گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی دارای ۱۶۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی :

گزارش کاراموزی اداره دارایی در ۱۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش

تاریخچه اداره دارایی

در اغاز پیدایش اجتماعات و زندگی اجتماعی نیاز مردم به تشکیلاتی بوده است که خرج و دخل ان اجتماع را اداره نماید که این هسته اصلی وابتدایی دارایی را تشکیل میدهد .

پس اغاز تاریخ دارایی را میتوان به نخستین تجمع انسانی دانست .

وجود لوح های گلین در کاخ پارسه (تخت جمشید ) که نشاندهنده میزان پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و هنرمندان سنگ تراش نشانه ان است که از گذشته های دور حساب و کتاب در کار بوده و پرداخت دستمزد و برداشت از خزانه با حساب و کتاب صورت می گرفته و سند هزینه های موجود (لوحهای گلین ) نشاندهنده این واقعیت میشود مگر میشود دولتی که از پنجاب هند تا مصر کشیده شده بود ه است بدون یک اداره مالیاتی منظم اداره شود و دریافت خراج ماهانه وسرانه بدون داشتن تشکیلات منظم که جواب گوی امار سالانه وصولی ومیزان پرداخت در ان قید شده باشد وجود داشته باشد .

اگر به مسئله حسن صباغ و خواجه نظام الملک طوسی در دربار ملک شاه سلجوقی بنگریم مشاهده خواهیم کرد که اختلاف بوجود امده بین این دو نفر در مورد تایین امار و تنظیم جدولی در باب وصول خراج ملک ایران بوده است .

اما مالیات بصورت امروز از عصر قاجار و انقلاب مشروطیت بصورت منظمی در امد و وزیر دارایی جزء بلند مرتبه ترین وزرا را تشکیل میداده و حتی برای منظم تر کردن نظام مالیاتی وامور مالی از کار شناسان خارجی مانند مستر شوستر امریکایی استفاده شده است . .

از سال ۱۲۸۹ خورشیدی که ادارات هفتگانه وزارت مالیه تصویب و تشکیل گردید , اداره وصول و عایدات و سپس تحت عنوان پیشکار دارائی استان هفتم (زنجان ) نیز تاسیس گردید . اولین پیشکار دارائیزنجان آقای حبیب اله علی آبادی بوده و سپس مستشاران بلژیکی آنرا اداره کرده اند. در سال ۱۳۰۳ اداره دارائی برازجان , سال ۱۳۰۹ خورمج , سال ۱۲۹۲ بوشهر سال ۱۳۲۶ جهرم , سال ۱۳۰۸ لار و داراب , سال ۱۳۲۳ بوانات , سال ۱۲۹۲ کازرون , سال ۱۳۰۵ فسا و سال ۱۲۹۳ نیریز صاحب اداره دارائی شدند .

در سال ۱۳۵۳ پیشکاری دارائیزنجان به اداره کل امور اقتصادی و دارائیزنجان تغییر یافت . در سال ۱۳۸۳ اداره امور مالیاتی از اداره

کل امور اقتصادی و دارائی منفک و سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان با سه معاونت هزینه , اقتصادی و پشتیبانی مصوب گردید ،که در حال حاظر با همان سیستم اداره میشود و اماده خدمتگزاری به مردم عزیز میباشد.

اهداف و وظایفهای سازمان دارایی

سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان انجام دهنده قسمتی از وظایف متبوع خود , شامل شرکت در امور مربوط به تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور , ایجاد هماهنگی و نظارت در امور مالی و اجرای سیاست های کلی مالیاتی و بودجه در سطح استان انجام می دهد . این وظایف از طریق دو معاونت هزینه و اقتصادی و با هماهنگی یک معاونت پشتیبانی به انجام می رساند .

