مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم ) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم )۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم ) :

مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم )

در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

ماهیت یادگیری

۲-۱۱-عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری

۲-۱۱-۱-آمادگی[۱]

۲-۱۱-۲-انگیزش

۲-۱۱-۳-تجارب گذشته

۲-۱۱-۴-موقعیت و محیط یادگیری

۲-۱۱-۵-روش تدریس معلم

۲-۱۱-۶-رابطه کل و جزء

۲-۱۱-۷-تمرین و تکرار

۲-۱۲-فرصتها و تجارب یادگیری

۲-۱۳-اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری

۲-۱۴-کلاس های موضوعی

۲-۱۵-اهداف تشکیل کلاس های موضوعی

۲-۱۶-مزایای کلاس های موضوعی در مدارس

۲-۱۷-چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی

۲-۱۸-فایلات انجام یافته در داخل کشور

۲-۱۹-فایلات انجام یافته در خارج کشور

منابع فارسی

منابع انگلیسی


ماهیت یادگیری

رفتار گرایان یادگیری را «تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری» تعریف کرده اند، ولی از دیدگاه گشتالت، یادگیری عبارت از «کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته» است. چنان که ملاحظه می شود، تعریف های یادگیری با نگرش فلسفی به تعلیم و تربیت و روان شناسی تربیتی، ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارد. یادگیری با هر بینشی که تعریف شود، اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد و نخستین صفت مشخص آن تغییر است. تغییری که به تدریج رخ می دهد، نسبتاً ثابت و پایدار است و بر اثر تجربه حاصل می شود. از طریق یادگیری، فرد با محیط خود آشنا می شود، در مقابل محیط مقاومت می کند، محیط را تغییر می دهد، برای تأمین احتیاجات خود از آن استفاده می کند، گاهی تحت تأثیر آن قرار می گیرد و زمانی خویشتن را با آن منطبق و سازگار می سازد. در واقع یادگیری فرآیندی است که طی آن رفتار موجود زنده، بر اثر تجربه،

تغییر یابد(شعبانی،۱۳۸۴).

جامع ترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده تعریف هیلگارد[۱] و مارکوییز[۲] است. در این تعریف یادگیری عبارت است از:« فرآیند تغییرات نسبتاً پایدارکه در رفتار بالقوه ی فرد بر اثر تجربه ایجاد می شود». این تعریف نسبت به تعاریف دیگر رجحان و برتری خاصی دارد؛ زیرا دیدگاهی جدید از فرآیند یادگیری ارائه داده است و این دیدگاه جدید را می توان در مفاهیمی همچون فرآیند، تغییر[۳]، نسبتاً پایدار، رفتار بالقوه و تجربه[۴] جستجو کرد(اکبری شلدرّه ای و همکاران،۱۳۹۰). …


[۱]-Hilgard

[۲]-Marquiz

[۳]-modification

[۴]-potential behavior & experience

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.