بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته دارای ۲۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته :

بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته

بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته
فهرست

فصل نخست – کلیات ۱

۱-۱. مقدمه ۲

۱-۲ بیان موضوع ۲

۱-۳. هدف تحقیق و اهمیت آن ۳

۱-۴. سوالات و فرضیه های تحقیق ۴

۱- ۵ . مفاهیم ۵

۱-۵-۱ ۰ واژه ۵

۱-۵-۲ ۰ آموزش ۷

۱- ۵- ۳ ۰ نظریه آموزش ۷

۱- ۵- ۴ ۰ یادگیری ۸

۱- ۵- ۵ ۰ رابطه ی آموزش و یادگیری ۹

۱-۵-۶ ۰ مقایسه آموزش با یادگیری ۹

۱- ۵- ۷ ۰ حوزه های معنایی ۱۰

۱-۵-۸ ۰ خلاصه ۱۱

فصل دوم : مطالعات پیشین ۱۲

۲-۱ ۰ اهمیت واژه و مطالعات انجام شده در زمینه ی آموزش واژه ۱۳

۲-۲ ۰ فرایندهای واژه سازی ۱۴

۲- ۲-۱ ۰ انواع فرایندهای واژه سازی ۱۵

۲-۲-۱-۱ ۰ تصریف ۱۵

۲-۲-۱-۲ ۰ اشتقاق ۱۵

۲-۲-۱-۳ ۰ ترکیب ۱۶

۲-۲-۱-۴ ۰ قرض گیری /وام گیری ۱۶

۲-۲-۱-۴-۱ ۰ ترجمه قرضی /عاریتی ۱۶

۲-۲-۱-۵ ۰ گسترش/تعمیم ۱۶

۲-۲-۱-۶ ۰ تخصیص ۱۷

۲-۲-۱-۷ ۰ کوتاه سازی ۱۷

۲-۲-۱-۷-۱ ۰ سر واژه سازی ۱۷

۲-۲-۱-۷-۲ ۰ اختصار سازی ۱۸

۲-۲-۱-۷-۳ ۰ پسین سازی ۱۸

۲-۲-۱-۷-۴ ۰ بریدن ۱۸

۲- ۲- ۱- ۸ ۰ تبدیل ۱۸

۲-۲-۲-۱-۹ ۰ ادغام / آمیزش ۱۹

۲-۲-۱-۱۰ ۰ ابداع ۱۹

۲-۲- ۱-۱۱ ۰ نام آوا ۱۹

۲- ۲- ۱- ۱۲ ۰ مضاعف سازی ۱۹

۲-۳- ۰ انواع واژه ۲۰

۲-۳- ۱ ۰ واژه های قاموسی و واژه های دستوری نقش نما ۲۰

۲-۳-۲ ۰ واژه های دریافتی و واژه های تولیدی ۲۱

۲-۴- ۰ سیر تحول واژه ۲۲

۲-۴-۱ ۰ دوره ی بی توجهی به واژه ۲۳

۲-۴-۲ ۰ دلایل بی توجهی به آموزش واژه در گذشته ۲۵

۲-۴-۳ ۰ دوره ی توجه ۲۶

۲-۴-۴ ۰دوره ی پیشرفت ۲۸

۲-۵ ۰ یادگیری واژه ۲۹

۲-۵-۱ ۰ مراحل یادگیری واژه ۳۰

۲-۶ ۰ اصول اساسی در آموزش زبان ۳۲

۲-۷ ۰ راهکارهای یادگیری و یاد آوری ۳۳

