مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت :

مقاله مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۷ در پژوهشنامه تربیتی از صفحه ۱۰۷ تا ۱۲۸ منتشر شده است.
نام: مقایسه اثر الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر مرودشت
این مقاله دارای ۲۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الگوی پیش سازمان دهنده
مقاله روش سخنرانی
مقاله یادداری
مقاله وسعت انتقال
مقاله عملکرد تحصیلی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر از نوع تحقیق نیمه تجربی است که به منظور مقایسه تاثیر استفاده از الگوی پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادداری و وسعت انتقال و رابطه آنها با سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر کلاس چهارم ابتدایی شهر مرودشت انجام شده است.
اهداف کلی در این تحقیق: تبیین روش استفاده از پیش سازمان دهنده در تدریس و توجه دادن به اهمیت و ارزش این روش، ایجاد نگرش مثبت در معلمان نسبت به استفاده از پیش سازمان دهنده ابزار مورد استفاده در این پژوهش پیام آموزشی، پیش سازمان دهنده، آزمون معلم ساخته و پرسشنامه می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر کلاس دوم ابتدایی شهر مرودشت بود که در سال ۸۵-۸۶ مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل ۸۰ دانش آموخته دختر می باشد که به صورت خوشه ای انتخاب و در گروه های کنترل و آزمایش جایگزین شدند. از ۲ گروه پیش آزمون گرفته شد. که تفاوت معناداری بین دو گروه وجود نداشته باشد. بعد از آن گروه آزمایش ابتدا تحت تاثیر پیش سازمان دهنده ها و سپس پیام آموزشی قرار گرفت در حالی که گروه کنترل تنها پیام آموزشی را با استفاده از روش سخنرانی دریافت کرد. بعد از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و در طی ۲۴ روز ۲ آزمون تعقیبی و تاخیری از هر دو گروه به عمل آمد داده ها با استفاده از روش مقایسه میانگین ها و از طریق t-test گروه های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها نشان داد که میان گروه های آزمایش و کنترل در ۳ آزمون (پس آزمون، آزمون تعقیبی، آزمون تاخیری) تفاوت معنی دار است و افزایش یاد داری و وسعت انتقال و عملکرد تحصیلی در گروه آزمایش بیش از گروه کنترل است. بنابراین بر اساس یافته های پژوهش استفاده از الگوی پیش سازمان دهنده نسبت به روش سخنرانی یاد داری مطلب و انتقال دور یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را افزایش می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.