بررسی مقایسه ای متغیرهای جمعیت شناختی فراگیربرمبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارت های فراشناخت وحل مساله دردانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای متغیرهای جمعیت شناختی فراگیربرمبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارت های فراشناخت وحل مساله دردانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای متغیرهای جمعیت شناختی فراگیربرمبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارت های فراشناخت وحل مساله دردانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای متغیرهای جمعیت شناختی فراگیربرمبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارت های فراشناخت وحل مساله دردانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای متغیرهای جمعیت شناختی فراگیربرمبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارت های فراشناخت وحل مساله دردانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایس های متغیرهای جمعیت شناختی فراگیر بر مبنای مولفه های هوش هیجانی، مهارتهای فراشناخت و حل مساله در دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی ناحیه ۲ شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ بود. روش تحقیق پیمایشی و جامعه ی آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر اصفهان بود که از این تعداد با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم تعداد ۳۶۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده شامل سه پرسشنامه استاندارد در راستای اندازه گیری متغیرهای پژوهش، بود. روایی پرسشنامه با شیوه روایی محتوایی و سازه و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مهارت های فراشناختی ۰/۷۲۲ هوش هیجانی ۰/۵۸۶ و حل مساله۰/۷۸۴ برآورد گردید. جهت بررسی فرضیات نیز با استفاده از نرم افزارSPSS و با استفاده از روش های آمار استنباطی، آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون های تعقیبی اقدام شد. نتایج نشان داد، متغیر مهارت حل مساله در بین دختران بیشتر از پسران بود، همچنین بین میانگین مهارت های فراشناختی و مهارت حل مساله در گروه های مختلف پایه تحصیلی، تفاوت معناداری وجود داشت، مهارت های فراشناختی و مهارت های حل مساله در پایه تحصیلی چهارم بیشتر از پایه تحصیلی ششم بود. از سویی دیگر بین نظرات پاسخگویان در متغیر مهارت حل مساله در گروه های مختلف سنی، تفاوت معناداری وجود داشت که، مهارت حل مساله در گروه سنی ۱۳ سال کمتر از گروه سنی ۱۰ و ۱۲ سال بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.