پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه پژوهش وچاچوب مبانی نظری کیفیت زندگی :

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: ۲۰صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

از دیدگاه جهانی، سطح رضایتمندی از زندگی تک‌تک افراد یک جامعه و به‌طور کلی، فاکتورهای اصلی کیفیت زندگی با شاخص‌های سلامت، ثبات و امنیت سیاسی، زندگی خواندگی و اجتماعی، امنیت شغلی، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، موقعیت جغرافیائی و آب و هوائی، تساوی زن و مرد، سطح تحصیلات و نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (GDP) ارزیابی و تعیین می‌شود.
سطح متوسط و میانگین کیفیت زندگی در سال ۲۰۰۰ پس از بررسی ۷۴ کشور دنیا جمع‌آوری شد. این سطح با بررسی سطح رضایتمندی از زندگی طی چندین مطالعه گوناگون، حاکی از این واقعیت بود که در برخی کشورها، پیشرفت‌هائی چند وجهی در بعضی فاکتورها یا شاخص‌ها رخ داده است.
اما طی آخرین مطالعات ارزیابی شده، فاکتورهای فوق تعیین کننده سطح کیفیت زندگی به حساب آمد. این متغیرها بیش زا ۸۰ درصد تغییرات و تفاوت‌های کیفیت زندگی را در سطح یک کشور و در سطح جهانی مشخص می‌کند(شایق،۱۳۹۲).

۵-۲-۲-۲-خانواده و کیفیت زندگی

مادران نیز در بالا بردن سلامت و کیفیت زندگی نقش بسزایی دارند. مدیریت و اداره خانواده بیشتر به عهده زن است. این مدیریت هم در جنبه عاطفی و روانی است و هم در اداره امور جاری منزل، هر چند شوهر نیز در هر دو جنبه باید شریک و سهیم باشد، لیکن ابتکار عمل و تدبیر اساسی را باید زن به عهده گیرد. زن باید برای ایجاد فضای مناسب عاطفی و روانی و نیز ایجاد محیط زیبا و نشاط بخش در خانه، برنامه ریزی کند و حتی در صورت نیاز، آموزش های لازم را ببیند تا بهتر بتواند در خانه یک مدیرخوب و موفق باشد. خلق خوش و نیکوی خانم منزل یکی از پایه های نگهدارنده و حتی شاید بتوان ادعا کرد اصلی ترین ستون زندگی مشترک محسوب می شود . زبان خوش چیزی نیست جز رعایت احترام طرف مقابل و به کارگیری الفاظ و عباراتی که کمترین میزان تنش را مابین طرفین ایجاد کرده و بهترین نتیجه را به بار می آورد. نشاط، سر زندگی و خوشرویی زن اگر همراه با حوصله و صبوری باشد شوهرش خوشبخت ترین مرد عالم است . مردی که خسته از فشار محیط کار به خانه می آید، پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. زن می تواند چنین محیطی را برای او فراهم کند(کیهان نیا،۱۳۷۶).

نقش ویژه زن در قالب مادر و پایه اساسی خانواده در مراقبت و تربیت فرزند و دادن عواطف لازم به وی و توجه به رشد سالم جسمی و روانی فرزند اهمیت خود را مشخص می سازد. فرزندان برای رشد روانی سالم خود نیاز به وجود مادری با محبت، با عاطفه، با انرژی و شاد دارند. همکاری و ارتباط نزدیک ما با فرزندانمان باعث جذب هر چه بیشتر آن ها به ارزش های مورد قبول ما خواهد شد، هم چنین اگر کودکان احساس کنند که والدین برای آن ها ارزش قائلند بیشتر به ارزش های مورد علاقه آن ها جذب خواهند شد. هم چنین احساس احترام از سوی والدین ، باعث افزایش عزت نفس کودکان شده و باعث می شود که کمتر به دنبال هم سن و سالان شرور خود رفته و یا دست به اقداماتی خطرناک و مشکل آفرین بزنند.(گلن، ۱۳۸۰).

