ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری دارای ۱۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری :

ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری

دانلود پایاننامه کارشناسی ارشد

رشته مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

در ۱۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

چکیده

امروزه معماری سرویسگرا بعنوان راهکاری اثربخش برای طراحی و توسعه برنامههای سازمانها پیشنهاد میشـود و با استفاده از سرویسهای خوشتعریف که واسطهای گوناگون و قابل تغییری دارند بعنوان راهی انعطافپذیر و غیرثابـت در خدمت اهداف سازمانها بکار گرفته میشود. اما کسب و کار سازمان مدام درحال دگرگونی است، راهکارهـا و روش- های نوین، جای روشهای سنتی را گرفته و ترتیب انجام وظایف تغییر میکند.

برای اینکه شناسایی تغییرات و محدوده انتشار آنها امکان پذیر باشد استفاده از روابط ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرمافزاری کار را بسیار سادهتر میکند. اما در حال حاضر سیستمهای نرمافزاری کمـی وجـود دارنـد کـه روابط میان آنها با فرآیندهای کسب وکار بصورت طبیعی و شفاف بیان شده باشد و تغییـرات بصـورت دسـتی از طـرف خبرگان حرفه به توسعهدهندگان نرمافزار ارائه مـیشـود. در ایـن تحقیـق روشـی خودکـار بـرای کشـف و نگهـداری و خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای کسب وکار و سرویسهای نرمافزاری پیشنهاد میشود که با استفاده از آن میتوان هنگام بروز تغییرات در فرآیندهای کسب و کار با صرف هزینه و زمان کمتر تحلیلی از تغییرات موردنیـاز در سرویسهای نرمافزار بدست آورد.

در روش ردیابی پیشنهادی در این تحقیق تمرکز بر روی بازیابی روابط ردیابی میان فرآینـدهای حرفـه و سـرویس- های نرمافزاری است. از آنجاییکه در سازمانها تغییرات بیشتر روی روشهای انجام کار اسـت و موجودیـتهـا در طـی زمان نسبت به روشها دچار تغییرات کمتری میشوند، در روش پیشنهادی این تحقیق سعی شده است تا با پیدا کردن رابطه میان موجودیتهای حرفه و موجودیتهای نرمافزار رابطه میان فرآیندها و سرویسها بدست آیـد. بـرای ارزیـابی روش پیشنهادی، نتیجه اعمال روش روی یک مطالعه موردی با نتیجه کـار معمـاران و طراحـان نـرمافـزار روی همـان مطالعه موردی مقایسه شدهاست، که در مقایسه با روشهای دیگر بطور کلی نتیجه قابل قبول است.

کلمات کلیدی:

معماری سرویسگرا

ردیابی

بازیابی روابط ردیابی

آنتولوژی

فصل اول

کلیات تحقیق

۱-۱ مقدمه

امروزه معماری سرویسگرا۱ بعنوان راهکاری اثربخش برای طراحی و توسعه برنامههای سازمانها پیشنهاد میشود و با استفاده از سرویسهای خوشتعریف که واسطهای گوناگون و قابل تغییری دارند بعنوان راهی انعطافپذیر و غیرثابـت در خدمت اهداف سازمانها بکار گرفته میشود. اما نکتهای که حائز اهمیت است همراستا بودن سرویسهای نرمافزاری با اهداف سازمانی و بالتبع آن فرآیندهای کسب و کار سازمان است.

از سوی دیگر از ابتدای خلقت تا به امروز همواره همه چیز در حال تغییر بوده است و کمتر واقعیتی و نیازی را می-

توان یافت که ثابت مانده باشد. در جوامع و سازمانهای مدرن این نیاز به تغییر بیشتر احساس میشود. شرکتها، بازاری که در آن فعالیت میکنند، اقتصاد و دولتها مدام در حال تغییر هستند. برای اینکه بتوان جوابگوی این تغییرات بـود و آنها را به سرانجام مناسب رساند، تغییر در سیستمهای نرمافزاری که از سازمانهای در حال کار پشتیبانی میکنند، نیز اجتناب ناپذیر است. بطور کلی هرچقدر این سیستمها زودتر تغییر کنند و تغییرات در چرخه نرمافزاری آنهـا سـریعتـر اتفاق بیافتد، هزینه نیز کاهش مییابد.

