سیاست های جنسیتی در رمان های جین ایر و Yellow Wallpaper


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سیاست های جنسیتی در رمان های جین ایر و Yellow Wallpaper دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سیاست های جنسیتی در رمان های جین ایر و Yellow Wallpaper  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده:
 مقاله حاضر، این که چگونه جین ایر اثر شارلوت برونته و یلو والپیپر اثر شارلوت پرکینز گیلمن در ژانر گوتیک، تالار گفتمانی پیدا کردند که در آن عمومی بودن رنج زنان را خطاب قرار می¬دهد و به معرفی عقاید تدریجی جهت معرفی رفتار اخلاقی زنانه می¬پردازد را مورد بررسی و نقد قرار می¬دهد. ادبیات گوتیک با وجود اینکه به خواننده اجازه می-دهد  به نیابت از شر زنان  قهرمانان زن درونی داستان، در دنیایی پر خطر زندگی کند، ولی مؤلفان زن دارای ایده-ای معمولی که نقد ریشه¬ای سیاست¬های جنسیتی را پنهان می-کند نیز نشان می¬دهد. ارزش¬های انسان¬دوستی و جامعه¬گرایی در هر دو متن به چشم می¬خورد و حال اینکه جین ایر رمانی فرهنگی است که نشان می¬دهد وقتی بازیگران داستان دارای یکپارچگی برای حقوق خود می¬جنگد چه اتفاقاتی رخ می¬دهد.
رمان یلو والپیپر (The yellow wallpaper) داستانی پرمخاطره است که درباره ی نتیجه ی نجنگیدن عوامل داستان در برابر کسانی که به آنها ظلم می¬کنند را به مخاطبان خود هشدار می¬دهند.  این زمانی در قرن ۱۹ بوسیله ی افزایش سواد به سطح متوسط معروف شدند. زبان گوتیک زنان، نوعی وحشت است که به صورت قالب متن درآمده و توسط مؤلفان درباره ی یک پیشکسوت زن به رشته تحریر درآمده است. علاوه بر خانه ها یا قلعه های بدیمن، تمایز شامل ترکیبی ا ز عناصر مانند افسانه، ربایش، جنون و دیوانگی، قتل، و خیالات و ارواح ماروایی می باشد.
گرچه هدف بدیهی تقسیم بندی برای زنده نگه داشتن قضاوت درباره ی شیوه ی زنان داستان در دنیای پر خطر است، اکثر نویسندگان زن، این زبان را برای پنهان¬سازی نقد ریشه ها از سیاست¬های جنسیتی مورد استفاده قرار می¬دهند. رمان شارلوت برونته بنام جن ایر و داستان کوتاه شارلوت پرکینز گیلمن بنام یلو والپیر مثال¬های بارز این حرکت¬های شورشی می¬باشد.
با توجه به اینکه این حرکت زمانی بود که ادبیات چاپی اوج گرفته بود زنانی مثل کاترین کوئینسی در مقاله¬ای حمایتی، بنام “نویسندگان زن قرن هجدهم” مجبور به انجام این حرکت محتاطانه در هنگام انتشار اثر خود برای کسانی که تلاش می¬کردند تا رقابتی با شرایط مساوی با مردان در بازار کتاب شدند حتی برای کسانی که درباره¬ی جنس مذکر هم مانند سیاست می نوشتند، آنها در هنگام چاپ در ملأ عام مورد سوء استفاده قرار گرفتند، زندگی شخصی آنها موضوعی برای شهوت¬پرستی و احتکار و نوشتارشان بنظر به همان بی پایه¬ای اخلاقی و هنرمندانه بود.
در حالی که نه برونته و نه گیلمن ممکن است طور ناآگاهانه تلاشی برای طفره رفتن در تحقیق عمومی انجام داده باشند، با ابن وجود آنها در طول همایش¬های ادبی زبان گوتیک، بطور نسبی Safe mdium دریافتند که به جامعیت و عمومیت رنجش جنس مؤنث به خوبی تعریف پیشبرد اندیشه ها برای بهبود اداره ی رفتار جنس مؤنث نشان داده می شود. در مواقعی که این زیر لایه، زنان هوشیار را که ساده نیستند بکار می گیرد و در مواقع دیگر واکنش مناسب دارد در حالتهای نا مساعد و راهنمایی میکند، اما همیشه، این برای متحد کردن و تأمین سیستم پشتیبانی برای زنانم به خدمت گرفته می شود. این گامی مهم برای پشرفت و حرکت زنان بود، همانطور که میشل موک مورتون در مقاله ی خود بنام (پشت پنجره های ممنوعه) درباره ی این موضوع سخن می گوید (حبس جسم و ذهن زنان در قرن نوزدهم در آمریکا) در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم حق انتخاب را برای طلایه داران جامعه بعنوان وسیله ای برای حقوق مساوی به ارمغان آورد. آزادی سیاسی تنها نتوانست برای زنان موقعیت اقتصادی اجتماعی مساوی با مردان را فراهم کند که هلن (Helen) در Femicodart fears اظهار می دارد. حکایت تجارب زبان گوتیک زنان به نوان یک تناوب مؤثر زنان نویسنده از رمان گوتیگ برای واسطه ی ارتباط بین هنجارهای جنسی و فریب کاری زنان استفاده کرده اند. این تقسیم بندی خاص میدانی آماده با هدف این موضوع فرآهم می آورد مانند منتقد نظریه¬پرداز مگی برگ که در جین ایر توضیح داده است.
