اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده دارای ۱۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده :

اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده

کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی(M.A)

در ۱۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

چکیده

این فایل به منظور تعیین اثربخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و بازشناسی بیان چهره ای هیجان در افراد افسرده انجام شد. این فایل از نوع تجربی(پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل) بود. داده های فایل با استفاده از پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه عواطف خودآگاه و آزمون بازشناسی بیان چهره ای هیجان جمع آوری شد. جامعه آماری فایل حاضر را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تشکیل می دهند. به منظور دستیابی به اهداف فایل ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آستارا که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند، به پرسشنامه افسردگی بک پاسخ دادند؛ سپس۴۰ نفر بر اساس ملاک بالاترین نمره افسردگی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. پیش آزمون با استفاده از مقیاس عواطف خودآگاه و آزمون بازشناسی بیان چهره ای هیجان بر روی هر دو گروه اجرا شد، سپس گروه آزمایش تحت ۶ جلسه فیلم درمانی قرار گرفت. مداخلات عبارت بود از یک جلسه مشاهده فیلم در ارتباط با هیجان مورد نظر و سپس بحث و گفتگوی گروهی در مورد افکار، احساسات و هیجانات خود، در موازات تجارب حاصل از مشاهده فیلم و شخصیت داستان که دچار مشکلات هیجانی مشابه بود. گروه کنترل در اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده
فهرست انتظار قرار داده شد. پس از اجرای پس آزمون بر روی هر دو گروه، داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و بازشناسی بیان چهره ای هیجان افراد افسرده موثر بوده است. این یافته ها بیان می کند که فیلم درمانی می تواند روش مناسبی برای بهبود عواطف خودآگاه و بازشناسی هیجان باشد.

کلید واژه ها: فیلم درمانی، افسردگی، عواطف خود آگاه، بازشناسی هیجان.

اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده
فهرست مطالب

چکیده ج‌

فصل اول: کلیات فایل

مقدمه ۱

بیان مسئله ۳

اهمیت و ضرورت فایل ۶

فرضیه ها ۷

اهداف فایل ۷

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها ۸

عواطف خودآگاه ۸

بازشناسی هیجان ۸

فیلم درمانی ۹

افسردگی ۱۲

فصل دوم: پیشینه نظری و عملی فایل

اختلالات خلقی ۱۲

همه گیر شناسی ۱۳

میزان بروز و شیوع ۱۳

جنس ۱۳

عوامل اجتماعی- فرهنگی ۱۳

سبب شناسی ۱۴

میانجی های عصبی ۱۴

علایم بالینی مربوط به افسردگی ۱۸

آزمون های روان شناختی ۱۹

انواع اختلالات خلقی بر اساس DSM- IV –TR. 20

ب) اختلالات دو قطبی ۲۲

افسردگی بهنجار ۲۳

سیر و پیش آگهی ۲۴

درمان ۲۴

هیجان ۲۵

هیجان چیست؟ ۲۵

چه چیز موجب هیجان می شود؟ ۲۶

دیدگاه شناختی ۲۶

دیدگاه دو سیستمی ۲۷

مسئله مرغ و تخم مرغ ۲۸

نظریه ارزیابی ۲۸

نظریه هیجانهای متمایز ۲۹

فرضیه بازخورد صورت ۳۰

آزمایش فرضیه بازخورد صورت ۳۱

هیجانهای اصلی ۳۲

ترس ۳۲

خشم ۳۳

نفرت ۳۴

غم ۳۵

شادی ۳۵

علاقه ۳۶

هیجانهای خود آگاه (شرم، گناه، خجالت و غرور) ۳۷

هیجان و هنر ۴۰

روان درمانی ۴۳

مناسب ترین شیوه درمان ۴۴

تاریخچه و تعریف کاردرمانی ۴۵

هنر درمانی ۴۶

فیلم درمانی ۴۸

قدرت فیلم ۴۸

تأثیر اجتماعی فیلم ها ۴۸

رابطه سینما با روان شناسی ۴۹

همانند سازی ۴۹

رویکرد فیلم درمانی ۵۰

سیاه چاله ها(عواطف منفی )و نمونه های سینمایی: ۵۳

بی مسئولیتی ۵۴

حسادت ۵۵

زیادخواهی (طمع) ۵۷

احساس گناه ۵۸

فایل های انجام شده در داخل و خارج کشور ۶۲

جمع بندی فایل های انجام شده ۶۵

فصل سوم: روش شناسی فایل

روش فایل ۶۷

جامعه آماری ۶۷

حجم نمونه و روش نمونه گیری ۶۷

روش جمع آوری داده ها ۶۷

ابزارگرد آوری اطلاعات: ۶۸

الف) پرسشنامه افسردگی بک: ۶۸

ب) مقیاس هیجانات خودآگاه ۶۹

ج) آزمون بازشناسی بیان چهره ای هیجان ۶۹

روش فایل ۷۰

شیوه مداخله ۷۰

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۲

فصل چهارم: یافته های فایل

الف-ویژگی های جمعیت شناختی ۷۴

ب-یافته های توصیفی ۷۶

ج-یافته های استنباطی ۷۷

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری ۸۲

محدودیت ها ۸۴

پیشنهادات فایلی ۸۴

پیشنهادات راهبردی ۸۴

منابع ۸۷

ضمائم ۹۳

اثر بخشی فیلم درمانی بر بهبود عواطف خود آگاه و باز شناسی هیجان در افراد افسرده
فهرست جداول و نمودارها