۱- معاونت هزینه ( و خزانه معین استان )

معاونت هزینه و قسمت خزانه معین استان کلیه امور مربوط به عملیات دریافت و پرداخت و نظارت امور پولی و مالی استان را انجام می دهد . عملیات مربوط به افتتاح حسابهای دولتی , جمع آوری و ساماندهی درآمد های عمومی و اختصاصی , نگه داری سپرده های مردمی و عملیات استرداد آن , عملیات مربوط به تامین اعتبارات کلی جاری و عمرانی استان , عملیات مربوط به ابلاغ تخصیص و تنظیم حساب ها همچنین در قسمت خزانه انجام می گیرد .

در قسمت تمرکز و تلفیق حسابها , کلیه امور مربوط به دریافت , حساب ها , رسیدگی و اصلاح , پیگیری حســاب های عمرانی و جاری و تلفیق حساب ها و ارسال به مرکز تا مرحله دریافت تائید انجام می گیرد .

در بخش اداره اموال و اوراق بهاء دار , ممیزین مستقر در این بخش به همه امور اموال دولتی در سازمان و شرکت های دولتی , پیگیری و رسیدگی حساب ها انجام می گیرد . بازرسین این اداره بطور مستمر به همــه دستگاههای محلی استان مراجعه و نسبت به اموال رسیده وفرستاده رسیدگی و گزارش می نمایند . ضمناً این اداره نیازهای اوراق بهادار استان را نیز بررسی و انجام می دهد .

در بخش گروه نظارت , تعدادی از کارشناسان خبره حساب حضور دارند که بطور مستمر به دستگاههای دولتی تابع بودجه عمومی مراجعه و حسب عملیات و ثبت درست حساب , انتقال به موقع درآمد ها و از این قبیل پیگیری می نمایند . این امور جدا از وظایفی است که ذیحسابان سازمان در دستگاه عملیات دریافت و پرداخت دستگاه ها را حسابرسی می نمایند .

۲- معاونت اقتصادی

حوزه معاونت اقتصادی استان در اجرای بخشی از وظایف وزارت متبوع و زیر نظر معاونت مرتبط وزارتی در مورد امور تولیدی , پولی و مالی , ارزی و سایر امور مربوط به اوضاع اقتصادی استان و سایر امور محوله تحقیق و بررسی و نتایج را به شاخه معاونت امور اقتصادی و سایر معاونت های وزارت متبوع حسب مورد , و سایر مسئولین استانــی و کشــوری گزارش می دهد . در این راستا پیشنهادهائی لازم نیز ارائه می گردد . این معاونت همچنان در قالــب طرحهای پژوهشــی و تحقیقاتــی مــورد اولویت وزارت متبوع فعالیت هائی انجام می دهد .

سایر امور محوله که از جانب وزارت متبوع , ریاست سازمان و مسئولین استان که به این معاونت نیز ارجاع می شود بررسی و انجام می گیرد . از جمله این ماموریت ها , بررسی و تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش درآمد استان بویژه در ارتباط با ستاد درآمد و تجهیز منابع استان انجام می گیرد .

۳- معاونت پشتیبانی :

حوزه معاونت پشتیبانی وظیفه نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های لازم در زمینه موضوعات مرتبط با برنامه های تحول اداری از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و نیرو انسانی , بهره وری کیفیت کار نیروی انسانی , توسعه منابع انسانی , آموزش های عمومی و آموزش ضمن خدمت , امور استخدامی و بازنشستگان , انتصابات , امور مرخصی و غیر انجام وظیفه می نماید .

۴- سایر امور محوله

سازمان امور اقتصادی و دارائی علاوه بر امور محوله برابر شرح وظایف سازمانی بسیاری امور دیگر از قبیل پاسخ به برخی نیازهای اطلاعاتی وزارت متبوع , استانــداری و سایـــر دستگاههـــای دولتی را نیز انجام می دهد . از جمله این امور مانند عملیات واگذاری سهام عدالت , پیگیری شکایات مردمی به ریاست جمهوری و از این قبیل .

