مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی :

مقاله بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در پژوهشنامه تربیتی از صفحه ۹۵ تا ۱۲۹ منتشر شده است.
نام: بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاه ها به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی
این مقاله دارای ۳۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله استاندارد های حرفه ای
مقاله روسای دانشگاهها
مقاله متخصصان آموزش عالی
مقاله آموزش عالی
مقاله مدیریت آموزش عالی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر به منظور بررسی استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاهها (به وی‍ژه در حوزه آموزش) و به منظور ارایه چارچوب مناسب برای ارتقای کیفی مدیریت آموزش عالی انجام گرفته است. در این مطالعه سه سوال بنیادی مورد بررسی قرارگرفته است:
-۱استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاهها کدام است؟
-۲الگوی مناسب برای ارتقای استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاهها کدام است؟
-۳درجه تناسب الگوی پیشنهادی از نظر متخصصان آموزش عالی کدام است؟
این پژوهش از نوع توصیفی است و برای اجرای آن از روش پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه اعضای هیات علمی دانشگاههای: فردوسی مشهد، واحد های دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۹ (خراسان)، بیرجند و سبزوار تشکیل می دهند، که تعداد کل آنها بر اساس آمار اخذ شده در تاریخ مهرماه ۱۳۸۶، ۱۵۰۰ نفر می باشد، که از طریق نمونه گیری طبقه ای-نسبی تعداد ۹۷ نفر انتخاب شدند.
برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و پرسشنامه محقق ساخته (یک پرسشنامه باز پاسخ از طریق فن دلفی و دو پرسشنامه بسته پاسخ با طیف لیکرت) استفاده شده است که پس از تعیین روایی و پایایی در اختیار نمونه آماری قرار گرفته است.
برای تحلیل اطلاعات و داده ها در بخش توصیفی از جدول توزیع فراوانی و درصد و در بخش استنباطی از آزمون های t همبسته، کی دو فریدمن و نسبت بهره گیری شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS وMinitab و نرم افزار Lisrel انجام گرفته است.
از جمله نتایج پژوهش حاضر، این که:
-۱وضعیت موجود استاندارد های حرفه ای (دانش مهارت، توانایی و نگرش و گرایش) روسای دانشگاه های مورد مطالعه در حد مطلوبی نیست.
-۲از نظر برخورداری روسای دانشگاههای مورد بررسی از استاندارد های حرفه ای در وضع موجود، مولفه های مهارت و توانایی، دارای رتبه اول، بعد از آن در رتبه دوم مولفه نگرش و گرایش قرار دارد و در درجه سوم مولفه دانش قرارگرفته است.
-۳از نظر وضع مطلوب و مورد انتظار استاندارد های حرفه ای روسای دانشگاهها، مولفه نگرش و گرایش دارای بیشترین اهمیت، مولفه مهارت و توانایی در درجه دوم و مولفه دانش در رده سوم قرارگرفته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.