منابع

الف- منابع فارسی

  1. انجمن قلب آمریکا. (۱۹۹۶). چگونه از حمله قلبی در امان باشیم، (ترجمه محمد دانش پژوه و نسرین شیخ نیا، ۱۳۸۱). تهران: انتشارات خوارزمی.
  2. ۲. بشارت، م. ع. (۱۳۸۷). رابطه سبک های مقابله با استرس و سطوح سازش روانشناختی با فرایند بهبود بیماران قلبی، عروقی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره ۶۴، شماره ۹.
  3. بیرامی، م و عبدی، ر. (۱۳۸۸). بررسی تاثیر آموزش فنون مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان. مجله علوم تربیتی، سال۶، شماره۲، صص ۳۵-۵۴.
  4. تروج، پ و سیمون، ج. ا. کنترل استرس و اضطراب، ترجمه حسن توزنده جانی، نسرین کمال پور، ۱۳۸۶). دانشگاه آزاداسلامی نیشابور.
  5. خدایاری فرد، م و پرند، ا. (۱۳۸۵). استرس و روش های مقابله با آن. دانشگاه تهران.
  6. ۶. رحیمی، ف. (۱۳۷۹). تغییر رفتارهای سلامتی بیماران ۴ تا ۶ ماه پس از سکته قلبی. فصلنامه پرستاری مامایی ایران. سال ۱۳، شماره ۲۴، ص ۸ .
  7. رهنورد، زهرا، ذوالفقاری، م.، کاظم نژاد، آ و حتامی پور، ک. ه. (۱۳۸۴). بررسی کیفیت زندگی و عوامل مؤثر بر آن در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی حیات ، ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران: ۱ (۱۲) ،۷۷-۸۶.
  8. زارع.ح، زارع .م، خالقی .ف، امیرآبادی. ف و شهریاری. ح. (۱۳۹۲). اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس برکنترل دیابت، مجله علوم پزشکی رازی، دوره ۲۰ ، شماره۱۰۸.
  9. سارافینو، ا. (۲۰۰۲). روانشناسی سلامت( ترجمه گروهی از مترجمان، زیر نظر الهه میرزایی (۱۳۸۴)). تهران: انتشارات رشد.

۱۰. سجادیان. ا. نشاط دوست. ح. مولوی. ح و معروفی. م. (۱۳۸۷). تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی برمیزان علائم اختلال وسواس اجبار در زنان شهر اصفهان. مطالعات تربیتی وروانشناسی دانشگاه فردوسی: ص ۱۴۰-۱۲۸.

۱۱. سعیدی، م. (۱۳۸۳). اثربخشی دو روش بازساز ی شناختی و آرام سازی و تر کیب این دو روش بر اضطراب و افسردگی بیماران بازتوان قلبی. پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی. انستیتوی روان پزشکی تهران، مرکز تحقیقات بهداشت و روان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ایران.

۱۲. سماوات، ط و حجت زاده، ع. (۱۳۸۴). دانستنی هایی درباره حمله قلبی و سکته مغزی. وزارت درمان و آموزش پزشکی، معاونت سلامت، مدیریت بیماریها. تهران: نشر صدا.

۱۳. سانتراک، ج. ر. (۲۰۰۳). (ترجمه فیروز بخت، ۱۳۸۹)، زمینه روانشناسی، تهران: انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا.

۱۴. شاملو، س. (۱۳۷۵). آسیب شناسی روانی (روان شناسی مرضی). تهران: نشر رشد.

۱۵. قاسمی پور. ی و قربانی. ن. (۱۳۸۸). بهوشیاری ونیازهای بنیادی روان شناختی دربیماران قلبی. مجله روانپزشکی وروانشناسی بالینی ایران، سال شانزدهم، شماره ۲.

۱۶. عالی نژاد، زهرا. (۱۳۷۶). پرستاری داخلی جراحی قلب و عروق از دید روان تن کارشناسی. تهران: انتشارات شهر آب. ص۱۲۱.

۱۷. عیوضی، ن. (۱۳۹۰). حضور ذهن (ذهن آگاهی). نشریه طب کل نگر۲۱. سال ۸، شماره۳، صص: ۱-۳.

۱۸. کاپلان، ه و سادوک، ب. (۱۹۹۶). خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری جلد۲. (ترجمه نصرت الله پورافکاری، ۱۳۸۴). تبریز: انتشارات شهر آب.

۱۹. کاپلان، ه و سادوک، ب. (۲۰۰۷). خلاصه روانپزشکی. (ترجمه رضاعی و فرزین، ۱۳۸۷). تهران: انتشارات ارجمند.

۲۰. کاویانی، ح، حاتمی، ن،و شفیع آبادی، ع. (۱۳۸۷). اثر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی افراد افسرده (غیربالینی). تازه های علوم شناختی. ۴(۱۰):صص: ۳۹-۴۸.