جدول۱-۲ هشت هیجان نخستین همراه با ارزیابیهای هریک (برگرفته از پلاچیک،۱۹۸۰) ۲۸

جدول۲-۲ ترکیبات دوبعدی ارزیابی وهیجانهای مربوط به هر یک(برگرفته از رزمن،۱۹۷۹) ۲۹

جدول ۳-۲ ۱۰ هیجان اصلی ایزارد که در نظریه هیجانهای متمایز او منظور شده است ۳۰

شکل۱-۲ جلوه های صورت پنج هیجان ۳۱

جدول ۴-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «خشم» 54

جدول ۵-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به بی مسئولیتی «بی تفاوتی» 55

جدول ۶-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «حسادت» 56

جدول ۷-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «ترس» 57

جدول ۸-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «طمع» 58

جدول ۹-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «احساس گناه» 59

جدول ۱۰-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «نفرت» 60

جدول ۱۱-۲ نمونه فیلم های سینمایی مربوط به «شرم» 61

جدول۴-۱ : توزیع فراوانی رشته تحصیلی در نمونه مورد مطالعه ۷۴

جدول۴-۲ : توزیع فراوانی سن در نمونه مورد مطالعه ۷۵

جدول۴-۳ : توزیع فراوانی وضعیت تاهل در نمونه مورد مطالعه ۷۵

جدول ۴-۶- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین ۸۰

جدول ۴-۷ خرده مقیاس های عواطف خود آگاه در فیلم درمانی افراد افسرده ۸۱

جدول ۴-۸- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین ۷۷

جدول ۴-۹ خرده مقیاس های بازشناسی بیان چهره ای در فیلم درمانی افراد افسرده ۷۹

مقدمه

افسردگی یکی از شایع­ترین اختلالات روانی انسان عصر حاضر است که شیوع آن رابا ارقام متفاوتی از ۲% تا ۲۵% گزارش کرده اند.نسبت ابتلاء زنان دوبرابر مردان است وبیماری حدود ۵۰% از کل این افراد در سنین ۲۵ تا ۵۰ سالگی شروع می­شود(سادوک وسادوک، ۲۰۰۷). پیش بینی می­شود این اختلات از لحاظ فراوانی در سال ۲۰۲۰ در مرتبه دوم بیماری­های وخیم قرار گیرد(سامپسن، ۲۰۰۱). امروزه حدود ۴۵۰ میلیون نفر از مردم دنیا از یک بیماری روانی یا رفتای رنج می­برند وبیش از ۱۵۰ میلیون نفر از مردم دنیا در هر برهه از زمان از افسردگی رنج می­برند (کاپلان وسادوک، ۲۰۰۰). از میان تعداد زیادی از مولفه های روان شناختی موثر در بروز یا بهبود اختلال افسردگی می توان به هیجان اشاره کرد (کاسترو لیمن، ۲۰۰۴). هیجان ها بر جنبه های مختلف زندگی ما تاثیر گذاشته، روابط ما را شکل داده، فعالیت های ما را برمی انگیزاند (کهلرو تارنر،۲۰۰۴ ).

عواطف خودآگاه یکی از متغیرهایی است که بامشکلات خلقی ارتباط دارد. شرم، احساس گناه، غرور اعضای خانواده هیجان های خودآگاه را تشکیل می­دهند که همه یک ویژگی های خودسنجی وخودانعکاسی دارند (خداپناهی،۱۳۸۵). عواطف خودآگاه هم دارای جاذبه مثبت (مانند غرور) وهم دارای جاذبه منفی (مانند شرم و گناه) هستند. احساس گناه وشرم در گستره ای از رفتارهای متعدد از جمله بیماری های هیجانی (خلقی) دخیل است. براساس بسیاری از فایل ها، شرم و گناه زیربنای آسیب های روانی می باشند که در یک زمینه بین فردی رخ می­دهد(ابوالقاسمی، ۱۳۹۱).

همچنین نقص در عملکردهای هیجانی یکی از مشکلات افراد مبتلا به افسردگی (اساسی) است که منجر به نقص وناتوانی در بازشناسی بیان چهره ای هیجان دراین افراد می­شود. در بررسی بازشناسی تظاهرات چهره ای، بیماران افسرده نشان دادند که در بازشناسی هیجانات غم، خشم، ترس، و تنفر کندتر از افراد بهنجار عمل می­کردند؛ ولی در بازشناسی هیجان شادی بین افراد افسرده و بهنجار تفاوتی وجود نداشت(قاسم پور، ۱۳۹۱).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.