مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی
فهرست

-۱-بخش اول : هوش سازمانی(OI) : ………………………………………………………………7

۲-۱-۱-مقدمه :………………………………………………………………………………………..۱۲

۲-۱-۲-چرا هوش سازمانی؟ : ………………………………………………………………………۱۲

۲-۱-۳-کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها :…………………………………………………………۱۳

۲-۱-۴-هوش سازمانی به عنوان یک فرآیند : ……………………………………………………….۱۴

۲-۱-۵-فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها : ……………………………………………………..۱۵

۲-۱-۶-کاربست هوش سازمانی در نظام آموزشی : ……………………………………………… ۱۵

۲-۱-۷-رهبری سازمانی و هوش سازمانی : ……………………………………………………….۱۶

۲-۱-۸-شیوه های رهبری سازمانی به طور خلاصه :…………………………………………… ۱۷

۲-۱-۹-نتیجه گیری : ……………………………………………………………………………….. ۲۴

۲-۲-بخش دوم : اثربخشی : ………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۲-۱-مفهوم اثربخشی : …………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۲-۲-اثربخشی سازمانی :………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۲-۳-تاریخچه اثربخشی سازمانی : ……………………………………………………………… ۲۷

۲-۲-۴-معیارهای اثر بخشی از نظر کمپبل :………………………………………………………. ۲۹

۲-۲-۵-عواملی که در اثر بخشی سازمان نقش دارند :……………………………………………. ۳۱

۲-۲-۶-نگرش‌های مربوط به سنجش اثر بخشی : ……………………………………………….. ۳۲

۲-۲-۷-الگوهای ارزشهای اثر بخشی : …………………………………………………………… ۳۵

۲-۳-بخش سوم : پیشینه تحقیق : …………………………………………………………………… ۳۷

۲-۳-۱-مقدمه : ……………………………………………………………………………………… ۳۷

۲-۳-۲-تحقیقات انجام شده در خارج کشور : …………………………………………………….. ۳۷

۲-۳-۳-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : ……………………………………………………… ۳۸

۲-۱-بخش اول

هوش سازمانی(OI)

۲-۱-۱-مقدمه

در دنیای مدرن امروز نقش اطلاعات در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و… بر هیچکس پوشیده نیست. با پیشرفتهای سریعی که در عرصه فن آوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی حاصل گشته است، آنچه بیش از پیش دارای اهمیت می گردد و به نوعی عنصر حیاتی فرآیند محسوب می شود اطلاعات است. این اهمیت تا آنجا گسترش می یابد که بسیاری از مردم ، موسسات و سازمان ها برای به دست آوردن و در اختیار داشتن اطلاعات با یکدیگر به رقابت می پردازند. در برخی موارد این رقابت تنگاتنگ ، سبب خرید و فروش اطلاعات بعضا به قیمتهای گزاف می شود. اینجاست که نقش واقعی و حیاتی اطلاعات در دنیای امروز چهره خویش را می نمایاند. بی سبب نیست که عصر امروز را عصر اطلاعات و فن آوری اطلاعات می نامند زیرا که بسیاری از مردم معتقدند که در آینده ای نه چندان دور قدرت در دست کسانی خواهد بود که به اطلاعات جامع تر ، مفیدتر و منظم تری دسترسی دارند و برخی نیز براین باورند که تمامی جنگ های آینده جنگ اطلاعات خواهد بود و قطع به یقین ادوات و لوازم مورد نیاز در جنگ اطلاعات با آنچه امروزه به عنوان سلاح جنگی وجود دارد کاملاً متفاوت خواهدبود. پس بایستی برای حضور موفق در این عرصه ابزار مورد نیاز را فراهم آورد. با توجه به گستردگی ، پراکندگی و حجم عظیم اطلاعات و از سوی دیگر ، زمان کوتاهی که فرد برای بهره برداری لازم از اطلاعات موجود در اختیار دارد نیاز به ابزار ها ، روشها و محیطهای مناسبی جهت استخراج ، پردازش و فن آوری سریع اطلاعات و در اختیار قرار دادن آنها در زمان مناسب ، احساس می شود تا به اصطلاح، از داده ها و اطلاعات خام، اطلاعات مفید و کارآمد حاصل شود . شکل زیر بیانگر فرآیند فوق می باشد(رحیمی و وظیفه،۱۳۸۹):

شکل۲-۱: رابطه داده و اطلاعات و سازمان

بی‌شک هر سازمان و شرکتی که از این قدرت اطلاعات برخوردار باشد در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبای خود متمایز و ممتاز می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها، امروزه با سرعت حرکت و تغییر می‌کنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمان‌ها است (نورس اج، ۲۰۰۹، ۲). بر همین اساس در اکثر شرکتها و سازمانهای بزرگ و یا حتی متوسط از هوش سازمانی به عنوان ابزاری برای بهبودی در تصمیم گیری ها و دراختیار داشتن چشم‌اندازی از آینده استفاده می‌شود. در شرایط رقابتی موجود در بخش خدمات مشتریان، شرکتها نیاز دارند که اطلاعات دقیق و به روزی از مشتریان و علاقمندیهای آنان داشته باشند تا بتوانند با آنالیز و تحلیل این داده ها با ارائه سرویس های بهتر و یا تغییر در سرویسهای موجود گوی سبقت را از رقیبان بربایند. برای رسیدن به این هدف و گرد آوری و یکپارچه سازی اطلاعات از ابزار های مختلفی استفاده می‌گردد که این ابزارها به ابزارهای بارگذاری ، تغییر شکل و استخراج مشهور می‌باشند(واتسون و ویکسن، ۲۰۰۷، ۹۶).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.