۲-۷-۱ ۰ انواع راهکارهای یادگیری ۳۴

۲-۸ ۰ عوامل درون واژه ای موثر بر یادگیری واژه ۳۵

۲-۹ ۰ انواع راهکارهای یادگیری واژه ۳۵

۲-۹-۱ ۰ راهکارهای مبتنی بر تکرار واژه / معنای واژه ۳۶

۲-۹-۲ ۰ راهکارهای مبتنی برتجزیه و تحلیل ویژگی واژه ۳۷

۲-۹-۳ ۰راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل ساده ۳۸

۲-۹-۴ ۰ راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل پیچیده ۳۸

۲-۱۰ ۰ روش یارگیری حافظه ۳۹

۲-۱۱ ۰ آموزش واژه ۴۰

۲-۱۲ ۰ روش ها آموزش واژه ۴۰

۲-۲-۱ ۰ روش مستقیم و روش غیر مستقیم ۴۱

۲-۱۲- ۱-۱ ۰ روش مستقیم ۴۲

۲- ۱۲-۱-۱-۱ ۰ آموزش راهکارها ۴۲

۲-۱۲-۱- ۱- ۲ ۰ گسترش واژه + آموزش صریح ۴۲

۲-۱۲-۱-۱-۳ ۰ فعالیت های کلاس ۴۲

۲-۱۲-۱-۲ ۰ روش غیر مستقیم ۴۳

۲-۱۲-۱-۲-۱ ۰ متن به تنهایی ۴۳

۲-۱۲-۲-۱ ۰ فعالیت های برنامه ریزی نشده ۴۳

۲-۱۲- ۲- ۲ ۰ فعالیت های برنامه ریزی شده روش های آموزش واژه ۴۴

۲-۱۲-۲-۲ -۱ ۰ آموزش واژگان غیر فعال ۴۴

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱ ۰ تکرار ۴۵

۲-۱۲-۲-۲-۱-۲ ۰ روش های جفت پیوسته ۴۵

۲-۱۲-۲-۲-۱-۳ ۰ بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته
فهرست واژه ۴۶

۲-۱۲-۲-۲-۱-۴ ۰ روش واژه کلیدی ۴۷

۲-۱۲-۲-۲-۱-۵ ۰ روش ترجمه ۴۹

۲-۱۲-۲-۲-۱-۶ ۰ آموزش با کمک روابط واژگانی ۵۰

۲-۱۲- ۲-۲-۱-۷ ۰ ارائه ی تصویر ۵۱

۲-۱۲-۲-۲-۱-۸ ۰ اجرای نمایش ۵۱

۲-۱۲- ۲-۲-۱-۹ ۰ خانواده های واژگانی ۵۲

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۰ ۰ روش های معنایی ۵۲

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۰-۱ ۰ روش حوزه های معنایی ۵۲

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۰-۲ ۰ تجزیه و تحلیل مولفه های معنایی ۵۴

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۱ ۰ روش شاگرد محوری : دفترچه ی واژگانی ۵۵