۲۱. کوثری، ف. (۱۳۹۰). مصاحبه مجله موفقیت با پژوهشگر. مجله موفقیت. شماره ۱۹۹، ص ۶۶.

۲۲. کاویانی. ح، جواهری. ف و بصیرانی. ه. (۱۳۸۴). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی درکاهش افکارخودآید منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی واضطراب :پیگیری ۶۰ روزه. تازه های علوم شناختی سال ۷، شماره۱۰. ص ۵۹-۴۹.

۲۳. معصومیان. س، شعیری. م و هاشمی. س. (۱۳۹۱). تاثیردرمان کاهش استرس مبتنی برذهن آگاهی برکیفیت زندگی بیماران مبتلابه کمردرد مزمن، فصلنامه علمی وپژوهشی بیهوشی ودرد، دوره ۴، شماره .

۲۴. نجاتی، و. (۱۳۸۹). بررسی ارتباط بین ذهن آگاهی وعملکردهای اجرایی درمیان جانبازان نابینا. مجله علمیپژوهشی طب جانباز. ص۴۸-۴۴.

۲۵. نریمانی .م، آریانپور .س، ابوالقاسمی .ع و احدی. ب. (۱۳۹۰). اثربخشی آموزش های ذهن آگاهی وتنظیم هیجان بربهزیستی جسمانی وروانشناختی جانبازان شیمیایی، دوماهنامه علی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. سال پانزدهم، شماره پنجم.

۲۶. نریمانی .م، عطادخت .ا، احدی. ب، ابوالقاسمی. ع و زاهد. ع. (۱۳۹۱). اثربخشی مدیریت استرس برکاهش علائم روانشناختی وکنترل قندخون بیماران دیابتی، فصلنامه علمی-پژوهشی، شماره ۳.

۲۷. نقوی، م. (۱۳۸۳). الگوی مرگ و میر در ۲۳ استان ایران در سال ۱۳۸۱. معاونت بهداشت.تهران.

ب- منابع لاتین

  1. ۱. Bohlmeijer, E., Prenger, R., Taal, E. & Cuijpers, P. (2010). The effects of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: A meta-analysis. J Psychosom Res. 68, 539-544.
  2. ۲. Bexendale, M. (2000). Pathophysiology of coronary artery disease. Nurs Clin North Am. 20(20), 143-52.
  3. Brosschot, J. F., Benschop, R. J., Godaei, G. L. & Olff, M. (1994). Influence of life stress on immunological reactivity to mild psychological stress. Psychosom Med. ۵۶(۳), ۲۱۶-۲۲۴.
  4. ۴. Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. J Pers Soc Psycho. 84, 822-848.
  5. Cardaciotto, L. A. (2005). Assessing mindfulness: The develop of a bi _dimensional measure of awareness and acceptance Doctoral dissertation. University of Drexel, USA.
  6. ۶. Carlson. L. and G. shield (۲۰۰۵). Impact of mindfulness-Based stress Reduction (MBSR) on sleep, Mood, stress fatigue symptoms in cancer out patients .international journal of behavioral medicine, vol 12, NO, U,278-285.
  7. ۷. Carlson, L. E., Speca, M., Patel, K. D. & Goodey, E. (2003). Mindfulness-based stress reduction in relation to quality of life, mood, symptoms of stress and immune parameters in breast & prostat cancer outpatients. Psychosomatic Medicine, 65 (4), 571-581.
  8. ۸. Chang, V. Y., Palesh, O., Calddwell, R., Gasgow, N., Abramson, M., Luskin, F., Gill, M., Bruke, A. & Koopman, C. (2004). The effects of a mindfulness based stress reduction program on stress, mindfulness self efficacy and positive states of mind. Journal of Stress of Health. 20(3), 141_147.
  9. ۹. Chiesa, A., & Serretti, A. (2009). Mindfulness-Based stress Reduction for stress management in Health in Healthy people. Review and meta-analysis the journal of alternative and complementary medicine; 15(5), 593-600.
  10. Christopher. J. (۲۰۰۸). Mind-body medicine and the art of self care teaching mindfulness to counsoling student through. Yogan meditation and gigong,journal of counseling and development volume
  11. Cepeda-Valery, B.; Cheong, A. P.; Lee, A.; Yan, B. P. (2011), “Measuring health related quality of life in coronary heart disease: The importance of feeling well”, International Journal of Cardiology, ۱۴۹, ۴–9.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.