با استفاده از روابط ردیابی۲ که میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نـرمافـزاری وجـود دارد شناسـایی تغییـرات و محدوده تاثیر آنها سادهتر میشود. اما درحال حاضر اکثر تغییرات یا از سمت حرفه بـه نـرمافـزار منتقـل نمـیشـود یـا بصورت دستی این کار انجام میشود. در این تحقیـق روشـی نیمـه خودکـار بـرای کشـف و نگهـداری و خودکارسـازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای کسب وکار و سرویسهای نرمافزاری پیشنهاد میشود که با استفاده از آن میتوان

هنگام بروز تغییرات در فرآیندهای کسب و کار با صرف هزینه و زمان کمتر تحلیلی از تغییـرات موردنیـاز در سـرویس-های نرم افزار بدست آورد.

ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری
فهرست

فصل اول ۱

کلیات تحقیق ۱

۲-۱ طرح مسئله ۳

۳-۱ اهداف تحقیق ۴

۴-۱ محدوده پایان نامه ۴

۵-۱ مراحل انجام تحقیق ۵

۶-۱ ساختار پایان نامه ۷

فصل دوم ۸

مفاهیم پایه و کارهای مرتبط ۸

۲-۲ مفاهیم بنیادی ۹

۱-۲-۲ معماری سرویسگرا ۹

۱-۱-۲-۲ تعامل در سرویسگرایی ۱۰

۲-۱-۲-۲ توصیف سرویس ۱۱

۳-۱-۲-۲ شیء سرویس .. ۱۱

۴-۱-۲-۲ پیغام رسانی ۱۱

۵-۱-۲-۲ تشریح ۱۲

۶-۱-۲-۲ ضمانت های سرویس ۱۲

۷-۱-۲-۲ ترکیب ۱۳

۲-۲-۲ ردیابی ۱۳

۱-۲-۲ روشهای ذخیرهسازی روابط ردیابی ۱۶

۲-۲-۲ روشهای بازیابی روابط ردیابی ۱۷

۱-۲-۲-۲ روشهای مبتنی بر بازیابی اطعات ۱۷

۱-۱-۲-۲-۲ مدلهای مجموعه نظری ۱۹

۲-۱-۲-۲-۲ مدلهای جبری ۲۱

۳-۱-۲-۲-۲ مدلهای احتمال ۲۳

۲-۲-۲-۲ روشهای مبتنی بر داده کاوی ۲۴

۳-۲-۲-۲ روشهای بازیابی معنایی ۲۵

۳-۲ بررسی کارهای مرتبط ۲۵

۲۵ ADAMS Re-Trace 1-3-2

۲۶ SQMiner 2-3-2

۲۷ Ontological Approach 3-3-2

۲۸ Traceability ReARMed 4-3-2

۲۹ Using Domain ontologies 4-3-2

۲۹ STraS 5-3-2

۳۱ LGRTL 6-3-2

۳۲ Noun Indexing 6-3-2

۳۳ MUPRET 7- 3-2

۴-۲ تحلیل و مقایسه روشهای بازیابی ۳۳

۱-۴-۲ روش بازیابی اطعات ۳۴

۲-۴-۲ روش داده کاوی ۳۵

۳-۴-۲ روش مبتنی بر هستانشناسی ۳۵

۵-۲ جمع بندی فصل ۳۶

فصل سوم ۳۷

روش ردیابی پیشنهادی ۳۷

۲-۳ روش پیشنهادی ۳۸

۱-۲-۳ هدف روش و پیش فرضهای آن ۳۸

۲-۲-۳ روش پیشنهادی ۳۹

۲-۲-۳ الگوریتم استخراج . ۴۲

۱-۲-۲-۳ مرحله اول الگوریتم استخراج ۴۳

۲-۲-۲-۳ مرحله دوم الگوریتم استخراج ۴۶

۳-۲-۲-۳ مرحله سوم الگوریتم استخراج ۴۷

۲-۳ جمع بندی فصل ۴۹

فصل چهارم ۵۱

ارزیابی روش با استفاده از مطالعه موردی ۵۱

۲-۴ مطالعه موردی سیستم خسارت بیمه ۵۲

۱-۲-۴ بخش حرفه ۵۲

۱-۱-۲-۴ مستندات مربوط به حرفه ۵۳

۲-۲-۴ بخش سرویس ۵۶

۱-۲-۲-۴ مستندات مربوط به سرویسهای نرم افزاری ۵۶

۳-۲-۴ مرحله اول استخراج ۵۹

۴-۲-۴ مرحله دوم استخراج ۶۰

۴-۲-۴ مرحله سوم استخراج ۶۲

۳-۴ ارزیابی روش ۶۶

۳-۴ جمع بندی فصل ۷۲

فصل پنجم ۷۲