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۲ ۰ کاربرد فرهنگ ۵۵

۲-۱۲-۲-۲-۱-۱۳ ۰ یادگیری واژه از طریق بافت ۵۶

۲-۱۲-۲-۲-۲ ۰ آموزش واژگان فعال ۵۸

۲-۱۲-۲-۲-۲-۱ ۰ روش سلسه مورسیا و روزن ویگ ۵۹

۲-۱۲-۲-۲-۲-۲ ۰ روش پیجین سازی ۶۰

۲-۱۲-۲-۲-۲-۳ ۰ روش لوکاس ۶۱

۲-۱۳ ۰ تعداد واژه ۶۱

۲-۱۴ ۰ انتخاب واژه ۶۲

۲-۱۵ ۰ معیارهای انتخاب واژه ۶۳

۲-۱۶ ۰ ارائه ی واژه ۶۵

۲-۱۷ ۰ وسایل کمک آموزش دیداری و یادگیری ۶۶

۲-۱۸ ۰ ملاحظات معنی شناختی ۶۷

۲-۱۸-۱ ۰ معنی شناسی ساختاری ۶۷

۲-۱۸-۲ ۰ حوزه های معنایی ۶۷

۲-۱۸-۳ ۰ انواع حوزه های معنایی ۶۹

۲-۱۸-۴ ۰ روابط معنایی ۷۰

۲-۱۸-۴-۱ ۰ هم معنایی ۷۱

۲-۱۸-۴-۲ ۰ شمول معنایی ۷۱

۲-۱۸-۴-۳ ۰ با هم آیی ۷۱

۲-۱۸-۴-۴ ۰ رابطه جزء –کل ۷۲

۲-۱۸-۴-۵ ۰ تباین معنایی ۷۲

۲-۱۸-۴-۶ ۰ تقابل معنایی ۷۳

۲-۱۹ ۰ ملاحظات روانشناسی زبان ۷۴

۲-۱۹-۱ ۰ حافظه ۷۴

۲-۱۹-۱-۱ ۰ انواع حافظه ۷۵

۲-۹-۱-۱-۱ ۰ حافظه کوتاه مدت ۷۵

۲-۹-۱-۱-۲ ۰ حافظه بلند مدت ۷۶

۲-۱۹-۱-۱-۳ ۰ حافظه معناشناسی ۷۷

۲-۲۰ ۰ واژگان ۷۷

۲-۲۰-۱ ۰ واژگان ذهنی ۷۸

۲-۲۰-۲ ۰ سازماندهی واژگان ذهنی ۷۹

۲-۲۰-۳ . اطلاعات واژگانی: دانش واژگانی ۸۱

۲-۲۱ ۰ اصول آموزش واژه ۸۲

۲-۲۲ ۰ خلاصه ۸۵

فصل سوم : تهیه و تدوین متن های آموزش واژه ۸۶

۳-۱ ۰ مقدمه ۸۷

۳-۲ ۰ نحوه ی انتخاب واحدهای درسی , واژه ها ساختارها ۸۷

۳-۲-۱ ۰ چگونگی انتخاب عنوان واحدهای درسی ۸۷

۳-۲-۲ ۰ نحوه ی انتخاب ساختارها ۸۷

۳-۳ ۰ ملاحظات کلی ۸۸

۳-۳-۱ ۰ اطلاعات مربوط به زبان آموز ۸۹

۳-۳-۲ ۰ اطلاعات مربوط به شرح درس ۹۰

۳-۳-۳ ۰ اطلاعات آموزش ۹۰

۳-۴ ۰ ساختار کلی واحدهای درسی ۹۰

۳-۴-۱ ۰ مرحله پیش از خواندن ۹۱

۳-۴-۱-۱ ۰ تصویر ۹۲

۳-۴-۱-۲ ۰ پرسش ۹۲

۳-۴-۲ ۰ مرحله خواندن ۹۳

۳-۴-۳ ۰ مرحله پس از خواندن ۹۳

۳-۴-۳-۱ ۰ سوال های درک مطلب ۹۴

۳-۴-۳-۲ ۰ تمرین کاربرد واژه ۹۵

۳-۴-۳-۳ ۰ تمرین باهم آوایی ۹۵

۳-۴-۳-۴ ۰ تمرین تطبیقی ۹۵

۳-۴-۳-۵ ۰ تمرین واژه های مترادف و متضاد ۹۶

۳-۴-۳-۶ ۰ متن های خواندنی ۹۶

۳-۴-۳-۷ ۰ تمرین شبکه ی واژگانی ۹۷

۳-۴-۳-۸ ۰ تمرین گروهی ۹۷

۳-۴-۳-۹ ۰ تمرین های تصویری ۹۷

۳-۴-۳-۱۰ ۰ تکلیف ۹۷

۳-۴-۳-۱۱ ۰ تمرین مربوط به مراحل انجام یک کار ۹۸

۳-۴-۳-۱۲ ۰ تمرین های دیگر ۹۸

۳-۵ ۰ خلاصه ۹۹

فصل چهارم : متن های آموزش واژه ۱۰۰

۴-۱ ۰ سهراب سپهری ۱۰۱

۴-۲ ۰ گل آقا ۱۰۷

۴-۳ ۰ چغازنبیل ۱۱۳

۴-۴ ۰ زبان آموزی میمون ها ۱۲۰

۴-۵ ۰ پست ۱۲۶

۴-۶ ۰ سال نو ۱۳۴

۴-۷ ۰ فرودگاه ۱۴۳

۴-۸ ۰ طلای سرخ ایران ۱۵۰

۴-۹ ۰ جهانگردی چیست ؟ جهانگرد کیست ؟ ۱۵۶

۴-۱۰ ۰ بوی خوش چای ۱۶۲

۴-۱۱ ۰ خلاصه ۱۶۷

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه ۱۶۸

۵-۱ ۰ خلاصه و نتیجه ۱۶۹

۵-۲ ۰ موضوعاتی برای تحقیق ۱۷۲

منابع ۱۷۳

منابع فارسی ۱۷۴

منابع انگلیسی ۱۷۶

واژه نامه ۱۸۱

فارسی – انگلیسی ۱۸۲

انگلیسی – فارسی ۱۸۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.