پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها دارای ۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت پروژه راهسازی انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها :

مقدمه

lهمانطور که هر نقطه از بدن انسان به وسیله شبکه های ارتباطی مویرگها رگها و شاهرگها به مرکز بدن یعنی قلب مربوطند و این ارتباط باعث ادامه حیات شخص می شود یک کشور هم که در حکم یک ارگان زنده است برای ادامه حیات و توسعه روابط اقتصادی اجتمعاعی و فرهنگی خود باید دارای شبکه گسترده ا ی از راهای فرعی اصلی و شاهراها باشد که بتواند تمام نقاط کشور را به هم متصل نماید.نگاهی کوتاه به کشورهای صنعتی و کشاورزی د نیا نشان می دهد با وجود اینکه هم اکنون دارای شبکه های ارتباطی پیچیده و تار عنکبوتی هستند و این شبکه ها از استانداردهای بالای برخوردار بوده و تمام مناطق کشور را زیر پوشش خود گرفته است معذالک هنوز هم این کشورها سهم بزرگی از بودجه عمرانی سلانه خود را صرف احداث تکمیل توسعه و نگهداری راه ها می نماید برای رسیدن به این منظور قبل از هر چیز داشتن اطلاعات اساسی کافی در امر طراحی هندسی راه و راهسازی که براساس سه عامل اصلی ایمنی راحتی و اقتصاد استوار باشد ضروری است.

انواع خرابی راهها و اصول مرمت آنها :

یکی از معضلات سرنشینان وسایل نقلیه عبور بر بستر ناهموار معابر می باشد . با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنایع خودروسازی پارامتر آسایش و راحتی مسافر بیش از پیش مورد توجه طراحان قرار می گیرد . این راحتی ممکن نخواهد بود مگر اینکه وسایل نقلیه بر یک بستر مناسب و هموار قرار بگیرند و حرکت نمایند . در کشور ما به علت ارزان بودن فراورده های نفتی مثل قیر ، غالباً از آسفالت برای اجرای لایه های نهایی روسازی راهها استفاده می شود.

روسازی بتن آسفالتی علاوه بر ایجاد سطح صاف دارای زبری لازم برای ترمز گیری وسایل نقلیه نیز می باشد . خرابی روسازی راه و تأثیر بسزایی در کاهش سرعت ترافیک و به تبع آن ایجاد تأخیر بیشتر برای هزینه های مربوط به استهلاک وسایل نقلیه و مشارگکت زیست محیطی را از طرف دیگر در پی دارد .

شناخت دقیق نوع خرابی و اندیشیدن تدابیر لازم برای تعمیر و نگهداری راه و رفع خرابی های بوجود تقسیم بندی راهها از نظر رویه به شرح ذیل می باشد:

راههای فاقد روکش

راههای با رویه بتن آرمه

راههای با رویه بتن آسفالتی

خرابی راههای فاقد روکش :

در اثر نفود آب به جسن اینگونه راهها خرابی زودتر اتفاق افتاده و نیازمند بازرسی و تعمیر و نگهداری بیشتری هستند . مهمترین خرابیهای راههای فاقد روکش عبارتند از :

پروفیل عرضی نامناسب :

با توجه به شدت خرابی سطح راه دارای گودی و تجمع آب و ناهمواری می شود . پروفیل عرضی نامناسب به صورت ، طول خرابی در واحد نمونه و در راستای خط وسط راه اندازی گیری می شود . درجه شدت خرابی برای ارزیابی رویه نیز برداشت می گردد.

زهکش های کناری نامناسب :

این نوع خرابی موجب جمع شدن آب در جوی ها و کانالها و نفوذ آب به جسم راه می گردد . خرابی زهکش ها در اثر جمع شدن مکواد زاید ، رشد علفهای هرز ، فرسایش جوی ها و جاری شدن سیل اتفاق می افتد . زهکش های نامناسب به صورت طول خرابی در واحد نمونه گیری اندازه گیری می شوند .

۷۰ اسلاید فایل پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.