اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی :

تعداد صفحات :۲۸

چکیده مقاله:

هدف : این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های توجه بر حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی انجام شده است. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص در ریاضی بودکه در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ مشغول به تحصیل بودند و به مراکز دولتی مشکلات ویژه یادگیری ۱ و ۲ و ۳ و ۴ شهر تهران مراجعه می نمودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، تعداد ۲۰ نفرازاین دانش آموزان دردو گروه ۱۰ نفری به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده و به منظور گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش ، در ابتدا پس از انتخاب گروه ها و همتاسازی و پس از اخذ پیش آزمون های مربوطه (آزمون بینه غیر کلامی، آزمون وکسلر که شامل خرده آزمون های فراخنای ارقام مستقیم و معکوس، توالی حرف – عدد، محاسبه عددی که حطیه ی حافظه ی فعال کلامی است) به تفکیک هر دانش آموز، به آموزش برنامه توجه پرداخته شد. در آخرین جلسات برای گروه کنترل که از آموزش مداخله بهره ای نبردند و فقط در جریان بازی و فعالیت های عمومی حرکتی قرار گرفتند ، کتاب روشها و راهبردهای تقویت دقت و توجه داده شد تا از تمرینات آن بهره مند گردند.یافته ها: تحلیل داده ها بااستفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون دوگروه تفاوت معناداری وجوددارد.بحث ونتیجه گیری: نتایج نشان داد که برنامه آموزش مهارت های توجه می تواند بر حافظه فعال دانش آموزان اختلال یادگیری خاص در ریاضی موثرباشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.