مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران :

مقاله بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۸ در مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان از صفحه ۱۱۵ تا ۱۳۹ منتشر شده است.
نام: بررسی کارایی بازار و سودآوری تجارت در بازار داخلی پسته ایران
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کارایی بازار
مقاله سودآوری تاجرها
مقاله پسته
مقاله بازار مالی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقایسه قیمت های دریافتی تولیدکننده و پرداختی مصرف کننده چنین نتیجه گیری می شود که سهم عمده ای از سود حاصل از تولید و صدور پسته ایران نصیب تاجرهای پسته می شود. به سخن دیگر تولیدکننده به عنوان عنصر اصلی، کمترین بهره را از تولید پسته در ایران به دست می آورد. در مطالعه کنونی تلاش شده است که این دیدگاه در خصوص بازار پسته مورد آزمون قرار گیرد. برای این منظور، با استفاده از یک نمونه شامل ۳۰۲ نفر از کشاوزران و یک نمونه شامل ۲۲۷ نفر از تاجرهای پسته استان های کرمان و فارس که در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ مورد مصاحبه قرار گرفته اند، مسیرهای بازاریابی محصول پسته بررسی شد. برای تعیین و تجزیه و تحلیل حاشیه بازار از روش پیشنهادی چارلز و گری استفاده شد و همچنین کارایی بازار به روش پیشنهاد شده به وسیله شفرد تعیین شد. نتایج نشان داد که مشکلات فنی و مالی، نیاز به تامین نقدینگی و جو بی اعتمادی باعث شده است تا عرضه محصول بعد از فصل برداشت بسیار بالا و به صورت نقدی یا دوره های کوتاه مدت باشد. همین عوامل باعث شده است تا برخلاف سود بالاتر، کشاورزان ارتباط مستقیم با صادرکنندگان را رها کرده و محصول خود را به واسطه ها و دلال های محلی بفروشند. مقایسه تفاوت قیمت پسته در مراحل مختلف با هزینه های بازاریابی نشان می دهد که به طور کلی تجارت پسته فعالیتی سودآور است و در بخش صادرات، رانت اقتصادی بالایی نیز ایجاد می شود. این مساله باعث شده است تا کارایی بازار پسته در کل پایین باشد. بررسی بیشتر نشان داد که رانت ایجاد شده ناشی از تجارت نبوده بلکه حاصل منابع مالی است و به صاحبان این منابع برمی گردد. در پایان پیشنهاد شد با ایجاد ترمینال های ضبط و فرآوری پسته و همچنین انبارهای عمومی برای ذخیره، اصلاح بازار مالی و تامین نقدینگی، ایجاد جو اعتماد در بازار پسته، آسان و روان کردن فرآیند صادرات محصول و برگشت پول و جدا کردن بحث تجارت و منابع مالی، برای افزایش کارایی بازار پسته تلاش شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.