اهداف وزارت کشور:

۱- حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور
۲- تامین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در چهار چوب قوانین
۳- اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی
۴- حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی با مشارکت مردم
۵- نظارت بر اداره نقاط کشور از طریق استانداران ، فرمانداران و بخشداران
۶- شناسایی هویت افراد
۷- رفع بحرانهای ناشی از حوادث غیر مترقبه

وظایف وزارت کشور:

۱- مسائل امنیتی و انتظامی
۲- مسائل سیاسی و اجتماعی
۳- مسائل عمرانی و شهرداریها

اهداف و وظایف بازرسی وارزیابی عملکرد

نظارت و ارزشیابی وظایف، فعالیت ها و مسئولیت ها در دستگاههای اجرایی بمنظور تشخیص موانع و مشکلات موجود و شناخت عوامل موثر در پیشرفت اهداف و وانعکاس به وزارتخانه ها و سازمانهای مرکزی جهت بهره گیری بیشتر در انجام وظایف محوله.
اجرای ارزیابی فعالیت ها و عملکرد مدیریت دستگاه های اجرایی استان.
نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزشیابی ادارت و مدیران کل و ملحوظ داشتن دستورالعمل ها و ضوابط تعیین شده.
ایجاد هماهنگی با واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات دستگاههای دولتی مستقر در استان به منظور تبادل اطلاعات و ایجاد وحدت رویه و انجام همکاری های لازم با گروههای بازرسی و نهادهای قانونی کشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه.
تهیه گزارش متضمن تجربه و تحلیل ارزشیابی های بعمل آمده و نتیجه گیری از آنها و ارائه پیشنهادهای اصلاحی .
برقراری ارتباط مسمتر با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات حوزه ستاد وزارت کشور.
اجرای خط مشی ها، سیاستها و دستورالعملهای ابلاغی و ارائه گزارشهای لازم در چارچوب وظایف محوله.
نظارت و پیگیری برحسن اجرای برنامه های طرح تکریم مردم و جلب حمایت ارباب رجوع و اجرای نظام ارزیابی این طرح.
ارزیابی و رتبه بندی میزان استقرار طرح و رضایت مندی مردم از انجام طرح و ارائه خدمات.
ارتقاء سلامت نظام اداری، اجرا و پیگیری آیین نامه پیش گیری و مبارزه با رشوه خواری و فساد اداری.
ارتباط مستمر با دفتر ارزشیابی وزارت کشور و معاونت ذیربط در ریاست جمهوری بمنظور هماهنگی در نحوه اجرای برنامه های ارزیابی و ارزشیابی در دستگاههای اجرایی استان.
نظارت برحسن اجرای ضوابط و مقررات ارزشیابی کارکنان دولت در دستگاههای اجرایی و مدیران استان براساس قوانین و مقررات مربوط و ضوابط تعیین شده.
تهیه برنامه ها و اجرای ارزشابی نوبه ای کارکنان دولت و برگزاری دوره های آموزشی لازم و توجیه ارزشیابی کنندگان در رابطه با اهداف و برنامه های ارزشیابی.
تهیه و تنظیم و نگهداری شناسنامه ارزشیابی مدیران و کارشناسان محقق و متخصصین و کارکنانی که خدمات آنان برجسته تشخیص داده می شود.
اجرای برنامه ارزیابی عملکرد مدیریت در دستگاهای اجرایی استان بمنظور تحلیل عملکرد آنها و تبیین نتایج ارزیابی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی در زمینه مدیریت و روشهای انجام کار.
ارزیابی فعالیت ها و نظارت برعملکرد دستگاههای اجرایی مستقر در استان بمنظور شناخت و اطلاع از چگونگی پیشرفت اهداف و برنامه های تعیین شده و تجلیل آنها.
انجام امور مربوط به ستاد جشنواره شهید رجائی.
نظارت و ارزشیابی وظایف و فعالیت ها و مسئولیت های دفاتر و ادارت استانداری بمنظور تشخیص موانع و مشکلات موجود و شناخت عوامل موثر در پیشرفت اهداف و انعکاس به سایر واحدها جهت بهره گیری در انجام وظایف محوله و ارائه گزارش به استاندار.
تهیه برنامه و اجرای ارزشیابی سالانه کارکنان استانداری و واحد های تابعه و ارائه آن به استاندار جهت اتخاذ تصمیم نهائی .
بررسی فعالیت های واحدهای استانداری ، فرمانداریها، بخشداری ها، شهرداری ها بمنظور ارزشیابی میزان کارآئی و عملکرد آنها و ارائه گزارش به استاندار.
ارزیابی فعالیت ها و نظارت برعملکرد دستگاههای دولتی مستقر در استان بمنظور شناخت و اطلاع از چگونگی پیشرفت امور و ارائه گزارش به استاندار.
تهیه برنامه و اجرای ارشیابی سالانه کارکنان استانداری و واحدهای تابعه و ارائه آن به استاندار جهت اتخاذ تصمیم نهایی.
آموزش و توجیه ارزشیابی کنندگان در رابطه با اهداف و برنامه های ارزشیابی.
نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزشیابی ادارت و مدیران کل و ملحوظ داشتن دستورالعمل ها و ضوابط تعیین شده.
جمع آوری و تقدیم اسامی کارکنانی که خدمتشان برجسته تشخیص داده می شود همراه با شرح فعالیت ها و خدمات برجسته آنان بمنظور فراهم آوردن امکانات تشویق آنان براساس آئین نامه ها و ضوابط مربوط.
تهیه و تنظیم و نگهداری شناسنامه ارزشیابی مدیران و کارشناسان محقق و متخصص و کارکنانی که خدمات آنان بر جسته تشخیص داده می شود.
تهیه گزارش متضمن تجربه و تحلیل ارزشیابی های بعمل آمده و نتیجه گیری از آنها و ارائه پیشنهادهای اصلاحی جهت مقامات مافوق.
بازرسی و رسیدگی به امور ارجاعی از طرف استاندار.
تنظیم برنامه بازرسی موردی ودوره ای و اجرای آن را از طریق بازرسیهای مالی و اداری.
انجام همکاریهای لازم با گروههای بازرسی و نهادهای قانونی کشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه.
تنظیم گزارش از نتایج بازرسیهای انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.
رسیدگی به شکایات ارزشیابی شوندگان و تهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی بمنظور صدور رای قطعی در موارد اختلاف.
دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین از کارکنان و واحدهای استانداری و دیگر ادارات و تهیه گزارش جهت مقامات مافوق.
برسی پیرامون صحت و یا سقم موارد مورد شکایت و پیگیری در این زمینه جهت احقاق حق شاکی و صدور پاسخ کتبی بمنظور اطلاع شاکی از نتیجه رسیدگی به شکایات.
بررسی و پاسخگویی به مراجعات نهاد محترم ریاست جمهور، سازمان بازررسی کل کشور، وزارت کشور و دیگر ارگانهای مسئول در باب شکایات و خواسته های مردم.

