چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش روشهای نوین تدریس :

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: ۴۰صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

روش‌های نوین تدریس:

تعریف روش:

روش در مقابل واژه‌ی لاتینی «متد» به کار می‌رود و واژه‌ی متد در فرهنگ فارسی «معین» و فرهنگ انگلیسی به فارسی «آریانپور» به: روش، شیوه، راه، طریقه، طرز، اسلوب معنی شده است. به‌طورکلی «راه انجام دادن هر کاری» را روش گویند. روش تدریس نیز عبارت از راه منظم، باقاعده و منطقی برای ارائه درس است. روش تدریس، شیوه یا راهی است که مدرس را به هدف درس یعنی یادگیری و آموزش دادن مطالب به شاگردان می‌رساند (علوی ۱۳۸۴، ۲۳).

۲-۱۴-تقسیم‌بندی روش تدریس:

روش‌های تدریس به دودسته کلی تقسیم مسی شوند، روش‌هایی که درگذشته بسیار دور به کار می‌رفته‌اند، روش‌های تاریخی و روش‌هایی که متکی بر یافته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی جدید می‌باشند، روش‌های نوین نامیده می‌شوند (موسوی ۱۳۹۱، ۱۷۹).

۱ ـ روش‌های تاریخی ۲ ـ روش‌های نوین

اصطلاح تدریس، اگرچه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می‌رسد، اکثر معلمان و مجریان برنامه‌های درسی بامعنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند. برداشت‌های مختلف معلمان از مفهوم تدریس می‌تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه‌ی کار کردن با آن‌ها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد. برداشت چندگانه از مفهوم تدریس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهم‌ترین آن‌ها ضعف دانش‌پایه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاه‌های مختلف تربیتی است. گاهی آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان، معلمان و دانشجویان این رشته مفاهیمی چون پرورش، آموزش، تدریس و حرفه‌آموزی را یکی تصور می‌کنند و به‌جای هم به کار می‌برند. این مفاهیم اگرچه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و درهم‌تنیده داشته باشند، اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود رادارند (صفوی ۱۳۷۰، ۲۳۹).

منابع و مأخذ

الف- منابع فارسی

– آراسته، حمیدرضا، محمودی‌راد، مریم. (۱۳۸۲). آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان. مجله علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. ویژه نامه. جلد ۵، ۷-۱.

– اتکینسون و دیگران. (۱۳۸۳). زمینه روانشناسی هیلگارد. تهران: انتشارات رشد.

– ادهمی، اشرف. (۱۳۸۴). ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پژشکی کرمان از دیدگاه اساتید و دانشجویان. فصل نامه گام‌های توسعه در آموزش پزشکی. سال۲، شماره۱، ۳۲-۲۵.

– افضل‌نیا، محمدرضا. (۱۳۸۴). طراحی و آشنایی با مراکز، مواد و منابع یادگیری. تهران انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب انسانی دانشگاهها.

– الف لوی. (۱۳۸۸). برنامه ریزی درسی مدارس. ترجمه فریده مشایخ. تهران: انتشارات مدرسه.

– الوانی، سید مهدی، دانای‌فرد، حسن. (۱۳۸۹). تئوری های سازمان: ساختار، طراحی، کاربردها. تهران: صفار اشراقی.

-بخشی، فهیم. (۱۳۹۱). روش‌های نوین تدریس. آهنگ یادگیری. قابل دسترسی در تاریخ ۲۵/۱۰/۹۳ در وب سایتwww.zibaweb.com..

– بیتز، آی. دبلیو. (۱۳۸۸). تدریس مؤثر با استفاده از فناوری در آموزش عالی.ترجمه بی بی عشرت زمانی و سید امین عظیمی. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب انسانی دانشگاهها.

– پارسا، یارمحمد.(۱۳۹۲). روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریه‌ها. تهران: انتشارات مهارت.

– پرات، الیزابت وی، نلمینگ. (۱۳۷۳). فرآیند تدریس. ترجمه سید مهدی سجادی. فصلنامه تعلیم و تربیت،۸۹..

– ترکمندی، حمید رضا. (۱۳۸۸). روش‌های نوین تدریس. قابل دسترسی در تاریخ ۱۰/۱۱/۹۳ در وب سایتwww.zibaweb.com..

– حافظ‌نیا، محمد رضا. (۱۳۸۷). مقدمه بر روش تحقیق در علوم انسانی. چاپ چهاردهم. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب انسانی دانشگاهها(سمت).

– خاکی، غلامرضا. (۱۳۹۰). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. چاپ هشتم. تهران: انتشارات بازیاب.

– خاکی، غلامرضا.(۱۳۸۸). روش تحقیق در مدیریت. چاپ چهارم. تهران: انتشارات بازیاب.

– خنیفر، حسین.(۱۳۸۱). نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس.تهران: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.

– خورشیدی، عباس و همکاران. (۱۳۷۹). راهبردهای یادگیری و یاددهی در کلاس درس. تهران: انتشارات کیا.

ب- منابع لاتین

– Amidon E, Hunter E. Improving Teaching:The Analysis of Classroom Verbal Interaction.New York: Holt, Rinehart and Winstin; 1967.

– Brown, G. and Atkins, M. Effective Teaching in Higher Eduation. (۱۹۹۹).

– Barret, J. (1986). The Evaluation of Teachers. ERIC Digest 12. ED 278657, EREIC Clearinghouse on Teacher. Education, Washington, DC.

-Barry, R. (2010).Teaching effectiveness and why it matters. Available online at www.chalkboardproject.org .Retrieved 11 th June,2010.

– Beck, R. A. (2005). Survey of 12 strategies to measure teaching effectiveness. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. ۱۷(۱): ۴۸-۶۲ Available online at http:// www/iset.org.

– Beck, R. J.; Livne, N. L. & Bear,S. L. (2005).Teachers, seif-assessment of the effects of formative and summative electronic portfolios on professional development. European Journal of Teacher Education. ۲۸(۳):۲۲۱-۲۴۴.

– Brown, G. and Atkins, M. Effective Teaching in Higher Eduation. (۱۹۹۹).

– Cruickshank, D. R. (1990). Research that in forms teachers and teacher educators, Linda: Phi-Delta Kappa.

– Carrol, J.G.(1981). Faculty self-evaluation. In J. Millman (Ed.),Handbook of teacher evahuation (pp. 180-200).Beverly Hills, CA:Sage.

– Centra,J. A.(1989). Assessment of faculty in teacher education programs. In J. B. Ayers and M.F.Berney (Eds.),A Practical guide to teacher education evaluation (pp. 103-116). Boston:Kluwer.

-Cruickshank,D. R.; Jenkins, D. B. & Metcalf, K. K.(2009). The act of teaching (5th edition). Higher Education. McGraw-Hill.1-20.

– Daniel D. Reynolds D. effective teaching: evidence and Practice ۳ ED. Los Angples:Sage: 2011.

– Digby , P.W., Poonyakanok, P & Thisayakorn, N. (1998). Student evaluation of teacher performance, Some initial reaserch findings from Thiland.Teaching & teacher rvaluation, ۲(۲).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.