بررسی مشارکت شهروندان در جهت بهبود مدیریت شهری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مشارکت شهروندان در جهت بهبود مدیریت شهری دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مشارکت شهروندان در جهت بهبود مدیریت شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مشارکت شهروندان در جهت بهبود مدیریت شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مشارکت شهروندان در جهت بهبود مدیریت شهری :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

افزایش جمعیت و شهرنشینی به عنوان پدیده ای فراگیر در یکصد سال اخیر هم کشورهای صنعتی و هم کشورهای درحال توسعه را دربر گرفته است. بطوری که بسیاری از جوامع معاصر، دارای شهرهای پرجمعیت چند میلیونیهستند.مشارکت به عنوان یک فرآیند اجتماعی در قالب دو گرایش عام و خاص قابل بررسی است که گرایش عام را مشارکت سنتی و گرایش خاص را مشارکت مدرن می نامند. در زندگی اجتماعی انسان ها، فرآیند مشارکت هم در شکلسنتی و هم مدرن آن از جایگاه ویژه و برجسته ای برخوردار بوده و هست. شکل سنتی مشارکت را می توان با مفاهیمی چون تعاون، همکاری و همیاری متقابل معادل دانست که از دیرباز درجوامع بشری موجود بوده و هست اما مشارکت در مفهوم مدرن بیشتر محصول قرن بیستم است که با تحقق جامعه مدنی در غرب و ایجاد دولت های رفاه در اروپا و آمریکای شمالی آغاز شد.حال باید اذعان داشت در جامعه در حال گذر ایران نیز محتاج به مشارکت همه جانبه شهروندان داریم تا با فایق آمدن بر مشکلات در راستای یک جامعه توسعه مند حرکت کند. علیرغم تمام تلاش های انجام شده در ایران ، تا به حال فرآیندمشارکت به عنوان یک فرهنگ عمومی در اندیشه و عمل شهروندان، از جایگاه مناسبی برخوردار نیست یا کمرنگ است.مشارکت به عنوان یک کنش اجتماعی ریشه در باورها، نگرش ها و ارزش های اجتماعی افراد جامعه دارد و برای تحققمشارکت افراد بایستی اعتماد، رضایت و آگاهی آنها را در فضای مناسب و مطمین جلب کرد وگرنه مشارکت در شکلمفهومی و جامعه شناختی آن پدید نخواهد آمد یا در سطح بسیار نازلی قرار خواهد گرفت. در الگوهای جدید برنامه ریزی ومدیریت شهری جهانی ، اجرای پروژه های مشارکت شهری جایگاه خاصی یافته است .اجرای پروژه توسعه شهری یکفعالیت جمعی است مبتنی بر مشارکت شهرورندی با الگوهای متفاوت مبتنی بر مشارکت افراد، گروهها ، سازمان ها ،نهادها و بخش های خصوص و عمومی است، مشارکت مردمی امروزه در اجتماعات بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار است. استراتژی مشارکت در همه ابعاد بیانگر روح دموکراسی و مردم سالاری حکومت ها و دولت هاست. هر چقدر نقش مردم در عرصه های مختلف یک نظام حکومتی زیادباشد نشان از مشروعیت بالای آن حکومت و دولت)مدیریت شهری( میان آحاد جامعه و نظام بین المللی است. رضایتمندیشهروندان را می توان عکس العمل موثر شهروندان به عملکرد سازمان شهرداری دانست . مقولهی رضایت از مباحث مدیریتی است . رضایت از عملکرد سازمانی زمانی از اهمیت برخوردارگردید که نیروی انسانی به عنوان یکی از عناصر مهمتولید اقتصادی یا تولید بازرگانی مطرح شد. مدیریت ارتباط با شهروند یکی از مباحث اصلی مطرح در حوزه مدیریت شهری است. هدف اصلی در مدیریت ارتباط با شهروند،تلاش در جهت بهبود ارایه خدمات به شهروندان و افزایش سطح رضایت مندی است. در سنجش رضایتمندی شهروندان از کیفیت و کارایی خدمات ارایه شده و مدیریت تغییر مبتنی بر نتایج به دست آمده، را میتوان مبنای ارایهراهکارها در مدیریت ارتباط با شهروند قرار داد. از آنجایی که در مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت ارتباط با شهروند، شناخت نیازهای مشتری هدف اصلی محسوبمیشود. هدف از انجام این پژوهش بررسی مشارکت شهروندان برای بهبود مدیریت شهری همچنین،شناسایی مفاهیم ،مزایا و منافع و ارایه راهکارهایی در جهت مشارکت شهروندان برای بهبود مدیریت شهر میباشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.