بهینه سازی بار شناختی در طراحی یادگیری چندرسانه ای


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی بار شناختی در طراحی یادگیری چندرسانه ای دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی بار شناختی در طراحی یادگیری چندرسانه ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی بار شناختی در طراحی یادگیری چندرسانه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی بار شناختی در طراحی یادگیری چندرسانه ای :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

چالش اصلی که در طراحی یادگیری چندرسانه ای مانند هر نوع دیگر برنامه ی آموزشی با آن مواجه هستیم ساختن درس ها به طریقی است که با فرآیندهای یادگیری انسانی سازگار باشد. برای اثربخشی درس ها، روشهای آموزشی باید از این فرآیندها حمایت نماید. از جمله مباحثی که در روانشناسی تربیتی بر اساس دیدگاه خبرپردازی برای حمایت از فرآیند پردازش داده ها در حافظه فعال ایجاد گردیده است، نظریه بار شناختی میباشد . در بسیاری از دروس روانشناسی، به دانشجویان عدد سحرآمیز ۷ به علاوه یا منهای ۲ معرفی میشود. نتیجه ی اساسی این قاعده آن است که یادگیرندگان قادرند در یک زمان تنها بین ۵ تا ۹ ماده اطلاعاتی را به خاطر بسپارند. به طور کلی منظور از بار شناختی عبارت است از میزان تلاش ذهنی که برای پردازش یا به خاطر سپاری اطلاعات صرف میشود. از دیدگاه نظریه ی بار شناختی، حافظه فعال انسان هنگام مواجه با اطلاعات جدید ظرفیت محدودی دارد. در حقیقت، مقدار داده های حسی که ابزارهای تکنولوژیکی میتواند ارایه دهد بیشتر از ظرفیت سیستم عصبی انسان برای پردازش است. از این لحاظ باید در طراحی مواد یادگیری چندرسانه ای تا حد امکان بکوشیم که هر سه نوع بار شناختی را در نظر داشته باشیم و متناسب با ویژگی های هر یک، با آن برخورد نماییم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.