بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین دارای ۱۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین :

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین

مقدمه:‏
در رقابت‌هاى جهانى موجود‎ ‎در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست ‏مشترى، در دسترس وى قرار‎ ‎داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، ‏موجب افزایش فشارهایى شده است‎ ‎که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش ‏از این نمى‌توانند به تنهایى از‎ ‎عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى ‏اقتصادى و تولیدى علاوه‎ ‎بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و ‏نظارت بر منابع و ارکان‎ ‎مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع ‏دستیابى به مزیت یا‎ ‎مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این ‏اساس، فعالیت‌هاى نظیر‎ ‎برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى ‏محصول، خدمت نگهدارى‎ ‎کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که ‏قبلا همگى در سطح شرکت انجام‎ ‎مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده ‏است. مسئله کلیدى در یک زنجیره‎ ‎تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها ‏است. مدیریت زنجیره تامین‎ (SCM ) ‎پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام ‏مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل‎ ‎اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در ‏حداقل هزینه دریافت کنند‎.
در حالت‎ ‎کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا ‏هستند و‎ ‎به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط ‏مى‌شوند. این‎ ‎سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و ‏یا‎ ‎خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود ‏مصرف‎ ‎کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین
فهرست مطالب
عنوان ‏ صفحه
مقدمه ‏ ‏2‏
فصل اول ‏
تعریف مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏5‏
طرح کلی یک زنجیره تامین ‏ ‏7‏
فرآیند اصلی ‏ ‏8‏
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین ‏ ‏10‏
انقلاب زنجیره تامین ‏11‏
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند ‏ ‏14‏
فصل دوم ‏
مدیریت موجودی کالا ‏17‏
تدارکات ‏18‏
ارسال به موقع کالا ‏ ‏20‏
نکات کلیدی که باید آموخت ‏ ‏23‏
فصل سوم ‏
رقابت پذیری ‏25‏
موضوعات کلیدی ‏25‏
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی ‏26‏
فرمان های راهبردی ‏ ‏27‏
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏ ‏29‏
فصل چهارم
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏32‏
چشم انداز مدیریت راهبردی ‏ ‏35‏
مزیت رقابتی پایدار ‏ ‏36‏
تمرکز راهبردی ‏ ‏37‏
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید ‏ ‏38‏
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید ‏ ‏39‏
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید ‏ ‏39‏
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید ‏ ‏40‏
سیستم های پشتیبانی کار تیمی ‏ ‏47‏
راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‏ ‏49‏
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند ‏ ‏51‏
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری ‏ ‏52‏
مدیریت توسعه دانش فرایند ‏ ‏53‏
مدیریت دانش راهبردی ‏ ‏54‏
الگوهای اندیشه و عمل ‏ ‏55‏
فناوری و الگو ها ‏56‏
انفورماتیک شناختی ‏ ‏57‏
پشتیبانی فناوری از الگوها ‏59‏
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر ‏60‏
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏62‏
فرست برای لجستیک ‏63‏
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری ‏64‏
فصل پنجم
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏67‏
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک ‏ ‏68‏
موانع پیاده سازی ‏SCM ‏69‏
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز ‏ ‏70‏
ساختار شبکه تامین ‏70‏
ابعاد ساختاری شبکه ‏ ‏72‏
ارتباطات اطلاعات درون شبکه ‏72‏
فرایند های شبکه تامین ‏74‏
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ ‏76‏
مراحل یکپارچه سازی ‏ ‏77‏
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏78‏
‏10 مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین ‏ ‏82‏
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین ‏88‏
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین ‏ ‏93‏
مسیر تکامل گروه های همیار ‏93‏
امکان بهبود کیفیت در جبهه ‏IT ‏94‏
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل ‏ ‏95‏
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی ‏ ‏96‏
فصل ششم ‏
حمل و نقل الکترونیکی ‏ ‏98 ‏
تدارکات الکترونیکی ‏ ‏99‏
وضعیت تدارکات الکترونیکی ‏ ‏100‏
دسترسی الکترونیکی به منابع ‏ ‏100‏
تهیه الکترونیکی مواد اولیه ‏ ‏101‏
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی ‏ ‏104‏
تاکید روی آموزش الکترونیکی ‏ ‏105‏
افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است ‏ ‏106‏
ترجمه مقاله ‏108‏
نتیجه گیری ‏ ‏128‏
منابع ‏
ضمائم :‏
مقاله ‏Demand & Supply chain management ‏136‏

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.