ساخت و اعتباریابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان: یک مطالعه ی مقدماتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت و اعتباریابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان: یک مطالعه ی مقدماتی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت و اعتباریابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان: یک مطالعه ی مقدماتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت و اعتباریابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان: یک مطالعه ی مقدماتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت و اعتباریابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان: یک مطالعه ی مقدماتی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر ساخت و اعتبار یابی آزمون بازداری شناختی و تعیین رابطه ی آن با اضطراب در دانش آموزان بود. پژوهش از نوع ساخت و اعتباریابی است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه ی موردمطالعه، دانش آموزان پایه ی پنجم ابتدایی شهر اراک در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ بودند که تعداد ۱۱۴ نفر از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از آزمون استروپ عددی، آزمون هوش ریون، مقیاس درجه بندی معلم کانرز مقیاس اضطراب کودکان اسپنس استفاده شد. یافته های حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین زمان واکنش اثر استروپ با اضطراب، رابطه ی مثبت و معنیداری وجود دارد (P<0/01)؛ اضطراب بیشتر با عملکرد ضعیفتر در بازداری شناختی همراه ا ست. با توجه به یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت که آزمون ا ستروپ عددی ابزار شناختی مناسبیاست و از آن میتوان در پژوهش های آینده جهت بررسی بازداری شناختی در اختلالات مختلف استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.