اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دوره اول شهرستان شهریار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دوره اول شهرستان شهریار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دوره اول شهرستان شهریار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دوره اول شهرستان شهریار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دوره اول شهرستان شهریار :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس دانش آموزان پسر دورهاول شهرستان شهریار در سال ۱۳۹۵ انجام شد. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشگاهی و کاربردی است. کهطرح پژوهش شامل پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری در پژوهش حاضر ،عبارتاست از مادران دانش آموزان پسر دوره اول ابتدایی شهرستان شهریار در سال ۹۵ می باشد. روش نمونهگیری از نوع در دسترس است زیرا مادران با توجه به تمایل به شرکت پژوهش انتخاب می شوند. که بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده می شوند. حجم نمونه انتخاب شده برای طرح نیمهآزمایش با توجه به جدول مورگان ۳۰ نفر است که ۱۵ نفر در گروه آزمایش و ۱۵ نفر در گروه کنترلگمارده می شوند. ابزارهای پژوهش حاضر چک لیست راهبردهای مقابله ای لازاروس وفولکمن (WCQ)و مقیاس استرس ادراک شدهکوهن بود. نتایج نشان داد که در سطح معناداری ملاک یعنی (P0.05) مقدار F به دست آمده ۲۵/۳۶۰ بیشتر از مقدار جدول با درجه آزادی (۱۴ و ۱) یعنی ۴/۶۰ می باشد. بنابراین فرضیه پژوهش مبتنی بر اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر کاهش استرس ادارک شده مورد تاییدقرار میگیرد. همچنین مقدار F به دست آمده از سبک مقابله هیجان مدار ۳۴/۷۸۱ بیشتر از مقدار جدول با درجه آزادی ( ۱۴ و ۱) یعنی ۴/۶۰ می باشد. بنابراین فرضیه پژوهش مبتنی بر اثربخشی آموزش تفکر مثبت بر کاهش استفاده از سبک مقابله هیجان مدار در افراد مورد تایید قرار می گیرد. نتیجه می گیریم آموزش تفکر مثبت بر سبک های مقابله با استرس اثر مثبت داشته و با مقابله مساله مدار همبستگی مثبت دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.