ارتقاء مهارت های تصمیم گیری دانش آموزان نوجوان: تاثیر آموزش های فراشناختی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتقاء مهارت های تصمیم گیری دانش آموزان نوجوان: تاثیر آموزش های فراشناختی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتقاء مهارت های تصمیم گیری دانش آموزان نوجوان: تاثیر آموزش های فراشناختی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتقاء مهارت های تصمیم گیری دانش آموزان نوجوان: تاثیر آموزش های فراشناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتقاء مهارت های تصمیم گیری دانش آموزان نوجوان: تاثیر آموزش های فراشناختی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

دانشآموزان نوجوانان، به دلیل رویارویی با تغییرات سریع و بی شمار، به صورت بالقوه در معرض تصمیم گیری های ناکارآمد هستند (اشتاینبرگ ، ۲۰۰۸؛ فیشهوف، .۲۰۰۸) ارایه برنامه های مداخله ای برای دانش آموزان نوجوان به رشد مهارتهای شناختی آنها کمک می کند (وینر و همکاران، .۲۰۱۲ آ)گاهی فراشناختی یک مداخله موثر برای نوجوانان است که به آنان بینش عمیق تری برای رویارویی با شرایط مختلف و دشوار زندگی میدهد (جوزف، ۲۰۰۶؛ کوبوکو، ۲۰۰۹؛ ویل و همکاران، .۲۰۱۳ )مفاهیم فراشناختی، علاوه بر محیط آموزشی و کلاس درس میتوانند در زندگی روزمره دانش-آموزان و در هر زمینه ای که یادگیری صورت می پذیرد، به کار بروند (هاندل، شوارتز، ۲۰۰۲ ؛ سارت، .۲۰۱۴ )با توجه به اینکه بدون انتقال مهارتهای فراشناختی از محیط آموزشی به زندگی روزمره، به نظر می رسد که کمبود و نقصی در دانش فراگیران وجود دارد (فیشر، ۱۹۹۸)، هدف پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آگاهی فراشناختی بر سبکهای تصمیم گیری میپردازد. گروه نمونه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی در گروه های آزمایشی( ۱۹ دانش آموز) و کنترل ۱۹) دانش آموز) جایگزین شدند. یک هفته قبل از شروع آموزشها، متغیر وابسته (سبکهای تصمیم گیری) در گروه آزمایشی به وسیله پیش آزمون اندازه گیری شدند. به گروه آزمایش، آموزش های مورد نظر داده شد؛ اما به گروه کنترل، آموزش جانبی داده نشد و جریان عادی کلاس را طی کردند. جلسات آموزشی آگاهی فراشناختی به مدت ۸ جلسه ۱/۳۰ ساعته به دانش آموزان دختر پایه دهم آموزش داده شد. نتایج نشان داد که آموزش آگاهی فراشناختی به طور معنیداری میانگین نمرات سبک های تصمیم گیری آنی، شهودی، اضطرابی و اجتنابی در گروه آزمایش را کاهش؛ اما میانگین نمره سبک تصمیمگیری وابسته را افزایش داد. نتایج پژوهش حاضر پس از آموزش آگاهی فراشناختی، تفاوت معنیداری در میانگین نمره سبک تصمیم گیری هوشیارانه در گروه آزمایشی نشان نداد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.