مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی در روانشناسی
فهرست مطالب

مقدمه.. ۱۳

مفهوم سلامت.. ۱۴

مفهوم سازمان.. ۱۵

مفهوم سلامت سازمانی.. ۱۸

سطوح وابعاد سلامت سازمانی از دیدگاه پارسونز.. ۲۲

مبنای نظری، سطوح وابعادسلامت سازمانی (OHI)از دیدگاه هوی و همکاران ۳۱

سطح نهادی وبعدآن :.. ۳۱

سطح اداری وابعادآن :.. ۳۱

سطح فنی وابعادآن :.. ۳۲

ویژگیهای اساسی سازمان های سالم و ناسالم.. ۳۳

مقایسه سلامت سازمانی واثربخشی.. ۴۰

مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری.. ۴۱

تاریخچه کیفیت زندگی کاری.. ۴۵

رویکردهای کیفیت زندگی کاری.. ۴۶

جدول (۲-۱)رویکردهای بهبود کیفیت زندگی کاری.. ۵۰

اهداف کیفیت زندگی کاری.. ۵۱

مولفه ساختار.. ۵۲

مولفه انطباق.. ۵۲

مولفه تمرکز.. ۵۲

مولفه مشارکت.. ۵۲

مولفه فرایند تصمیم گیری.. ۵۳

مولفه تسهیل.. ۵۳

مولفه آموزش و تعلیم.. ۵۳

مولفه رابطه اتحادیه مدیریت.. ۵۴

مولفه محتوای موضوعات.. ۵۴

تعابیر نوین کیفیت زندگی کاری.. ۵۴

مدیریت کیفیت فراگیر.. ۵۴

ویژگی های زیر از خصوصیات مدیریت کیفیت فراگیر است:.. ۵۵

توانمند سازی کارکنان.. ۵۵

مهندسی مجدد (باز مهندسی )سازمان.. ۵۶

شاخص های کیفیت زندگی کاری.. ۵۶

راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری.. ۵۸

انسانی تر کردن کار.. ۵۸

طراحی شغل.. ۵۹

تعهد سازمانی.. ۶۱

ابعاد و تعاریف تعهد سازمانی.. ۶۲

تعاریفی دیگر از تعهد سازمانی.. ۶۷

اهمیت تعهد سازمانی.. ۷۰

مدل سه بخشی تعهد سازمانی.. ۷۲

عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی.. ۷۳

ویژگیهای شخصی موثر بر تعهد سازمانی.. ۸۰

خصوصیات شغلی و تعهد سازمانی.. ۸۶

دو دیدگاه کلی در مورد تعهد سازمانی.. ۸۶

تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی.. ۸۸

الگوهای چند بعدی تعهد سازمانی.. ۸۹

سایر دیدگاه ها درباره تعهد سازمانی.. ۹۰

تأثیر مالکیت کارکنان بر تعهد سازمانی.. ۹۲

راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی.. ۹۴

مروری بر پژوهش های پیشین.. ۹۵

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور.. ۹۵

جمع بندی.. ۱۰۵

مقدمه

تغییر و تحول، از ویژگی های مهم سازمان های کارا واثربخش است . ” سازمان خواهان بقا واثربخشی خویش است بایدبه تغییرات محیطی حساس بوده وعکس العمل مناسب نشان داده و بپذیرد که تغییرات در یک سازمان امری الزامی و مستمراست “(دعایی،۱۳۸۴). ” تغییر و تحول ع بارتست از تغییر در محیط (ساختار، فناوری و افراد ) یک سازمان و به هرصورت، یک واقعیت سازمانی است ” (رابینز و همکاران،۱۳۸۲). سازمانها برای اینکه بتوانند در محیط در حال تغییر دائمی خود پایدار بمانند و در درازمدت قادرباشند با محیط خود سازگار شده و پیوسته توانایی های لازم را برای بقای خود ایجاد کرده و گسترش دهند، لازم است که ازسلامت سازمانی برخوردار بوده و در جهت سالم سازی خود کوشا باشند ،” وضعیت سلامت سازمانی در یک سازمان سالم، یک اصل تعیین کننده اثربخشی در هر سازمان است (علاقه بند،۱۳۸۷).

اصطلاح کیفیت زندگی کاری در سالهای اخیر رواج زیادی داشته‌است. اما در مورد معنای این اصطلاح توافق کمی وجود دارد، در عین حال می توان گفت حداقل دو استفاده شایع از آن وجود دارد: اول اینکه کیفیت زندگی کاری اشاره به مجموعه ای از نتایج برای کارکنان نظیر رضایتمندی شغلی، فرصتهای رشد، مسائل روانشناختی، امنیت شغلی، روابط انسانی کارفرما، کارکنان و میزان پایین بودن حوادث دارد. دوم، کیفیت زندگی کاری به مجموعه ای از کارها یا عملکردهای سازمانی نظیر مدیریت مشارکتی، غنی سازی شغلی و شرایط کاری مطمئن اشاره دارد. در این رابطه برنامه‌های کیفیت زندگی کاری ممکن است به عنوان راهبرد مدیریت منابع انسانی شامل عملکردهای کیفیت زندگی کاری و بهبود برنامه‌های کیفیت زندگی کاری و بهبود کارآیی و بهره‌وری سازمانی در نظر گرفته شود(رودکی، ۱۳۸۷).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.