اهداف و وظایف دفتر امور خانواده و بانوان

انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص وضعیت مسائل و مشکلات امور خانواده و بانوان در ابعاد زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران.
ارتباط مستمر با دفتر امور بانوان حوزه وزارت کشور و اجرای خط مشی ها ، سیاستها و دستورالعملهای ابلاغی و ارائه گزارشهای لازم در چارچوب وظایف محوله.
مطالعه و شناخت امکانات و تسهیلات مختلف فر هنگی ، اجتماعی ، اقتصادی استان وبرنامه ریزی جهت استفاده و بهره برداری امکانات مذکور .
مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به زنان به منظور یافتن راه حل های مناسب برای رفع تنگناهای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی زنان.
مطالعه، بررسی و برنامه ریزی مناسب در جهت فراهم آوردن زمینه های لازم برای آموزش و بالا بردن سطح کارایی و دانش عمومی خانواده ها و بانوان باتوجه به مطالعه و بررسی و تدوین شیوه های سازماندهی خانواده ها و بانوان جهت مشارکت در فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و تعقیب آنها .
برقراری ارتباط مستمر با دستگاه های اجرائی و سازمان ها و نهادهای ذیربط استان در امور بانوان به منظور تبادل نظر و آگاهی از طرح ها و برنامه ها و ایجاد هماهنگی در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان در استان.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.