نقش خاطره جمعی در ایجاد حس مکان و حس تعلق (مطالعه موردی :چهارسوق مقصودیه اصفهان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش خاطره جمعی در ایجاد حس مکان و حس تعلق (مطالعه موردی :چهارسوق مقصودیه اصفهان) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش خاطره جمعی در ایجاد حس مکان و حس تعلق (مطالعه موردی :چهارسوق مقصودیه اصفهان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش خاطره جمعی در ایجاد حس مکان و حس تعلق (مطالعه موردی :چهارسوق مقصودیه اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش خاطره جمعی در ایجاد حس مکان و حس تعلق (مطالعه موردی :چهارسوق مقصودیه اصفهان) :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

حس مکان به معنای ادراک ذهنی مردم از محیط و احساسات کم و بیش آگاهانهی آنها از محیط خود است که شخص را در ارتباطی درونی با محیط قرار می دهد، به طوری که فهم و احساس فرد با زمینهی معنایی محیط پیوند خورده و یکپارچه می شود. این حس عاملی است که موجب تبدیل یک فضا به مکانی با خصوصیات حسی و رفتاری ویژه برایافرد خاص میگردد. حس مکان علاوه بر اینکه موجب احساس آسودگی از یک محیط میشود، از مفاهیم فرهنگی مورد نظر مردم، روابط اجتماعی و فرهنگی جامعه در یک مکان مشخص حمایت کرده و باعث یادآوری تجارب گذشته و ایجاد حس هویت در افراد میشود. با توجه به این حس در ارتقا کیفیت فضای طراحی شده، این پژوهش به بررسی نقش خاطرهجمعی که یکی از عوامل موثردرایجاد حس مکان وحس تعلق به مکان می باشد پرداخته و تاثیر عوامل کالبدی و عوامل شناختی استفاده کنندگان بر احساس افراد نسبت به فضا را مورد ارزیابی قرار می دهد. تحلیل و بررسی مفاهیم و دیدگاه- های مختلف در زمینه مکان، حس مکان و خاطره جمعی و موضوعات مرتبط با آن و سطوح مختلف و عوامل شکل دهندهیحس مکان و حس تعلق از دیگر ویژگیهای این پژوهش است و نشان میدهد که میتوان به واسطه فعالیت ها و تعاملات اجتماعی، فستیوال های فرهنگی، حس تعلق و حس مکان را در افراد ایجاد کرد تا روح فضا را در کالبد مکان دریابند.این مقاله می تواند چهارچوبی برای آگاهی طراحان نسبت به چگونگی تاثیر خاطرات جمعی، فعالیت ها، آداب و رسوم و فرهنگ استفاده کنندگان بر فضای معماری را فرآهم آورد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.