تحلیل مولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاق مدار از منظر اندیشه سیاسی علامه طباطبایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل مولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاق مدار از منظر اندیشه سیاسی علامه طباطبایی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل مولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاق مدار از منظر اندیشه سیاسی علامه طباطبایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل مولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاق مدار از منظر اندیشه سیاسی علامه طباطبایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل مولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاق مدار از منظر اندیشه سیاسی علامه طباطبایی :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

مقاله در پی تحلیل مبانی نظری و مولفه های نظام اجتماعی و مطلوب و اخلاق مدار از منظر اسلام، با استمداد از تفکرات اجتماعی- سیاسی علامه طباطبایی می باشد. بر اساس مبادی فلسفی و سیاسی اسلام و در نظر ایشان، اسلام دینی است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده است و در هیچ یک از شیون و امور انسانی، مسیله اجتماع را مهمل نگذاشته است و میان فرد و جامعه رابطهای حقیقی وجود دارد. همچنین با تجمع افراد، نهادی به نام جامعه به وجود میآید که از خواص و آثار ویژه خود برخوردار است؛ جامعه مطلوب از منظر علامه بر اساس قواعد اخلاقی منشعب از احکام الهی و ساختار مطلوب سیاسی اسلام شکل می گیرد و غایت این جامعه، سعادت بشر به موجب قواعد اخلاقیالهی و در پرتو هدایتگری اصل ولایت در بستری به نام جامعه سیاسی با الویت فرد و اجتماع به طور توامان تامینخواهد شد. پژوهش با رویکردی توصیفی-تحلیلی در تلاش است تا با توسل به احکام و موازین الهی، ضمن توصیفمولفه های نظام اجتماعی مطلوب و اخلاقی از منظر اسلام، تاثیر دیدگاهای علامه طباطباعی بر شکل گیری و توجیهچنین نظامی مورد تحلیل قرار گیرد. یافته¤های پژوهش نشان می دهد که انسان فطرتا موجودی است اجتماعی و نظام اجتماعی اسلامی مطلوب و اخلاقی، باید در همسویی با زندگی مادی و معنوی انسان شکل بگیرد. در این راستا علامه طباطباعی با غنا بخشیدن به این نوع جامعه، معتقد است که روح توحید در اخلاق فاضله محقق می شود و اخلاق فاضله در همه اعمالی که افراد جامعه را به انجام آن موظف کرده، پدید می آید؛ ازاین رو همه اجزا و عناصر نظام اجتماعی اسلام پس از تحلیل به توحید بر میگردند و توحید نیز منشا اخلاق و اعمال است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.