پاورپوینت مصالح در مدارس ابتدایی ۳۱ اسلاید


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۳۱

قسمتی از محتوی پاورپوینت

تعداد اسلاید : ۳۱ صفحه

لطفا کلیک کنید به نام خدا مصالح در مدارس ابتدایی گرداورندگان : زهرا برین مژگان نجات پور سعیده قوامی زیر نظر اساتید گرامی : جناب آقای مهندس فارابی و سرکار خانم مهندس اکبری ذهنیت و عینیت در معماری کودکان چکیده : در راستای ایجاد فضای معماری زیبا ومطلوب و دوست داشتنی برای کودکان و جهت ادراک ماهیت فضای معماری به بهترین وجه ممکن به بررسی چگونگی شکل گیری ذهنیات و عینیات کودکان می پردازیم و با توجه به کنش ها و واکنش ها در برابر قابلیتهای محیط ایجاد شده تلاش جهت بهبود فضاهای موجود و یا در حال شکل گیری صورت گیرد.
مقدمه : امروزه مهمترین مساله در معماری ((ماهیت فضای معماری)) و ادراک آن از سوی کاربران است دستیابی به این مهم به تعریف و باز شناسی محیط و دریافت پیام آن نیاز دارد دنیای صنعتی و پر سرو صدای امروز ایده آل انسان متمدن و عناصر تشکیل دهنده فضای زندگی او چندان مطلوب و مناسب روحیه حساس کودکان نیست چرا که ایشان تاثیر پذیری بیشتر و عمیق تری دارند ودر عوض تا ثیر گذاری کمتری نیز بر محیط دارند ایجاد فضاهای خشک و بی روح و بی معنا برای کودکان مانند بزرگسالان نه تنها جوابگوی نیاز های کودکانه ایشان نمی باشد بلکه اثرات جبران نا پذیری در رشد و تکامل روحی آنها نیز خواهد داشت به همین دلیل معماری کودکان به عنوان معماری ویژه برای گروه سنی خاص به لحاظ توانا ئی های فیزیکی و روحی ایشان دارای اهمیت بسیاری است فضایی برای انان دوست داشتنی است که حاوی معانی به یاد ماندنی که درک ان با توجه به ذهنیات پایه ایشان و تجارب کوتاه مدتشان ملموس و آسان باشد .
باحضورانسان در یک مکان ودرطی فرآیند ادراک محیط اطلاعات عینی ازمحیط دریافت می شود که توسط طرح واره ذهنی برانگیخته می شود وسپس توسط نیازهای شخص هدایت می گردد.
درست به این دلیل مکانهایی که در آن حادثه ای خاص اتفاق افتاده ویا محلی که عده ای خاص به فعالیتهای ویژه می پردازند بار معانی متفاوتی برای افراد مختلف باسنین گوناگون وفرهنگهای متفاوت داردکه دربعضی فرهنگها به صورت نماد ونشانه های خاص با ارزشهای زیبا شناختی آشکار می گردد.
جرج سانتایانا مفهومی را بعنوان “محیط زیبا”ودرعین حال (لذت بخش)مطرح می نماید که با فرض تامین نیازهای فیزیولوژیکی.
شخصیتی اجتماعی وفرهنگی دارای ارزشهای حسی فرمی نمادین نیز باشد بنابراین هدف درایجاد معماری ایده آل باحفظ وتامین وحتی ایجاد این ارزشها است به گونه ای که به خوبی درک وتاثیر گذارباشد.
ژان پیاژه برجسته ترین نظریه پرداز روان شناسی رشد وتکامل کودک معتقد است که کودکان معرفت را با تنظیم یا سازمان دهی اطلاعات از محیط کسب می کنند.
ویژگی های تصاویر ذهنی ۱-این تصاویر دارای علائم ذهنی مخصوص فراوان می باشند که توسط راه ها یا عناصر ارتباطی در ذهن متصل می گردند.
۲-تصویر ذهنی افراد از محیط هایی که بیشتر استفاده می شوند یا آنها را بیشتر می بینند به واقعیت نزدیک تر ودقیق تر است درنتیجه نقش بندی آن در ذهن ما بستگی به تمایل فکر ما به آن پدیده دارد.
۳-تصویر ذهنی ای که افراد از یک محیط دارند بر اثر استفاده مداوم از

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.