مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹

۲-۲- تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………………………….۹

۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری……………………………………………………………………………………………۹

۲-۲- ۲- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری………………………………………………………………………۱۰

الف) مترو……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

ب) قطار سبک شهری………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

ج) منوریل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱

د) تراموا…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

ه) اتوبوس…………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲

و) تاکسی و خودروهای شخصی………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۲-۲-۳- تعریف پایانه ها و ارتباط با سیستم حمل و نقل شهری………………………………………………………….۱۳

الف) مشخصات پایانه……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴

ب) عوامل ساخت پایانه ها………………………………………………………………………………………………………………….۱۴

۲-۲-۴- انواع پایانه ها ازنظر مقیاس…………………………………………………………………………………………………………۱۵

۲-۲-۵- انواع پایانه ها……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵

۲-۲-۶- عملکرد پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶

۲-۲-۷- وظایف پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷

۲-۲-۸- مفهوم ایستگاه پایانه ای مترو و فضای جمعی آن…………………………………………………………………..۱۷

الف) فضای تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۱۹

ب) فضاهای فرصت یا مکث……………………………………………………………………………………………………………….۱۹

ج) فضاهای حرکتی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۲-۹- مفهوم فضای عمومی و ابعاد اجتماعی آن………………………………………………………………………………۲۱

۲-۳- رویکردهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۳- دیدگاه های نظری حمل و نقل درون شهری………………………………………………………………………………۲۴

۲-۳-۱- نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه ۱۹۱۰ ………………………………………………………………………۲۴

۲-۳-۲- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰………………………………………………………………۲۶

۲-۳-۳- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۸۰ تا کنون………………………………………………………………..۲۸

۲-۴- مدل ها و روش های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۱- بررسی الگوهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی…………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۲- توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۳- سیاست ها و اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………..۳۱

۲-۵- مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳

۲-۵-۱- معیارهای مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۵-۲- مکانیابی ایستگاه های مترو………………………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۵-۳- انواع ایستگاه های مترو و مکانیابی نقاط ……………………………………………………………………………….۳۵

الف) ایستگا ه های انتهایی……………………………………………………………………………………………………………….۳۵

ب) ایستگاه های اجباری………………………………………………………………………………………………………………..۳۵

ج) ایستگاه های میانی……………………………………………………………………………………………………………………۳۵

۲-۶- اصول و برنامه ریزی درونی پایانه……………………………………………………………………………………………… ۳۶

الف) اصل جامعیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

ب) اصل سازگاری فضاها ، فعالیت ها و همجواری درونی……………………………………………………………….۳۶

ج) اصل ایمنی……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

د) اصل امنیت…………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

ه) اصل دسترسی آسان…………………………………………………………………………………………………………………….۳۶

و) اصل تمرکز……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

ی) خوانایی فضاهای پایانه…………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

ن) سازگاری فعالیت پایانه با کاربری های اطراف………………………………………………………………………………۳۶

۲-۷- تجارب جهانی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۷-۱- معرفی پروژه های موفق مترو در جهان……………………………………………………………………………………۳۷

الف) متروی کوپنهاگ…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

ب) متروی برلین………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

پ) ام تی آر هنگ کنگ چین…………………………………………………………………………………………………………..۳۸

ث) متروی نیویورک آمریکا…………………………………………………………………………………………………………………۳۹

ج) متروی پاریس پاریس – فرانسه…………………………………………………………………………………………………….۴۰

م) متروی لندن – انگلستان ………………………………………………………………………………………………………………۴۱

ن) متروی مسکو – روسیه………………………………………………………………………………………………………………….۴۱

و)متروی دبی……………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴

ه) ایستگاه های مختلف استکهلم سوئد …………………………………………………………………………………………..۴۴

ی) ایستگاه بلوار فورموسا ـ کائوسیونگ، تایوان……………………………………………………………………………….. ۴۶

۲-۷-۲- ابعاد اجتماعی در تجارب جهانی موفق………………………………………………………………………………………۴۶

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷

۲-۱- مقدمه:

حرکت، عامل اصلی پویایی زندگی شهری و تداوم بخش کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در سطح شهرها است. همچنین، حمل و نقل و زیرساخت های مرتبط با آن هم به صورت مستقیم و هم با واسطه بر توسعه کالبدی شهرها اثرگذار هستند .” حمل و نقل به راستی سازنده و شکننده شهرها میباشد ” (clark,1957,240). مساله جابجایی افراد و کالاها همواره به عنوان یک مساله اساسی در شهرها مطرح بوده و نوآوری ها و سرمایه گذاریهای فراوانی در این راه انجام پذیرفته است اما بویژه پس از گسترش تولید و استفاده از وسایل نقلیه موتوری، به یکباره تحولاتی بنیادین هم در سرعت و هم گستردگی امکان ترابری در شهرها پدید آمد که به نوبه خود در تغییر ساختار شهرها و تمرکز جمعیت در آنها نقشی بسزا ایفا نمود.

همچنین، در آستانه هزاره سوم و با پیشرفت شتابنده فناوری ها و گسترش انواع وسایل ارتباطاتی بر دامنه تقاضای عمومی جهت جابجایی در شهرها افزوده شده است . در عین حال که با افزایش شهرنشینی و در نتیجه بالا رفتن ارزش زمین های درون شهرها، اختصاص سطوح کمتری به تسهیلات حمل و نقلی امکان پذیر گردیده و از این رو ضرورت اتخاذ راهکارهایی جدید جهت ترابری شهری بیش از پیش آشکار گردیده است.

۲-۲- تعاریف و مفاهیم :

۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری : (ترابری)

ترابری انتقال انسان و کالاست از جایی به جای دیگر،این واژه ازپسوند ترا-به معنای فراسو و آنسو و واژه –بری از فعل بردن ساخته شده است.پیشوند ترا-از پیشوندهای کهن پارسی است که در پارسی باستان نیز همین گونه کاربرد را داشته است و هم معنی و هم ریشه با TRANS در انگلیسی است. ترابری از دید واژگانی به معنای بردن به آنسو دیگر است.(wikipedia)

سیستم حمل و نقل شهری : عبارتست از مجموعه منظمی از زیر ساختارهای به هم پیوسته که به منظور جابجایی مسافر و کالای مجاز همراه وی، جلب رضایت و خشنود سازی مسافر به ارائه خدمات به انسانها می پردازد.

ورودیهای سیستم شامل: مسافر، پرسنل و کارکنان ستادی و صف، منابع مالی، تجهیزات ثابت و متحرک(ناوگان، برق و تاسیسات، کنترل، علائم و مخابرات، خط، ابنیه و مسیر)، اطلاعات (جداول زمانی اعزامها، مالی، اداری، پرسنلی و .. ) می باشد. در حالیکه خروجی های سیستم در برگیرنده خدمات ارائه شده، اطلاعات (کمیت و کیفیت جابجایی مسافر، هزینه های صرفه جویی شده، هزینه بهره برداری و تعمیر و نگهداری و..) می باشد.

( محمد منتظری، مجید اداوی : بررسی مولفه های ترافیکی سیستمهای حمل و نقل شهری و عوامل موثر بر آن ،ص۲)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.