱۳۸۹ در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه ۶۴۷ تا ۶۵۵ منتشر شده است.
نام: اثرات اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت های آلزایمری شده از طریق تزریق داخل بطنی استرپتوزوتوسین
این مقاله دارای ۹ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آلزایمر
مقاله اسید فولیک
مقاله استرپتوزوتوسین
مقاله یادگیری
مقاله حافظه
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: بیماری آلزایمر یکی از شایع ترین بیماری های نورودژنراتیو مغز می باشد که در آن نورون ها، به ویژه در نواحی مرتبط با اعمال شناختی، مورد تخریب می گیرند. یکی از عواملی که در پاتوژنز بیماری آلزایمر نقش موثری بازی می کند، استرس اکسیداتیو است که یک عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و سیستم آنتی اکسیدان می باشد. کوآنزیم Q۱۰، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی، در مکانیسم های تولید انرژی داخل سلولی و جلوگیری از پراکسیداسیون لیپیدهای غشایی نقش دارد و اثرات مطلوب آن در بیماری آلزایمر مشخص شده است. با توجه به این که اسید فولیک یکی از پیش سازهای مهم برای سنتز Q۱۰ در سلول بوده، مشخص شده است که میزان آن در خون مبتلایان به آلزایمر کاهش چشمگیری می یابد، در این تحقیق اثر تجویز اسید فولیک بر یادگیری و حافظه اجتنابی غیر فعال در رت مورد بررسی قرار گرفت.
روش ها: تعداد ۳۰ سر رت نر از نژاد ویستار با وزن تقریبی ۵۰±۳۰۰ گرم در سه گروه ده تایی شم، آلزایمری و آلزایمری+اسید فولیک تقسیم شدند. جهت ایجاد مدل آلزایمری در رت، داروی استرپتوزوتوسین به درون بطن های مغزی تزریق گردید و پس از آن به مدت ۲۱ روز رت های آلزایمری تحت درمان با اسید فولیک با دوز۴ mg/kg به صورت تزریق داخل صفاقی قرار گرفتند. جهت ارزیابی یادگیری و حافظه در رت ها از آزمون رفتار یادگیری اجتنابی غیر فعال استفاده شد.
یافته ها: تزریق داخل بطن های مغزی استرپتوزوتوسین موجب آسیب شدید یادگیری و حافظه در رت ها شد و کاربرد اسید فولیک از این آسیب جلوگیری کرد.
نتیجه گیری: اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که احتمال دارد اسید فولیک منجر به درمان ضایعات شناختی در بیماری آلزایمر شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.