کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان دارای ۹۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کارآموزی کامپیوتر -شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان :
فصل اول
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تاریخچه صنعت برق در استان گلستان
تا قبل از سال ۱۳۰۷ از نیروی برق در سطح استان خبری نبود و تامین روشنایی از طریق سنتی و با استفاده از نفت و روغن صورت میگرفت. در آن سال توسط مرحوم فلسفی و شرکاء نخستین مولد دیزلی برق با قدرت ۱۵۰ کیلو وات در شهر گرگان نصب و راه اندازی شد. سپس در سایر شهرها با بهرهبرداری از واحدهای مشابه تامین برق انجام میشد که تکافوی نیاز مشترکین را در همه ساعات شبانه روز نمینمود و بعضاً در پارهای از ساعات به تامین برق میپرداخت. در سالهای دهه ۲۰ حضور بخش خصوصی در صنعت برق استان کم رنگ شد و رفته رفته شهرداریها عهدهدار تولید و توزیع برق در نقاط زیر پوشش خود شدند. در سالهای دهه ۳۰ کار نوسازی شبکههای برق با نصب مولدهای پرقدرتتر صورت پذیرفت. این وضع تا تشکیل وزارت آب و برق ادامه داشت و درسال ۱۳۴۳ دراجرای بند (ه) و (و) ماده ۱ و ۳ قانون تاسیس وزارت آب و برق که بعداً به وزارت نیرو تغییر نام داد، اساسنامه شرکتهای برق منطقهای به تصویب مجلس رسیده و جهت ارائه به هیات دولت ابلاغ که شرکت برق منطقهای مازندران و (گلستان) از سال ۱۳۴۵ آغاز به کار نمود. با شکلگیری این شرکت، تحویلگیری تدریجی برق شهرها از شهرداریها و بخش خصوصی آغاز و تحولات چشمگیری در صنعت برق منطقه بوجود آمد. در سال ۱۳۴۶خط فشار قوی ۲۳۰ کیلوولتی تهران – گرگان احداث و در سال ۱۳۴۷ پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت گرگان نصب گردید. در همین سال یک خط ۶۳ کیلو ولت از شهر گنبد در استان گلستان تا نوشهر در غرب مازندران به طول ۳۷۰ کیلومتر و در مسیرهای شهرهای بین راه ایجاد و در همه این شهرها پست های ترانسفورماتور ۲۰/۶۳ کیلوولتی احداث شد و برق همه آنها تامین گردید.
از سال ۱۳۴۶ برق مازندران و گلستان به شبکه سراسری پیوست. از آنجا که شرایط اقلیمی ایجاب مینمود برقرسانی به روستاهای محدوده استان گلستان آسانتر و زودتر از سایر نقاط کشور انجام گرفت و این به خاطر نزدیکی و پیوستگی مناطق به یکدیگر بود. در سال ۱۳۴۹ با احداث ۳۰۰۰ متر شبکه توزیع و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۵۰ کیلو ولت آمپر روستای اوزینه در شهرستان گرگان و در سال بعد با احداث ۶۳۵۰ متر شبکه توزیع نیرو و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۱۶۰ کیلو ولت آمپر روستای ولاغوز واقع در شهرستان کردکوی برقدار گردیدند. تعداد آبادیهای برقدار استان در سال ۵۷ به ۳۱۶ و در سال تاسیس شرکت (۱۳۷۶) به ۸۹۶ روستا رسید. از سال ۱۳۷۱ در راستای سیاستگذاریهای جدید دولت مبنی بر کوچک کردن حجم دولت و برونسپاری و خصوصیسازی قسمتی از فعالیتهای دولتی، شرکتهای توزیع نیرو به وجود آمدند. شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در راستای اهداف وزارت نیرو و پس از تاسیس این استان در تاریخ ۲۶/۹/۷۶ از شرکت توزیع برق مازندران منفک گردیده و از ۱/۱/۷۷ به صورت رسمی آغاز به کار نموده و تاکنون مسولیت سرویسدهی و خدماتسانی به متقاضیان و مشترکین برق استان و بهرهرداری از تاسیسات و شبکهای توزیع موجود و توسعه و بهینهسازی آنها را به عهده دارد.
وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
این شرکت برای انجام ماموریت و رسالت محوله در حوزه فعالیت خود، وظایف و مسوولیتهای زیر را برعهده دارد:
۱. برقراری انشعاب برق از طریق شبکه موجود و یا توسعه و ایجاد شبکههای جدید؛
- بهرهبرداری و نگهداری از شبکههای توزیع موجود؛
۳. تحویل انرژی برق در محل پستهای ۲۰/۶۳ کیلو ولت از طریق برق منطقهای و تغذیه آن به خطوط ۲۰ کیلو ولت پستهای توزیع و شبکه فشار ضعیف؛
۴. توزیع مداوم انرژی برق در شبکه و حفظ کیفیت آن و تحویل به مشترکان در نقاط مصرف؛
۵. برنامهریزی و تلاش مستمر برای بالا بردن پایداری شبکه، افزایش قابلیت اطمینان و کنترل شبکه در جهت کاهش انرژی توزیع نشده و کاهش زمان خاموشی؛
۶. فروش انرژی برق به مشترکان از طریق نصب کنتورهای معمولی و یا چند تعرفه و وصول بهاء آن در دورههای زمانی مشخص؛
۷. ایجاد شبکه و سیستم روشنایی معابر عمومی جدید در نقاط مختلف مورد نیاز و همچنین تعویض چراغها، طراحی و تعمیر و نگهداری از شبکه روشنایی موجود؛
۸. انجام خدمات مشاورهای، طراحی و نیرورسانی بر اساس درخواست متقاضیان؛
۹. پاسخگویی به کلیه مطالبات مردم و ارباب رجوع مرتبط با خدمات توزیع برق و فراهم نمودن زمینههای لازم برای تحقق طرح تکریم؛
- انجام فعالیتهای اقتصادی، تولید و معادلات بازرگانی برای تهیه کالا و تجهیزات مورد نیاز شبکههای توزیع نیروی برق استان؛
- تلاش و بکارگیری فنون تکنولوژیهای نو برای بهبود مستمر فعالیتها، توسعه و ارتقاء منابع انسانی، به ویژه مدیران؛
- ایجاد ارتباط و همکاری متقابل با سایر موسسات و ادارات در حیطه وظایف شرکت؛
- ایجاد ارتباط و همکاری دوسویه با برق منطقهای در راستای انجام قرارداده و تحویل صورت وضعیتها و مبادلات پولی مربوطه؛
- مسولیت پاسخگویی به مقامات و مسولین مجلس؛
- مدیریت و کنترل شبکههای برق در شرایط بحران نظیر سیل، طوفان، زلزله و … .
- گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق و اعمال مدیریت مصرف، بازرسی و کنترل لوازم اندازهگیری؛
- برنامهریزی، طراحی، اجرا و نظارت پروژههای خاص؛
- مکانیزاسیون شبکههای توزیع و اتوماسیون اداری؛
- فراهم نمودن امکانات رفاهی و انگیزش در حد وسع شرکت برای کلیه همکاران؛
- اخذ تسهیلات بانکی به منظور افزایش سرمایهگذاری و ارتقاء سیستم.
اهداف و برنامههای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
۱. مشارکت در انتخاب و همکاری در استقرار نرمافزارهای عمومی و فنی مورد نیاز شامل:
- ارتقاء برنامههای پرسنلی و احکام، مالی، انبار، اموال و حقوق و دستمزد از محیط DOS به WIN XP؛
- استقرار نرمافزار جدید پذیرش با هدف بهبود و مکانیزه نمودن کامل فرآیندها و روشهای برقراری انشعاب تا مرحله ایجاد سابقه و صدور صورت حساب؛
- استقرار اتوماسیون اداری در امورهای توزیع نیرو؛
۳. برگزاری جلسات آموزشی شبکه و اتوماسیون اداری جهت کارکنان امورها در سطوح مختلف؛
۴. توسعه و ارتقاء پایگاه اطلاعرسانی جهت اطلاعرسانی مطلوب به مخاطبان خارج از سازمان؛
۵. اجرای دو برنامه بازدید و تعمیرات دورهای رایانهها و تجهیزات جانبی آنها با ارائه زمانبندی مربوطه؛
۶. هماهنگی با شورای راهبری ICT شرکت جهت سیاستگذاریهای فعالیتهای مربوط به فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اجرای کلیه فعالیتهای مربوط به این حوزه در چارچوب فرآیندهای مصوب؛
۷. تواناسازی و افزایش دانش و مهارت رابطین خدمات رایانه در امورها با برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه؛
۸. تعیین شرح وظایف، آموزش و اختیارات جدید برای مسولین ارائه دهنده آمار و گزارشات امورها؛
۹. نصب antivirus متمرکز و چند لایه در شبکه و آموزش کاربران در این مورد و تدوین برنامههای لازم برای مقابله با حوادث، اتفاقات و توقف فعالیتها و اعمال کنترلهای مناسب برای محافظت بیشتر اطلاعات از دسترسی غیرمجاز؛
- نگهداری و پشتیبانی نرمافزارهای موجود و بازدیدهای به موقع به منظور پشتیبانی اطلاعات و کنترل صحت عملکرد آنها؛
- تکمیل شناسنامه و بانک اطلاعاتی سختافزارهای شرکت؛
- پوشش موثر و مناسب شبکه جهانی اینترنت در ادارات و امورها؛
- تهیه و تنظیم گزارشهای ماهانه، دورهای و سالانه از عملکرد و فعالیتهای شرکت؛
- تدوین کارنامه عملیاتی سال ۸۵ شرکت.
اهداف دفتر برنامهریزی نیروی انسانی و آموزش
- ارتقاء دانش شغلی کارکنان در بهبود فعالیتهای شرکت؛
- تعیین شناسنامه آموزشی برای کلیه کارکنان؛
- برنامهریزی آموزش؛
- ارزیابی آموزشی؛
- بازنگری فرم شناسنامه به آموزش کارکنان؛
- تعیین و تکمیل و به روز رسانی شناسنامه آموزشی کارکنان؛
- نیازسنجی (تعیین نیاز آموزش کارکنان)؛
- نیازسنجی بوسیله شناسنامه شغلی کارکنان؛
- نیازسنجی از سوی اعلام مدیران امورها و دفاتر؛
- تطبیق دورههای کارکنان با شناسنامه شغلی و نمرات ارزیابی و امتیازات آموزشی؛
- بازنگری نیازسنجی سالانه و گزارش وضعیت به مدیریت جهت تصمیمگیری؛
- تهیه برنامه آموزشی طرح رشد و ارتقاء کارکنان و تصویب در کمیته نیروی انسانی؛
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.