خصه و نتیجه گیری ۷۲

۱-۵ مقدمه ۷۳

۲-۵ بازبینی تحقق اهداف پایان نامه ۷۳

۳-۵ مقایسه با سایر روشها ۷۴

۴-۵ نوآوریهای تحقیق ۷۶

۵-۵ نتیجه گیری ۷۶

۶-۵ کارهای آینده ۷۶

مراجع ۷۷

واژه نامه ۸۱

ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری
فهرست شکلها

شکل ۱-۱ روش انجام کار ۶

شکل ۱-۲ دسته بندی مدلهای بازیابی اطعات ۱۹

شکل ۲-۲ معماری ابزار ۲۶ ReAdams

شکل ۳-۲ معماری روش مبتنی بر هستانشناسی ۲۷

شکل ۴-۲ مدل اطعاتی چارچوب ۳۰ StraS

شکل ۵-۲ چارچوب ردیابی ۳۱ STRas

شکل ۶-۲ روش بازیابی ردیابی در ۳۲ LGRTL

شکل ۱-۳ چارچوب ردیابی پیشنهادی ۴۰

شکل ۲-۳ مرحله پیشپردازش فایلهای ورودی ۴۰

شکل ۳-۳ متا مدلهای ذخیره روابط ردیابی ۴۱

شکل ۴-۳ الگوریتم استخراج . ۴۳

شکل ۵-۳ نمونه استنتاج کننده هستانشناسی ۴۵

شکل ۱-۴ فرآیندهای حرفه سیستم خسارت بیمه ۵۳

شکل ۲-۴ مدل سرویس ۵۶

ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویسهای نرم افزاری
فهرست جدولها

جدول ۱-۲ مقایسه روشهای مختلف بازیابی ۳۶

جدول ۱-۳ نمونه جدول موجودیت ۴۴

جدول ۱-۳ ماتریس ۴۶ .. OBER

جدول ۲-۳ ماتریس ۴۷ .. PBER

جدول ۳-۳ ماتریس CRUD حرفه-موجوریت ۴۸

جدول ۴-۳ ماتریس CRUD سرویس- موجودیت ۴۸

جدول ۵-۳ جدول عملیات نهایی استخراج روابط ۴۸

جدول ۶-۳ ماتریس فرآیند- سرویس ( خروجی نهایی مرحله استخراج) ۴۹

جدول ۱-۴ فرآیندهای سازمانی مطالعه موردی و فرآیندهای حرفه ۵۴

جدول ۲-۴ جدول موجودیتهای حرفه و خصوصیات آنها ۵۴

جدول ۳-۴ ماتریس CRUD فرآیند حرفه – موجودیت حرفه ۵۵

جدول ۴-۴ سرویسهای سازمانی و سرویسهای حرفه .. ۵۷

جدول ۵-۴ موجودیت های نرمافزاری و خصوصیات آنها ۵۷

جدول ۶-۴ ماتریس CRUD سرویس-موجودیت ۵۸

جدول ۷-۴ خروجی مرحله اول استخراج برای مطالعه موردی بیمه(۵۹ (OBER

جدول ۸-۴ روابط استخراج شده بعد از مرحله اول ۶۰

جدول ۹-۴ بهینه شده ماتریس ۶۰ OBER

جدول ۱۰-۴ جدول نمونه رابطه میان سرویس و فرآیند حرفه ۶۲

جدول ۱۱-۴ جدول PBER برای مطالعه موردی بیمه ۶۲

جدول ۱۲-۴ مثال ۱ از اعمال الگوریتم مرحله سه استخراج برای مطالعه موردی بیمه ۶۳

جدول ۱۳-۴ مثال ۲ از اعمال الگوریتم مرحله سه استخراج برای مطالعه موردی بیمه ۶۴

جدول ۱۴-۴ مثال ۳ از اعمال الگوریتم مرحله سه استخراج برای مطالعه موردی بیمه ۶۴

جدول ۱۵-۴ خروجی نهایی الگوریتم برای روابط قوی و متوسط مطالعه موردی بیمه ۶۵

جدول ۱۶-۴ نظر طراح اول روی مطالعه موردی بیمه ۶۷

جدول ۱۷-۴ نظر طراح دوم روی مطالعه موردی بیمه .. ۶۸

جدول ۱۷-۴ نظر طراح سوم روی مطالعه موردی بیمه . ۶۹

جدول ۱۸-۴ نظر طراح چهارم روی مطالعه موردی بیمه ۷۰

جدول ۱۸-۴ جدول مقایسه روش پیشنهادی با کار خبرگان ۷۱

جدول ۱-۵ مقایسه روش حاضر با سایر روشها ۷۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.