واضح است که در داستان جین ایر، برونته هدفی بسیار والاتر را در سر می پرورانده تا حقیقتاً داستانی جالب را برای خواننده خلق کند. این یک داستان فرهنگی است که برای مخاطبان زن فلسفه ی جدیدی از زندگی، و به طور ریشه ای، دسته ی متفاوتی از آئین معاشرت را برای تفکر فرآهم می آورد. در دورانی که کتابها بر پایه ی آداب معاشرت، به منظور هدف¬گیری زنان، بسیار رایج شدند. همانطور که شرلی فوستر در مقاله ی خود به نام شارلوت برونته، بصیرت دوگانه بیان می کند: اصالت¬های برجسته این زمان در ماهیت موضوعات برونته به چشم نمی¬خورد. این موقعیت، درکی عمیق و بحث برانگیز را برای حضاران قرن نوزدهم تعریف می¬کند اینکه جین ایر، شخصیت زن داستان، بصورت پرجسارت توانست تحصیلات، استقلال مالی و موقعیت اجتماعی دست یابند، در میان تلاش¬ها و اراده ی خود، زندگی خود را دگرگون کرد.
در صورت حقیقی بودن شخصیت جین ایر، امروزه باید حقوق بشر و حامیان حقوق برابر در نظر گرفته شود. روشی که او با جسارات و صداقت، محب رفتار می¬کند، رفتار می¬کند، بدون تناقض حاکی از ارزش¬های درونی است. طبق گفته ی میدز، در قلم برونته، شیر زنان گوتیک، نه تنها ماجراجو و کنجکاو، که بدگمان و مستقل می¬باشند و به عبارت دیگر یک حامی حقوق زنان. در میان خصیصه های جین ایر، یتیمی بی ارزش، بی موقعیت یا بدون آینده نگری و همچنین زنی بسیار بدقیافه که با معیارهای آن زمان در جایگاه یک همسر مطلوب نبود. برونته، شخصیتی برای انسانهای حقیر در جامعه خلق کرد. این نویسنده با فشار بر روی عقاید خود بصورت عقلانی و جامه ی متمدن، ما باید کارهای منزجرکننده دار مانند طبقه بندی اجتماعی، دورنگی مذهبی، بیماری¬های طبقه های کاری و زندگی را متوقف کنیم.
بطور کلی، رمان برونته، طرفداران مؤنث مربوط به خود را بدست آورد، وقتی جین از زندگی روتین و راکد خود احساس نارضایتی می¬کند، در آن هنگام، برونته در حال ارتباط با مخاطب خود می¬باشد که اگر شرایط محیطی اش سکوت اختیار کند، امری طبیعی است اولین اتفاق در زندگی بزرگ سالی جین هنگامی که  میل به تغییر دارد در طی فعالیت او در لووت (Lowood)  بود، نهایتاً، وقتی او به مکانی جدید در خانه ای نو، میان افراد تازه در شرایطی جدید نیاز دارد. این امیال او را به سمت جایگاه حاکمیت زن سوق می¬دهد و در نمایش خود محوری، او بطور کامل زندگی خود را برای کامل کردن نیازهای خود عوض می¬کند. دومین اتفاق بعد از اینکه من تنها برای چند ماه در جایگاه جدید خود بعنوان یک حکم زن، قبل از بازگشت آقای راچستر از سفرهای بین المللی خود نیز اتفاق افتاد. او به پنجره ی اتاق زیر شیروانی در اقامتگاه جدید خود چشم می دوزد و با خود فکر می¬کند؛ جهان پر مشعله، شهرها و مذاهب سر شار از زندگی و امید، من قبلاً درباره ی اینها شنیده بودم ولی هیچگاه با چشمان خود ندیده بودم. (۱۱۱).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.