مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان :

مقاله بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۸ در مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان از صفحه ۲۰۷ تا ۲۱۵ منتشر شده است.
نام: بررسی وضعیت بازاررسانی محصول توت فرنگی در استان کردستان
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله استان کردستان
مقاله توت فرنگی
مقاله حاشیه بازاریابی
مقاله تابع ضایعات

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
محصول توت فرنگی به عنوان یکی از محصولات اصلی باغی استان کردستان از دست کم دو دهه قبل همواره مورد توجه تولید کنندگان محصولات باغی استان و سیاست گزاران استان و کشور قرار گرفته است. مقاله کنونی به بررسی مسایل و مشکلات بازاررسانی محصول توت فرنگی در دو دهه ۷۰ و ۸۰ می پردازد و در سه مقطع زمانی ۷۵، ۷۸ و ۱۳۸۵ بر اساس روش نمونه گیری سیستماتیک به ترتیب بر ۱۱۲، ۲۴۳ و ۸۰ نمونه انتخاب و از طریق تکمیل پرسشنامه داده های لازم گردآوری شده است. نتایج داده ها نشان می دهد که حاشیه خرده فروشی در سال های مطالعه (۱۳۷۵، ۱۳۷۸ و ۱۳۸۵) به ترتیب ۴۸۰، ۵۶۲، ۸ و ۱۹۴۰ ریال (محصول درجه یک) و ۲۲۷۰ ریال (محصول درجه ۲)، حاشیه عمده ۴۴۰، ۹۹۸۲۵، ۱۰۰۰ ریال (محصول درجه یک) و ۱۴۱۰ ریال (محصول درجه ۲) و حاشیه کلی بازار ۹۲۰، ۱۵۶۱، ۲۹۴۰ (محصول درجه ۱) و ۳۲۲۰ (محصول درجه ۲) بوده است. درصد هزینه بازاریابی برای سه دوره مطالعه به ترتیب بالغ بر ۵۳۵، ۴۳۵ و ۳۷۲ (محصول درجه ۱) و ۵۰۴۱ (محصول درجه ۲) بوده است. تابع ضایعات برآورد شده نشان می دهد که متغیرهای فاصله از زمان برداشت، وزن جعبه، فاصله از میدان بار و مدت زمان ماندن محصول در واحد فروش بر میزان ضایعات اثر مستقیم و معناداری داشته اند. میزان ضایعات برآورد شده در سال ۱۳۷۵ بالغ بر ۱۶۸۹ درصد و برای سال ۱۳۷۸ بالغ بر ۱۹ درصد برآورد شده است. تغییر شیوه بسته بندی بر اساس داده های سال ۱۳۷۵ و ۱۳۷۸ نشان می دهد که طرح یاد شده دارای توجیه اقتصادی است و بر اساس نتایج به دست آمده از توابع ضایعات محصول توت فرنگی برای سال های گفته شده، در صورت اجرای آن به وسیله بهره برداران سود واحدها به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. افزایش سود بر اساس داده های سال های یاد شده به ترتیب بالغ بر ۲۱۰۴۰۶۲ هزار ریال و ۷۸۱۰۰۶۲ هزار ریال برآورد شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.